Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Jeg tror det er lite lurt å sammenligne seg med andre ofte. Man vet ingenting om deres historie, eller hva som foregår bak fasaden. 

 

Alle slike historier synes jeg er flotte, for det er mennesker som blir en sterkere versjon av seg selv, men nettet er pepret av dem, og det er mer interessant å fokusere på seg selv, og sine treningspartnere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er uten tvil lite lurt å sammenligne seg med andre for ofte ja.

Man bør sette seg et mål, og nå det. Det er ingen veier utenom, lar man være å gjøre alt for å nå målet er man en som slutter.

Det er dog motiverende å se slike videoer, syns det er greit å se usikre ungdommer bli en bedre versjon av seg selv. Ikke bare fysisk men mentalt gjør det noe med en. 
Zyzz er en kontrovers, men budskapet hans kan ikke diskuteres. Han fyren i videoen er et eksempel på akkurat det.

Lenke til kommentar

 

 

Hmmm, av en eller annen merkelig grunn klarer jeg ikke å legge på meg mer vekt.

La på meg masse i fjor, som jeg har vist til tidligere. Men nå virker det som at det har stoppet opp helt. Jeg har til og med klart å miste 1-1,5 kg i vekt.

Aner ikke hvorfor. Føler jeg spiser ganske så bra, og treningen er også på topp for tiden.

Føler ikke at jeg har blitt noe mindre i det siste, men irriterende å ikke klare å legge på seg noe mer.

Any idea, om hva dette kan skyldes? Må jeg rett og slett bare spise mer?

 

Redningen er her: http://www.retthjem.no/

 

 

Haha. Fra Fitnessbloggen?

 

For de som ikke har sett det før så er det melk med over 170kcal per 100g! Gaaaainz

 

 

Kult produkt, men med tanke på at di koster 68-75kr pr liter og en liter hmelk koster 17-18kr med ca 700 kcal, så blir valget enkelt :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Hmmm, av en eller annen merkelig grunn klarer jeg ikke å legge på meg mer vekt.

La på meg masse i fjor, som jeg har vist til tidligere. Men nå virker det som at det har stoppet opp helt. Jeg har til og med klart å miste 1-1,5 kg i vekt.

Aner ikke hvorfor. Føler jeg spiser ganske så bra, og treningen er også på topp for tiden.

Føler ikke at jeg har blitt noe mindre i det siste, men irriterende å ikke klare å legge på seg noe mer.

Any idea, om hva dette kan skyldes? Må jeg rett og slett bare spise mer?

 

Redningen er her: http://www.retthjem.no/

 

 

Haha. Fra Fitnessbloggen?

 

For de som ikke har sett det før så er det melk med over 170kcal per 100g! Gaaaainz

 

 

Kult produkt, men med tanke på at di koster 68-75kr pr liter og en liter hmelk koster 17-18kr med ca 700 kcal, så blir valget enkelt :)

 

 

Laget for folk som sliter med å få i seg nok næring. Mer komfy å drikke 1 liter enn 2,4 liter osv. 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hmmm, av en eller annen merkelig grunn klarer jeg ikke å legge på meg mer vekt.

La på meg masse i fjor, som jeg har vist til tidligere. Men nå virker det som at det har stoppet opp helt. Jeg har til og med klart å miste 1-1,5 kg i vekt.

Aner ikke hvorfor. Føler jeg spiser ganske så bra, og treningen er også på topp for tiden.

Føler ikke at jeg har blitt noe mindre i det siste, men irriterende å ikke klare å legge på seg noe mer.

Any idea, om hva dette kan skyldes? Må jeg rett og slett bare spise mer?

 

Redningen er her: http://www.retthjem.no/

 

 

Haha. Fra Fitnessbloggen?

 

For de som ikke har sett det før så er det melk med over 170kcal per 100g! Gaaaainz

 

 

Kult produkt, men med tanke på at di koster 68-75kr pr liter og en liter hmelk koster 17-18kr med ca 700 kcal, så blir valget enkelt :)

 

 

Laget for folk som sliter med å få i seg nok næring. Mer komfy å drikke 1 liter enn 2,4 liter osv. 

 

Faen heller, jeg bryter 1/2 liter helmelk, 1 scoop whey vanilje, 1 stor banan og et par spiseskjeer med økologisk (eneste som ikke er tilsatt salt) peanøttsmør i blenderen og vips, en milliard kalorier. Langt rimeligere :)

Endret av Dufen
Lenke til kommentar

Hehe, ja. Altså mtp restitusjon, hva er mest hensiktmessige dager og trene opp kondisen på, sett at jeg velger og legge til to dager ekstra oppå allerede eksisterende styrkeprogram.

