Countryman Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 AFPT burde tatt seg en tur til denne tråden.. Jeg leser om kostholdsopplegg til fremtidige kunder og synes fremgangsmåten de vil vi skal bruke er alt annet enn enkel - hvilket det burde være. Først sier de "regn ut personens BMR". I neste setning står det at dette er en mindre nøyaktig målemetode. Multipliser så BMR med en PAL-verdi som symboliserer et "tall" etter generelt aktivitetsnivå som vedkommende skal sette på seg selv. Be så kunden om å bokføre NEAT-aktivitet gjennom flere dager - NEAT er alle ubevisste bevegelser vi gjør i løpet av dagen som f.eks gynge på stolen, klø seg bak øret......... Man skal altså sette seg ned minst hver halvtime og notere alt man husker.. Dette skal så overleveres PT`n som igjen skal gjøre en beregning oppe på det hele. Likevel, etter alt dette tullballet kan det likevel hende man bommer totalt fordi folk er forskjellige. Kan man ikke bare gjøre ting litt enkelt da, slik man lærer i denne tråden - "start på et trygt energiinntak og hold det samme inntaket i en uke. Juster deretter litt opp eller ned ved neste vektkontroll og se så på totalen over tid, eksempelvis regn ut gjennomsnittet av hver uke over en måneds periode"... 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 Alt dette man slipper ved å sette beregnet tall, for å så justere det en eller 2 ganger over 7-14dager.. 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 Ja det er jo helt drøyt hvor vanskelig man kan gjøre det da.. Lenke til kommentar
War Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 Selv så komplisert, så slipper man kunden ut med eksakte tall, så skal kunden ut i butikkene og stå hjemme på kjøkkenet og regne kcal.. Totalbildet blir for dumt. Så må du huske å regne inn at 2 helt like dager skiller flere hundre kcal.. Selv klonede dager. En av grunnene for at man ikke kan legge seg 193kcal i overskudd og faktisk få 193 i overskudd hver dag. 2 Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 (endret) Jeg har et ubehagelig problem som jeg får til tider ved skulderpess eller feks skråbrenk kan jeg også få det. Det er akkurat som magemusklene eller noe revner, det føles ut som det brenner rett under brystet, mot navelen. Mistenker det er stive muskler? Endret 13. april 2016 av BMWcoupeftw Lenke til kommentar
fox Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 RAGE!!! Igår var jeg på et treningssenter og trente, midt i treningsprogrammet skulle jeg bruke et bestemt treningsapparat. Men apparatet var opptatt, noen hadde lagt igjen en halvfull drikkeflaske på setet. Så jeg stod der og ventet i 8-10 minutter, ingen kom så jeg ga faen i det og flyttet flasken forsiktig siden av setet og brukte apparatet. Etter jeg ble ferdig og trente videre, halvtime gikk jeg tilbake til garderoben forbi samme plassen. Gjett om drikkeflasken var fortsatt der!!! Det irriterer meg at jeg ventet for INGENTING!!! Neste gang skal jeg bare gi faen i alle drikkeflasker eller gjenstander som kanskje ligger på benk/sete Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Det var en flaske, kast den til andre sida av gymmen og gjør som du vil... Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Det var en flaske, kast den til andre sida av gymmen og gjør som du vil... Enig. Du (Fox) må være blant Norges mest tålmodige Jeg hadde sett meg rundt for å se om noen kastet stjålne blikk mot apparatet. Er det et apparat med vektstabel (aner ikke hva det heter. Sånn du flytter en pinne opp/ned for å justere vekta) tar det jo ett sekund å rigge tilbake. Jeg hadde vært litt mer tilbakeholden om det er var et knebøystativ der det lå på 150kg (med mindre du skal bruke nøyaktig samme vekt). Man er jo stort sett ferdig på ett minutt uansett. Man kan ikke drive å holde av apparater slik (det kan jo tenkes at flaska egentlig sto plassert på gulvet og personen som brukte den glemte den så satt noen andre den oppå apparatet for at den glemske skulle oppdage den). Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Glemmer bort hvor drikkeflaska er iløpet av bortimot hver treningsøkt, så ser jeg meg rundt hvor jeg har vært de siste minuttene og henter den når jeg har lyst på en slursk. :3 Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 hvor mange reps bør man ta på "wrist curls" for å få sterkere grep i markløft og større underarmer? og vor mange repsbør man ta på bicepscurls og slikt? Lenke til kommentar
War Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 hvor mange reps bør man ta på "wrist curls" for å få sterkere grep i markløft og større underarmer? og vor mange repsbør man ta på bicepscurls og slikt?0 rep, ta stanga og less på vekter mens den ligger på et rack i knehøyde. løft og stå der og hold den i 30 sek.Klarer du lenger, legg på vekt nestegang. For eks på slutten av 2 treninger i uka. Sterkere grep får du av å trene grepet 3 Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Løsna endelig i benken for meg i dag, ønsker meg selv velkommen i 90kgs klubben, small step for mankind giant leap for meg! 100 før sommeren! 4 Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 grattis Hvordan gjør dere oppvarmingsettene i benkpress? Prøvde idag og gå ifra x antal reps med kun stang til tre sett med xplosive femreppere på 60kg før arbeidssett etter anbefaling fra combine-nfl-trener-dude på youtube, funket fjell selv om jeg pleier og gå saktere opp mellom settene. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Først rotasjons øvelser med kosteskaft. også allt etter hva som er på stanga, og det er 60 eller 70 så begynner jeg rett på det med 3 reps, 5.reps og 2 x10 før jeg legger på tyngre vekter. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Dislocations + lats shrugs som dynamisk oppvarming, ett par sett av hver. Deretter om det skal settes 5RM på eksempelvis 100kg trives jeg med å gjøre det slik: 20kg x10 50kg x5 70kg x3 80kg x2 90kg x1 100kg x5 Avhenger litt av hvordan kroppen føles. Enkelte ganger føles alt litt "stivt" og jeg legger på litt ekstra reps på de lette vektene. Funker for meg men ikke for alle Lenke til kommentar
Akse Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 Dynamisk oppvarming med strikker og små hantler + 60x10 80x ca 5 100x1-3 Vel, sånn ca. Viktigste er at man har god varme i skuldrene før man kjører tunge sett. 1 Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 15. april 2016 Del Skrevet 15. april 2016 hvor mange reps bør man ta på "wrist curls" for å få sterkere grep i markløft og større underarmer? og vor mange repsbør man ta på bicepscurls og slikt?0 rep, ta stanga og less på vekter mens den ligger på et rack i knehøyde. løft og stå der og hold den i 30 sek.Klarer du lenger, legg på vekt nestegang. For eks på slutten av 2 treninger i uka. Sterkere grep får du av å trene grepet Er ikke det mest utholdenhet? Får man større underarmen av det der? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 15. april 2016 Del Skrevet 15. april 2016 hvor mange reps bør man ta på "wrist curls" for å få sterkere grep i markløft og større underarmer? og vor mange repsbør man ta på bicepscurls og slikt?0 rep, ta stanga og less på vekter mens den ligger på et rack i knehøyde. løft og stå der og hold den i 30 sek.Klarer du lenger, legg på vekt nestegang. For eks på slutten av 2 treninger i uka. Sterkere grep får du av å trene grepet Er ikke det mest utholdenhet? Får man større underarmen av det der? Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 15. april 2016 Del Skrevet 15. april 2016 hvor mange reps bør man ta på "wrist curls" for å få sterkere grep i markløft og større underarmer? og vor mange repsbør man ta på bicepscurls og slikt?0 rep, ta stanga og less på vekter mens den ligger på et rack i knehøyde. løft og stå der og hold den i 30 sek.Klarer du lenger, legg på vekt nestegang. For eks på slutten av 2 treninger i uka. Sterkere grep får du av å trene grepet Er ikke det mest utholdenhet? Får man større underarmen av det der? Lol utdyp? Har skjønt det slik at write curls er en bra øvelse Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 15. april 2016 Del Skrevet 15. april 2016 Muligens til en hvis grad om målet er hypetrofi av underarmene, til grepstyrke nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå