Dufen Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 Leste det nå ja. LOL... On topic igjen, vet ikke om jeg er bedreviter eller hva det måtte være. Men har hun her knær igjen når hun er 37? https://www.instagram.com/p/BA1YN9PNILZ/ Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 (endret) Nå man skal spørre om hu er crossfitter? Hva med skuldre og håndledd da? Shitt... edit; https://www.instagram.com/p/_q--EptIIF/ hahaha oiiii Endret 22. januar 2016 av SKAÐI Lenke til kommentar
Smooshball Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 Hun var jo søt da, digger hvordan hun plasserer stangen på håndleddenehttps://www.instagram.com/p/BAqDHM4NIJV/?taken-by=handam58 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 (endret) Nå man skal spørre om hu er crossfitter? Hva med skuldre og håndledd da? Shitt... edit; https://www.instagram.com/p/_q--EptIIF/ hahaha oiiii Filmvinkelen lyver, hun har beine handledd under stanga. Det jeg reagerer på er den horisontale knevandringa. Knærne er et hengslet ledd som IKKE er elliptiske. Knærne er hengsla rett frem. Hun blir å slite om noen år, men påpeker man det så er man bare en hater... Endret 22. januar 2016 av Dufen Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 Greit nok det er et maksløft og ser ikke alltid like pent ut som treningsvekter, men det hele er jo ekstremt skjevt. Rumpa ut til siden og vektene på skakke. Skulle likt å se det fra en bedre vinkel, nedenfra der ser jo helt rart ut. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 Programmet mit er nå slik at jeg trener mark en dag, så knebøy neste dag, vil det kanskje være mer hensiktsmessig og dra sumo i mark? Lenke til kommentar
War Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 Sumo eller normal er primært noe man velger en av ut fasen. Sterk i ben eller rygg vil avgjøre hva man drar mest i. Men tar man sumo, så legg til bakside lår i volumøkta Lenke til kommentar
Akse Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 Programmet mit er nå slik at jeg trener mark en dag, så knebøy neste dag, vil det kanskje være mer hensiktsmessig og dra sumo i mark? Nei. Du bruker beina mer i sumo enn i klassisk. Lenke til kommentar
War Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 (endret) Og baksiden litt midre pga aktivering av hamstrings. Men baken skal så langt opp man får den i sumo, ser dog mange som har den lavt og det nesten blir en knebøy. Vil edite inn at jeg ikke snakker om noe av det under, kun at akillesen må ha mistet all energi den tar opp før løftet om man vil at muskel skal dra opp, og det samme på veg ned, forhindre at akillesen tar opp noe energi, dvs gjøre det veldig sakte. Prøver man en 15-repper sånn, så klarer man ikke stå opp dagen etter, så at det aktiverer mye mye mer en normal reputførelse er det liten tvil om. Endret 24. januar 2016 av War Lenke til kommentar
Akse Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 Man posisjonerer seg jo slik man løfter mest, naturlig nok. Jeg oppfordrer til eksperimentering når det kommer til utgangsposisjon, da folk er såpass forskjellige. Det finnes ingen fasit når det er snakk om beinbredde, hofteposisjon, tåvinkel etc. Det blir bare retningslinjer. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 24. januar 2016 Del Skrevet 24. januar 2016 Har lyst til å kjøre et annet program som fokuserer litt mer på muskelbygging kontra Stronglifts som jeg begynner å bli litt lei av. Etter litt regning rekker jeg to 6-ukersperioder med deload før det begynner å bli på tide å ta av seg litt fett så man ser nogenlunde representabel ut på stranda i sommer. Så kommer spørsmålene: 1. Er det dumt å bytte sånn plutselig nå når jeg kun rekker 2 perioder på 6 uker mtp at det kanskje tar litt tid å komme inn i øvelsene? 2. Er det noen svakheter i programmet? 3. Hvilke av øvelsene er styrke og hvilke er volum? Mandag: 4x8 Squats 4x8 Bench press 4x8 Pull-ups 4x8 Overhead/military press 4x8 Barbell curls 4x8 AB roller Onsdag: 5x5 Deadlift 5x5 Barbell row 5x5 Dumbbell incline bench press 5x5 Dumbbell side lateral raise 5x5 Dumbbell triceps extension 5x5 Dumbbell hammer curl Fredag: 3x12 Dumbbell lunge 3x12 Dips 3x12 Chins 3x12 Kettlebell push press 3x12 Seated calf raise 3x12 Plate twist Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 24. januar 2016 Del Skrevet 24. januar 2016 (endret) Lateral raises og calf raises er unødvendig, veldig unødvendig. Endret 24. januar 2016 av Dufen Lenke til kommentar
Akse Skrevet 24. januar 2016 Del Skrevet 24. januar 2016 Lateral raises og calf raises er unødvendig, veldig unødvendig. Ikke nødvendigvis. Spesielt leggen er muskler som kan trenge isolasjon for å vokse. 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 24. januar 2016 Del Skrevet 24. januar 2016 Japp, isoleringøvelser og NULL aktivitet ellers. Leggene er nesten utelukkende gener. 3 Lenke til kommentar