 

Da forstår jeg :)

Du vil nok ende opp med litt sønderskutte bein innfor enten markdag eller beindag uansett hvordan du setter dette opp, hvis du skal legge til 2 ekstra dager - vel og merke om dette er harde kardio-økter hvilke jeg kan kjenne eimen av at det er.

 

Mitt store spørsmål er "hva er bein" for deg? Er det en eller 2 robuste beinøvelser eller er det full pakke med masse unødvendige greier/curls som bryter ned mer enn du klarer å bygge opp?

 

Prioriter å restituere maksimalt innfor markløft-dagene ville vært mitt valg - det er viktigere å kunne yte maks i markløft og da heller redusere noen kg i bulgarsk :).

 

Ta kardioen ev. etter markløften - med god/rolig oppvarming på mølla først.

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Hmmm, av en eller annen merkelig grunn klarer jeg ikke å legge på meg mer vekt.

La på meg masse i fjor, som jeg har vist til tidligere. Men nå virker det som at det har stoppet opp helt. Jeg har til og med klart å miste 1-1,5 kg i vekt.

Aner ikke hvorfor. Føler jeg spiser ganske så bra, og treningen er også på topp for tiden.

Føler ikke at jeg har blitt noe mindre i det siste, men irriterende å ikke klare å legge på seg noe mer.

Any idea, om hva dette kan skyldes? Må jeg rett og slett bare spise mer?

 

Redningen er her: http://www.retthjem.no/

 

 

Haha. Fra Fitnessbloggen?

 

For de som ikke har sett det før så er det melk med over 170kcal per 100g! Gaaaainz

 

 

Kult produkt, men med tanke på at di koster 68-75kr pr liter og en liter hmelk koster 17-18kr med ca 700 kcal, så blir valget enkelt :)

 

 

Laget for folk som sliter med å få i seg nok næring. Mer komfy å drikke 1 liter enn 2,4 liter osv. 

 

Faen heller, jeg bryter 1/2 liter helmelk, 1 scoop whey vanilje, 1 stor banan og et par spiseskjeer med økologisk (eneste som ikke er tilsatt salt) peanøttsmør i blenderen og vips, en milliard kalorier. Langt rimeligere :)

 

 

Ett godt tips for å spare cash her er å kjøpe peanøtter, kjøre i foodprosessor til det blir smør. Langt rimeligere, peanøtter er svinbillig.

Lenke til kommentar

Usunt å miste mer enn 1 kg i uka? Veier meg selv hver morgen for tiden og ser at jeg har mistet 1,1 kg siden tirsdag, 1,8 kg på 11 dager.

Er dårlig på å holde øye med nøyaktig hvor mange kalorier jeg får i meg, men jeg er ganske sikker på at jeg spiser en del mindre.

Trener styrke ved siden av, får jeg noe ut av det? Vil jeg miste muskelmasse selv om jeg får i meg nok proteiner?

 

Akkurat nå er BMI-en like under 25. Vanligvis ligger den mellom 25-26 så jeg er ikke særlig overvektig. Har aldri vært særlig overvektig egentlig, men la på meg kiloene gjennom flere år. Tror derfor ikke at jeg kommer til å ende opp med noe særlig med løs hud.

Endret av Mr. President™
Lenke til kommentar

Usunt å miste mer enn 1 kg i uka?

 

Hvis dette er helt i oppstarten av vektnedgangen din er det helt normalt å gå ned alt i fra 2-5kg (avhengig av hvor stor du er) bare i løpet av et par uker. Mindre mat i kroppen, mindre glykogen (1g glykogen binder 2-3g vann = tungt) i muskler osv...

 

Når de par-tre første ukene er omme bør du riktignok passe godt på at du ikke overstiger 1kg vektnedgang pr. uke ja, ellers vil du miste mer muskelmasse enn ønskelig er. Selv synes jeg 0.5-0.8kg ned føles trygt og bra.

 

Styrketrening har noe for seg JA - hvis du ikke trener styrke ved siden av er det først og fremst muskelmassen kroppen kvitter seg med først fordi kroppen din elsker fett.

Lenke til kommentar

La merke til to ungkørver (16-18 år (under 18 bmi) som trente i racket vedsiden av meg idag, han ene var tydligvis helt 100% første gang på treningstudio-fersk og han andre bare fersk med styrketrening, de sto og diskuterte teknikk i markløft/ohp osv. da han andre sa "du kan jo spørre noen som er stor og sterk om å se på om du er i tvil" 

Ser jo selvfølgelig flere lette punkter å rette opp for instant 20kg+ i ohp med samme repantall og lavere skaderisiko uten å måtte "studere teknikken akkurat".

 

Er jo verken stor eller sterk selv, og de spurte ikke heller så lot de bare holde på.

 

Er det i denne situasjonen sosialt akseptabelt å komme med ett par kommentarer evt. en liten demonstrasjon?

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...