Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Ved endogene preparater som steroider vil proteinsyntesen bli mer effektiv. Dette medfører et lavere behov for protein.

Interessant. Og derav vil jo kaloribehovet også bli lavere?

 

Regner med at gainspotensialet på lavere kalorier vil bli høyere mens man får mer igjen for steroidene på et moderat overskudd.

 

Dukien, har du noen forklaring på hvorfor enhanced løftere ser ut til å sky fett som fanden? tenker da på de ufattelige mengdene ris, brokkoli og kylling/hvit fisk de spiser.

Lenke til kommentar

 

 

Ved endogene preparater som steroider vil proteinsyntesen bli mer effektiv. Dette medfører et lavere behov for protein.

Interessant. Og derav vil jo kaloribehovet også bli lavere?

 

Regner med at gainspotensialet på lavere kalorier vil bli høyere mens man får mer igjen for steroidene på et moderat overskudd.

 

Dukien, har du noen forklaring på hvorfor enhanced løftere ser ut til å sky fett som fanden? tenker da på de ufattelige mengdene ris, brokkoli og kylling/hvit fisk de spiser.

 

Det kommer vel helt an på hvilken styrkegren vi snakker om. Jeg vil ikke si at dette er en trend i styrkeløft, vektløfting eller strongman. Naturlig nok er det en viktig del av kroppsbygging, da man faktisk konkurrerer i å vise fram sin musklatur.

Lenke til kommentar

Enig, mente kroppsbyggere selvfølgelig, strongmen/styrkeløftere har jeg intrykk av har ett litt mer avslappet forhold til mat. 

 

Legger bare merke til hvordan det ikke virker som det har noe og si for vanlige nattybro's om 700 av dagsinntaket av kalorier er advocado eller pærer mens båddibulderne som går på scener i spraytan og gasptanga kun spiser ris/havregryn, grønnsaker og kylling/hvit fisk.

Lenke til kommentar

 

Noen som vet noe om steroider her? Kommer aldri til å røre det selv men lurte bare på om disse trenger å passe kostholdet? Bygger de mer masse på kjøtt, egg, kylling enn junk?

 

Kjenner selv til de som har vært syltynne å packet på seg 30 kg på 2-3 år, å de er ikke kjent for å spise clean for å si det sånn.

Jeg bruker steroider for tida, det fungerer dårlig...

 

Kjipt da! Det er min goto plan hvis fremtidsplanene mine faller i vasken i løpet av neste halvår, 3mnd i thailand med en hefitig kur :p

Lenke til kommentar

 

 

Noen som vet noe om steroider her? Kommer aldri til å røre det selv men lurte bare på om disse trenger å passe kostholdet? Bygger de mer masse på kjøtt, egg, kylling enn junk?

 

Kjenner selv til de som har vært syltynne å packet på seg 30 kg på 2-3 år, å de er ikke kjent for å spise clean for å si det sånn.

Jeg bruker steroider for tida, det fungerer dårlig...

 

Kjipt da! Det er min goto plan hvis fremtidsplanene mine faller i vasken i løpet av neste halvår, 3mnd i thailand med en hefitig kur :p

 

Jeg sa ikke HVILKE steroider.... Det er ikke alle typer steroider som fremmer muskelvekst, noen er immunosuppresive... 

 

Måtte bare, siden den gemene hop antar at om folk bruker steroider så er det for å bli swole.

Eksemkrem er f.eks. steroider. Og før noen slår mynt på den, nei jeg har ikke hemoroider.... :lol:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ved endogene preparater som steroider vil proteinsyntesen bli mer effektiv. Dette medfører et lavere behov for protein.

Interessant. Og derav vil jo kaloribehovet også bli lavere?
Både ja og nei. Det koster mer å bygge opp muskler enn å bryte det ned. En mer effektiv proteinsyntese gir mulighet til å bygge mer fettfri masse med overskudd eller å beholde mer muskelmasse ved underskudd.
Lenke til kommentar

 

 

Ved endogene preparater som steroider vil proteinsyntesen bli mer effektiv. Dette medfører et lavere behov for protein.

Interessant. Og derav vil jo kaloribehovet også bli lavere?

Regner med at gainspotensialet på lavere kalorier vil bli høyere mens man får mer igjen for steroidene på et moderat overskudd.

 

Dukien, har du noen forklaring på hvorfor enhanced løftere ser ut til å sky fett som fanden? tenker da på de ufattelige mengdene ris, brokkoli og kylling/hvit fisk de spiser.

Ja, broscience. Generelt i slike miljøer har det vært en fettfobi. Se denne http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25926019 Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Noen nøkler for gode treningsresultater, fra meg, opplevd gjennom prøving og feiling.

 

:wee: Høy treningsfrekvens(4+ per uke). Varier belastningen.

:wee: Dra deg ut av komfortsonen. Du blir først sterk når du pusher kroppen.

:wee: Kjør baseøvelser hver økt. 

:wee: Hvile er essensielt. I gjennomsnitt bør man ha 7+ timer søvn, gjerne mer.

:wee: Spis nok til at du går opp, eller vedlikeholder vekten. 

:eek: Ikke vær redd for å løfte tungt ofte. Du blir ikke sterk av å løfte komfortable vekter.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Apropos spising, veier 68 kg, like under 180 cm. Ikke overvektig med andre ord, men har fortsatt en del fett på magen og litt rundt lårene. Tenker at jeg må gå ned 5+ kg til for å bli ordentlig slim. Men trener jo styrke ved siden av da så skal jeg fortsette å spise i et kaloriunderskudd som om jeg er på slanking? Spiser 1700 kcal for tiden, spiste av og til enda færre da jeg var overvektig (82kg, så ikke veldig mye), varierte litt etter lengden på dagen.

Har ikke tenkt å bli noen strongman eller noe lignende. Er for det aller meste styrken jeg trener.

Lenke til kommentar

Apropos spising, veier 68 kg, like under 180 cm. Ikke overvektig med andre ord, men har fortsatt en del fett på magen og litt rundt lårene. Tenker at jeg må gå ned 5+ kg til for å bli ordentlig slim. Men trener jo styrke ved siden av da så skal jeg fortsette å spise i et kaloriunderskudd som om jeg er på slanking? Spiser 1700 kcal for tiden, spiste av og til enda færre da jeg var overvektig (82kg, så ikke veldig mye), varierte litt etter lengden på dagen.

Har ikke tenkt å bli noen strongman eller noe lignende. Er for det aller meste styrken jeg trener.

Hvis du hovedsaklig trener for styrke, må du legge deg i et kalorioverskudd om du skal komme noen vei. Kroppen bygger minimalt/ingenting på vedlikehold eller underskudd. Mistenker at du er litt opptatt av hvordan kroppen ser ut også, siden du skriver at du har fett på kroppen og må ned for å bli ordentlig slim. Legg deg heller i et moderat overskudd (~500 kcal/dagen). 68 kg på 180 cm er ingenting, med en sånn vekt er du egentlig ganske tynn. Mer muskler på kroppen vil både gjøre at du ser bedre ut, i tillegg til at du vil ble sterkere. Bygg nå, kutt senere, når du har noen muskler under der som du kan få fram :) Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Apropos spising, veier 68 kg, like under 180 cm. Ikke overvektig med andre ord, men har fortsatt en del fett på magen og litt rundt lårene. Tenker at jeg må gå ned 5+ kg til for å bli ordentlig slim. Men trener jo styrke ved siden av da så skal jeg fortsette å spise i et kaloriunderskudd som om jeg er på slanking? Spiser 1700 kcal for tiden, spiste av og til enda færre da jeg var overvektig (82kg, så ikke veldig mye), varierte litt etter lengden på dagen.

Har ikke tenkt å bli noen strongman eller noe lignende. Er for det aller meste styrken jeg trener.

Damn son. Du kan jo ikke veie 63kg fordelt på 180cm. Reneste skjelettet jo. Er 180cm selv og veier ganske nøyaktig 80kg og føler meg ganske langt fra overvektig. 

 

Om du trener for styrke så skyter du deg litt i foten om du er i underskudd. Sterkere blir du av overskudd. I underskudd kan du i beste fall opprettholde styrke om du sørger for å få i deg bra med protein. 

Lenke til kommentar

Samtidig som jeg har gått ned 15kg så har jeg også fått mer muskler. Det er mest synlig på armene og brystet. Greia er at jeg også synes at ytterligere vektnedgang blir for lite vekt, men samtidig så vil jeg fjerne det siste laget på magen. Det er kanskje ikke mer enn 2-3 kilo.

Veier du 80kg så har du nok lav fettprosent.

Jeg tror ikke jeg kommer noen vei av å spise så lite når jeg bare skal ned noen få kilo uten at det skal gå utover treningsutbyttet, men å spise 500 kcal i overskudd er da ikke lite? Går i alle fall ikke ned i fettprosent med det?

Vil ikke se ut som et skjelett, målet er nødvendigvis ikke sixpack heller, men bare en flatere mage. Skal jeg spise på maintenance eller et lavt overskudd (100-200 kcal) for å legge på litt muskler før jeg fjerner de siste kiloene?

 

Er uansett bare sykt forvirret angående vekta. 63 kilo blir veldig lite som du nevner, spesielt mtp på BMI, men samtidig så er det folk på min høyde som veier 6-7 kg mer uten at de ser noe sterkere ut, men slimmere. Enten har de mer fett rundt organene kontra utenfor enn meg eller så trener de mye styrke og er sterkere enn de ser ut til.

Endret av Mr. President™
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...