War Skrevet 24. januar 2016 Del Skrevet 24. januar 2016 Problemet med de er at man bruker de hele tiden og det er gainsdreper. Det er nok mest gener, men litt kan man pumpe de opp. I konkurranser av div slag er det vanlig å trene de i en fase, for å så bruke de minst mulig, ta heis ol. Men det skal nesten alltid kombineres med cardio på en deff, så det feiler hardt. Om man trener de, så må man iallefall bruke nesten 10 sek ned og holde de nede noen sek før man skyter opp. Akillesen kan ta opp så mye vekt at å jokke opp og ned eller løfte i normalt tempo vil gi null for fibrene i leggen. Det blir som å trene biceps med en manual som henger i en diger fjær, løfter man fort da så strekker man bare fjæra , mens vekten står stille. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 24. januar 2016 Del Skrevet 24. januar 2016 (endret) Japp, isoleringøvelser og NULL aktivitet ellers. Leggene er nesten utelukkende gener. For et argument. Da kan man jo bare si at det ikke er vits å trene i det hele tatt, fordi man må ha gode gener for å bli større. Ufattelig hvor skråstilte folk(les: noen individer) er på forumet her for tiden. "Sånn er det, og ingenting annet vits i å prøve." Endret 24. januar 2016 av Akse 2 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 24. januar 2016 Del Skrevet 24. januar 2016 Japp, isoleringøvelser og NULL aktivitet ellers. Leggene er nesten utelukkende gener. For et argument. Da kan man jo bare si at det ikke er vits å trene i det hele tatt, fordi man må ha gode gener for å bli større. Ufattelig hvor skråstilte folk(les: noen individer) er på forumet her for tiden. "Sånn er det, og ingenting annet vits i å prøve." Nei du tar feil. Leggene er som WAR beskriver over her så mye i bruk og mer eller mindre umulig å trene større med mindre ditt genome kart er slik at leggene dine skal bli store. Ufattelig hvordan noen individer har falt ut på det skråstilte planet hvor alt som kan bestrides enn hvor minutiøst det skal være kun for å fremme egen person. 4 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Japp, isoleringøvelser og NULL aktivitet ellers. Leggene er nesten utelukkende gener. For et argument. Da kan man jo bare si at det ikke er vits å trene i det hele tatt, fordi man må ha gode gener for å bli større. Ufattelig hvor skråstilte folk(les: noen individer) er på forumet her for tiden. "Sånn er det, og ingenting annet vits i å prøve." Nei du tar feil. Leggene er som WAR beskriver over her så mye i bruk og mer eller mindre umulig å trene større med mindre ditt genome kart er slik at leggene dine skal bli store. Ufattelig hvordan noen individer har falt ut på det skråstilte planet hvor alt som kan bestrides enn hvor minutiøst det skal være kun for å fremme egen person. Så lenge det er i ord mot deg og War, som ved høy frekvens har praktiske og teoretiske udiskutable fasiter i denne tråden, får det bare være. Ja, det er en håpløs muskel å vokse, men det betyr vel ikke at man dropper det? Om man kan få lagt til en centimeter over tre eller fire år, skal jo det være verdt arbeidet, selv om sistnevnte må være opp til enhver. Og angående argumentet om høy muskelbruk, så er jo det svært variabelt fra individ til individ. 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Starter opp med "utdannelse" i retning trening/PT/etc - ikke med mål om å jobbe som PT på et helsesenter men med mål å kunne videreutvikle nettsiden min og innholdet rundt den, og det positive jeg har klart å oppnå der i løpet av kort tid - hovedmål må være å kunne starte opp med noe eget (fysisk) med årene. Det har virkelig vært et meningsfullt halvår både for meg og de jeg har jobbet med, men jeg ser at det kan være nødvendig å ha papirer i "bunn" for å kunne komme så langt som ønskelig er. Er det noen som har et tips om hvor man kan starte opp? Bør jeg gjøre som de fleste andre, ta et slikt grunn-PT kurs aller først? Eller har du tips om en helt annen vei å gå? -Er i hovedsak glad i alternative veier å gå og alle tips tas imot med stor takk Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 25. januar 2016 Del Skrevet 25. januar 2016 Er bare lureri heile greia, du klarer aldri tvinge nedpå 10kg med samme smak, uten og gå drittlei, Så det er i grunn samme hva du kjøper, men sjokolade er vel den folk flest klarer og tvinge nedpå. Forøvrig, så ser jeg ikke hvordan folk som trener styrke og spiser nok til at det skal være vits IKKE klarer og få i seg nok proteiner, skjønner derimot at kcal kan være "vanskelig". Bor hjemme og spiser maten som er der, maten der er ikke veldig proteinrik for og si det slik og da tenker jeg å ta tilskudd så jeg ikke trenger å kjøpe mat selv (student..). Kalorier får jeg nok av, ligger på 2000-3500ish hver dag, glad i mat, mye mat! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå