Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Lamme innlegg av en som har deltatt i tråden et par år.......

Jeg lukter troll, men vanskelig å si...

Er ikke dette en tråd for alle?

Jeg har kanskje ikke peiling på sånt, men det første jeg leste var at man skulle unngå buttwinking. Og synes å huske du la ut en knebøy video av deg der du var rene Minaj med assen? Så jeg ser ikke hva som er gale med spørsmålet jeg stilte. Jeg har ikke peiling på alt, slik som du heller ikke har. Lukter du troll er luktesansen din svært dårlig. No offence, men du måtte være spydig.

Ja jeg følte for å være spydig når jeg registrerer at etter to år i tråden evner du så respektløst faen ikke engang å memorere det at du har fått utallige svar på det samme spørsmålet gang på gang.

Minaj med assen? "Buttwink" er for folk med unnskyldninger for ikke å bøye! Det er en konstruert sak som ikke bunner ut i læren noen plasser! 

Nei du har rett i at jeg ikke har peiling på alt, den dagen jeg har det så skal jeg bli religiøs.

Ja dette er en tråd for alle, men når du som sagt er så respektløs at du spør det samme opp igjen, og igjen, og enda igjen for sikkerhets skyld kan man jo lure på om det er vits for deg å delta her?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om løvemannen har senket skuldrene, så kommer det et lite spørsmål her:

Med programmet 5/3/1 så blir hver base øvelse kjørt 1 gang i uken.
Videre sier programmet at man kjører et par tre assistanse øvelser etter base.
Men programmet sier ingenting om progresjon i assistansene, kun peis på med tunge vekter.
Er det da en mulighet å lage 2 opplegg, et for bøy/mark dagene og et for ohp/benk?
Da med eget opplegg med progresjon/deload for volum.

Er det noen som har noe erfaring med dette? 
Eventuelt litt hjelp med oppsett/fordeling av øvelser/fremgang 
Endret av Smooshball
Lenke til kommentar

Men programmet sier ingenting om progresjon i assistansene, kun peis på med tunge vekter.

Er det da en mulighet å lage 2 opplegg, et for bøy/mark dagene og et for ohp/benk?

Kjør på med egen progresjon på assistanseøvelsene ja, og kjør dem etter baseøvelsene.

Jeg kjørte 5/3/1 'boring but big' en periode, du kan se opplegget i treningsloggen hvis du er keen. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Lamme innlegg av en som har deltatt i tråden et par år.......

Jeg lukter troll, men vanskelig å si...

Er ikke dette en tråd for alle?

Jeg har kanskje ikke peiling på sånt, men det første jeg leste var at man skulle unngå buttwinking. Og synes å huske du la ut en knebøy video av deg der du var rene Minaj med assen? Så jeg ser ikke hva som er gale med spørsmålet jeg stilte. Jeg har ikke peiling på alt, slik som du heller ikke har. Lukter du troll er luktesansen din svært dårlig. No offence, men du måtte være spydig.

Minaj med assen? Som feks denne karen:

http://youtu.be/wDf1oRxxWvo

Vil du si at denne fyren ikke løfter riktig?

(Er på mob, så får ikke linket skikkelig).

Som Duf sier så har du hengt lenge nok i denne tråden nå til å ha plukket opp et par ting, no offence.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Var ikke nødvendigvis rettet kun til deg :) En står fritt til å rapportere innlegg som en mener er "tomme" eller sidefyll som du sier så blir det opp til de litt høyere herrer (enn meg selv) om de skal gjøre noe med det.

Når det er sagt så bør en lese ting som blir postet slik at en ikke nødvendigvis trenger å spørre om det samme 400 ganger iløpet av en 2mnd periode.

Lenke til kommentar

Var ikke nødvendigvis rettet kun til deg :) En står fritt til å rapportere innlegg som en mener er "tomme" eller sidefyll som du sier så blir det opp til de litt høyere herrer (enn meg selv) om de skal gjøre noe med det.

Når det er sagt så bør en lese ting som blir postet slik at en ikke nødvendigvis trenger å spørre om det samme 400 ganger iløpet av en 2mnd periode.

Problemet er at det får ikke konsekvenser og sidefyll tas ikke i det hele tatt. Det er prøvd å rapportere i flere tråder ad flere brukere men til lite nytte. Det eneste som fjernes/reageres på er offtopic posting eller ting som sporer helt av slik at det blir opprettet egne tråder på det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har gode tips for å ha skikkelig god kontakt med lats ved pulldown? Jeg sliter ofte å ha god kontakt med lats.

Så vidt jeg kan huske, hjelper det å dra mer mot magen, og gjerne med smalere grep. Prøv gjerne det, og se om det fungerer.

Hvis ikke, har jeg også god erfaring med t-bar rows.

Takk for tipset :) Det skal jeg prøve.

Ang andre øvelser, jeg har egentlig alltid hatt dårlig kontakt med lats uansett hva. Heldigvis har de vokst :p

Lenke til kommentar

Har skaffet meg MyFitnessPal Premium og Lifesum Gull for 1 måned for å se hva jeg liker best. 

Sliter med Fitbit-integreringen. Ingen av tjenestene logger antall kalorier forbrent som Fitbit rapporterer. Lifesum rapporterer 1100-1200 og MFP rapporterer bare 300-400.

De kaloriene som er registrert hos MFP er bare fra antall skritt, aner ikke hvordan jeg kan få inn de fra treningene også (Exercise -> Weights). Hvordan Lifesum har kommet frem til antallet sitt er et mysterium for meg. (Sjekket FAQ-en deres etter at jeg leste dette og der sto det noe om hvordan de beregner hvor mange kalorier man har forbrent. Tenker da at de beregner de annerledes enn Fitbit)

Fitbit har målt 2400 og 2800 kalorier forbrent de siste par dagene.

(E: Sjekket litt rundt og det viser seg at hvis man registrerer vektløfting så regnes ikke det på hvor mye man har forbrent fordi det er altfor mange faktorer som spiller inn. MEN dette er når man manuelt legger til øvelsene virker det som. Finner ikke noe ordentlig svar på dette når man gjør det gjennom en tracker som bruker pulsen til å måle hvor mye man har forbrent.)

En annen ting med Lifesum er at jeg i appen har satt treningen til å ikke påvirke hvor mange kalorier jeg skal spise. Dette fungerer fint i appen, men på nettsiden så legger den til kaloriene jeg har forbrent fra treningen. Forvirrende som faen. Hvorfor gjør den det? Finner heller ingen innstilling om det på nettsiden. Synes den har et veldig fint utseende, men det er jo knapt noen innstillinger på nettsiden deres...

Har også vært inne på diett-oversikten på nettsiden deres. Når jeg trykker på High Protein-dietten så kan jeg ikke velge "Egendefinert" proteininntak og vekten der er jo helt feil. Det står at jeg på den dietten skal spise 1,6g protein per 1 kg kroppsvekt. Så står det under "165g (40%) protein per dag, basert på vekten din som er 50kg." For det første så er ikke vekten min 50kg. Den er nesten 30kg høyere (har sjekket at jeg har registrert riktig vekt), for det andre så vil 1,6g protein per 1 kg kroppsvekt for en person på 50kg være 80g proteiner, for det tredje så skal man veie 103kg hvis man skal spise 165g proteiner mer dag (1,6g per 1kg). Det er en god del mer enn hva jeg veier. For meg ligger den rundt 125g med det inntaket.

Og under det så står det at mine daglige mål (for denne dietten altså) er 0 under alle makroene.

Endret av Mr. President™
Lenke til kommentar

Står vel ingen plass om at man skal "peise på" med tunge vekter Wendler preiker jo mest om å holde tilbake på assistanseøvelsene, de skal kun brukes for å assistere hovedløftene som er førsteprioritet.

edit: (Dvs klarer du maks 8*40kg hantelbenk etter benkpressdagen så tar du for eks 3*12*30kg osv. for å få inn volum samt. ikke skade seg på egoløfting med assistanseøvelser)

ellers får du lov av wendler å kjøre for eks 3*8*65-70%av trainingmax bøy på markdagen og mark som assistanseløft på bøydagen osv. Alltid selv syntest at BBB var alt for kjedelig selv men vil helst trene iallefall bøy og benk to ganger i uka.

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...