Nevvis Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Jeg har en gymlærer som sier man kan miste fett, uten at det går utover muskelmassen. Da i form av kardio i store mengder. Som sykle i flere timer, da kroppen vil begynne å brukte fett som energi. Stemmer dette? Det er flere enkeltpersoner som kommer med historier om hvordan de har gjort dette, men som War m.fl. har sagt tidligere så krever nok det stålkontroll på kosthold og treningsvolum. Angående kardio i flere timer så dreier dette seg om å ligge med såpass lav intensitet at kroppen henter mer energi fra fettlagrene enn glykogenlagrene, men da sier det seg selv at en må holde på desto lenger for å forbrenne like mange kalorier som f.eks. en intervalløkt e.l., som primært tar for seg glykogenlagre. Husker ikke nøyaktig, men mener en ikke skal ligge særlig mye over 50% av makspuls før kroppen tar mer fra glykogenlagrene enn fett. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Selvsagt kan man redusere fettprosenten og beholde mesteparten av muskelmassen, men det er ikke gjort gjennom kardio alene. En kombinasjon av høyt proteininntak, tung trening og noe kardio. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Hvordan lyver? Det er jo dette jeg spiser om dagen. Mindre enn dette går ikke an med mindre jeg skal sulte meg selv i hjel ... Som sagt, at du spiser mer. en dag med fråtsing f.eks, snop som du ikke regner med osv osv. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Ser for meg at den letteste metoden for å kutte fett samtidig som man ikke mister muskelmasse er å være i ketose samtidig som man løfter tungt noen dager i uka. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 En kopp smoothie er 2dl. 2,5dl inneholder 47kcals av den typen jeg drikker. Så det blir ikke så mye som 300 kcals til kvelds. Men heller rundt 100kcals. Er ikke mer aktiv enn det jeg forbrenner når jeg går til skolen (300-400kcals). Så da er trekker vi fra 3-400 fra 1300-1500kcals. Dette har jeg ligget på en måned. Og jeg går opp i vekt .... Mener jeg lå på 77kg begynnelsen av januar. Da er det så enkelt som at du lyver for deg selv, noe som er veldig vanlig. Man kan ikke omgå termodynamikkens lover, med mindre det er noe galt med stoffskiftet eller lignende. Han spiser ikke rett og slett for lite da? Jeg opplevde vektnedgang ved å øke inntaket mitt ørlite når vekta sto stille. Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 (endret) Det er mulig i en begrenset periode å legge på seg muskler og gå ned i fett. Det er godt dokumentert at mennesker er flinke til å lure seg selv, med variasjoner mot 1200 kcal per dag for befolkningen og 200 kcal +/- for personer som er utdannet innen ernæring. Det er vanskelig om ikke umulig å treffe 100% på kalori-inntaket. Konsekvensene er ofte et ikke forventet vekttap eller oppgang ved en allerede for simplisert utregning. Ketose-introdusert vekttap gir ingen metabolsk fordel sammenlignet med alternativene. Endret 9. februar 2016 av Dukien Lenke til kommentar
Heinseberg Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Tror det har vært snakk om det før: Men brødskiver på morgen er noe jeg ikke er særlig glad i. Noen som har tips til en god shake jeg kan lage enkelt? Høyt kalori-innhold ville vært et stort pluss. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Jeg drikker havregryn blandet i melk til frokost, da jeg som deg ikke har kjangs og få i meg noe anna.Kjøper lettkot havregryn, grinder de til "mel" i blender, blander med melk i en shaker og sluker på 5 sek. Er vel ca 350kcal pr 100 i havregryn, seff blanda med H-melk. Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Sjokoladeprotein, havremel, fryst banan, helmelk, kremfløte. Digg kaloribombe Milkshake! 1 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 9. februar 2016 Del Skrevet 9. februar 2016 Kokosmelk er rik på fett, og fin å ha i gainershake. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Siste måltid for dagen. En pakke fiskegrateng, en stor potet og en hjemmelagd gainer. Ca 1500-1600 kcal. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/mat/undersoekelse-1-av-4-unge-gutter-tar-proteintilskudd/a/23611982/ Jeg sverger på at jeg fikk hjerneblødning av denne artikkelen.. .... Derp.... Hurr durr...... Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Norum oppsummerer heldigvis kort og godt. Ellers er ikke et høyt realistisk inntak av protein noe problem for nyrefriske. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Ja det gjør han, bare synd at det ikke fremheves. Samtidig, en av fire? Det er en mildt sagt DRØY påstand. 1 Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 (endret) Dette er ingen kontroversielle slik som VG prøver å fremstå det som. Å si at det er direkte usunt er om noe en direkte lite nyansert uttalelse og får det til å virke som at det er snakk om dop. Ungdommer er en gruppe under vekst og har både økt energi- og proteinbehov, sammenlignet mot andre befolkningsgrupper. Flere har ytterlige aktiviteter utover skolegym som både styrketrening og annet idrett. I en slik hektisk hverdag blir proteinpulver en fin strategi for å få dekket noe av behovet. På et mer generelt basis klarer en seg fint uten. Andre grupper med mer etablerte rutiner, som voksne styrkeløftere fokuseres ofte allerede på proteinrike matvarer, og får dekket behovet der. Foreligger det grunner som gjør det utfordrende å få dekket det via kosten er det en fair strategi. Selv klarer jeg meg utmerket uten og har hatt et boks her i snart to år som aldri blir tom. Endret 12. februar 2016 av Dukien Lenke til kommentar
War Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Har ikke rørt ren protein-bøtta mi heller på lenge, men synes den kan være enkel på deff, når alternativet er å dra frem stekepanna 7 ganger pr dag. 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Jeg gikk ned 3 kilo på å slakke på sofaen i to uker (treningsufør), Har nok mest med at jeg ikke blir like matlysten når jeg er innaktiv. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Jeg gikk ned 3 kilo på å slakke på sofaen i to uker (treningsufør), Har nok mest med at jeg ikke blir like matlysten når jeg er innaktiv. Den totale krise. Absolutt ALT blir feil her Men ønsker deg god bedring Lenke til kommentar
*F* Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Startet trening på mandag, så skal nok gå bra Lenke til kommentar
Nevvis Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Hva er det mest effektive for å unngå datarygg (fremoverdreide skuldre osv.)? Har jo chins, roing o.l. i treninga, men så kommer jo diverse stretch-øvelser (som googlesøk viser 100 eksempler på som alle er like fantastiske..), facepulls osv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå