Nevvis Skrevet 21. januar 2016 Del Skrevet 21. januar 2016 Noen som har sett mesternes mester her? Var hos noen som så på det nå i helgen. Skal ikke disse være idrettsutøvere? De fleste har hvertfall vært det 'nylig'. Ble skuffet over hvor utrolig slapp og ass form de var i. Den hinderløypen f.eks. For en vits Ser for meg at ikke alle er like motiverte til å holde formen oppe når hele hverdagen deres som aktiv handlet om trening. Og er du på det øverste nivået så er det neppe så mye allsidig trening inne i bildet. Forståelig at flere av disse deltakerne sliter med armene i forhold til bena, f.eks. Sjekk "Beste av de beste" på TV2. Her er flere av deltakerne fremdeles aktive når de er med på innspilling. Moro å sammenligne allsidigheten og styrker/svakheter ved ulike atleter. Det er litt interessant, alpinister dominerer i "Best av de beste". Hele 3 ganger har en alpinist vunnet! Jepp, tenkte bare at jeg ikke skulle spoile noe. Mener jeg har sett Aamodt i lignende konsept, eller mindre enkeltstående konkurranser, hvor han rett og slett har griseeid yngre og tilsynelatende mer fit idrettsfolk. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 21. januar 2016 Del Skrevet 21. januar 2016 Kjenner at jeg sliter med grepet i mark, kanskje like greit å kjøpe seg sånn hvitt pulver man har på hendene? hva heter det? noen som har link? eller reimer, er det lov? eller bare forskyver jeg bare "problemet" Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 21. januar 2016 Del Skrevet 21. januar 2016 Pulver er ok, men reimer er å bare skyve et problem foran seg ja.Pulveret er kalk men du får kjøpt flytende magnesium på tube også.Alt ettersom hvor du trener er er kalk enten tillatt eller ikke. Det støver en del. Magnesiumen blir klisjete. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 21. januar 2016 Del Skrevet 21. januar 2016 Kjenner at jeg sliter med grepet i mark, kanskje like greit å kjøpe seg sånn hvitt pulver man har på hendene? hva heter det? noen som har link? eller reimer, er det lov? eller bare forskyver jeg bare "problemet" Linking fra mobilen her: http://www.x-life.no/products/magnesiumkarbonat-50gram2 8støkk for 399,- Knus opp en blokk i en plastboks med lokk, sett boksen i en pose og la den ligge i disse på treningen. Når du knar henda dine i det her og rister av overflødet på hendene blir det mikroskopisk med søl. Tar du i tillegg litt vann på papir og tørker av stanga etter bruk er det ingen som reagerer. Synes dette er 10 ganger bedre enn alt flytende jeg har testet, og 11 ganger billigere. Det blir en helt ny verden å trene ML med og du glemmer nok stroppene rimelig kjapt 2 Lenke til kommentar
War Skrevet 21. januar 2016 Del Skrevet 21. januar 2016 Stropper er for det siste tunge øftet du vil ha med, men klarer ikke holde stanga. Hele sett med stropper, så burde man gå i tenkeboksen Pulver som høna kommer med , samt legge inn grepstrening er gull verdt. Sniktips til greptrening som man kan legge inn i mark er å bare holde stanga 5 sek på hver rep. (øverst) Lenke til kommentar
Akse Skrevet 21. januar 2016 Del Skrevet 21. januar 2016 Kjenner at jeg sliter med grepet i mark, kanskje like greit å kjøpe seg sånn hvitt pulver man har på hendene? hva heter det? noen som har link? eller reimer, er det lov? eller bare forskyver jeg bare "problemet" Kjør på med magnesium. Bruker det alltid. Stropper er for det siste tunge øftet du vil ha med, men klarer ikke holde stanga. Hele sett med stropper, så burde man gå i tenkeboksen Pulver som høna kommer med , samt legge inn grepstrening er gull verdt. Sniktips til greptrening som man kan legge inn i mark er å bare holde stanga 5 sek på hver rep. (øverst) Jeg foretrekker definitivt mixed, og da holder grepet mitt langt og lenge. Det er ikke alle som har verken hender eller grep til å dra skikkelig tungt, og da må man kanskje ty til stropper, men det er siste utvei, ja. Lenke til kommentar
War Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 Løft, shrugs 5 ganger, senk Ikke optimal shrug, men trener nå grepet uansett. Det tok 6 mnd å trene grepet opp til 330kg i 30 sek, så det er nesten ikke vits i å vente på stropper i posten. Dog uliker blandt oss 1 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 (endret) Løft, shrugs 5 ganger, senk Ikke optimal shrug, men trener nå grepet uansett. Det tok 6 mnd å trene grepet opp til 330kg i 30 sek, så det er nesten ikke vits i å vente på stropper i posten. Dog uliker blandt oss En annen god metode er å ta med seg noen hantler og gå og gå til du mister de. Da kan man mikse mellom mellomtunge og tunge hantler. Endret 22. januar 2016 av Akse Lenke til kommentar
War Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 Så kan man sette kne frem og gå ned samtidig, men da kan de så klart ikke være så tunge. Har farmers walk-utstyr på gymmet, digger det. Har dog ikke plass til å valse rundt, men bare til å gå ute om sommeren. Ta en tur i nabolaget med de Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 (endret) Jeg er fortiden på min tredje uke med bulk. Målet mitt er å bygge så mye masse som mulig frem til jeg veier mellom 110-115 kg (jeg ligger nå på 97.5 kg). Jeg ligger omtrentlig på 4000 kcal daglig. Det eneste problemet med målet jeg har satt meg er at jeg er usikker på hvor lenge jeg skal bulke. Hvor lang tid burde jeg beregne på å komme meg ned til normalvekt igjen før sommeren (anser 85 kg som normalvekt i dette tilfellet)? Foreløpig har jeg satt 1. mars som dato, men er usikker på hvorvidt dette kanskje er knapt med tid. Det er også verdt å nevne med at jeg tidligere har slitt og brukt lang tid på å gå ned i vekt, tross ekstremt mye aktivitet. Endret 22. januar 2016 av Hugol Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 (endret) Du har en litt feil tilnærming her. Du bulker altfor hardt, det virker som om du med forsett vil akkumulere fett kun for vekten sin skyld?Det er da rimelig å anta at du tar like hardt i på deff og dermed opplever at det er vanskelig.Som mange andre her burde du heller prøve å tenke på kvalitet i trening og et minutiøst overskudd for ikke å akkumulere for mye fett.Du sier du vil til 110-115 kg før du går ned til 85 kg. Det er 30 kg forskjell, håper du ser hva jeg vil frem til. Endret 22. januar 2016 av Dufen 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 Regn - 1 kg pr uke på deff. Bulking burde skje når fettprosenten er 20 Så deffer man ned til ca 12. Problemet er at mange starter denne ferden på 25 og går opp til 35. Man bulker om høsten helt til april/mai, så deffer man seg cutta og er sånn gjennom sommeren. Da får man mest glede av hvordan man ser ut. Med mindre man er strongman ol , da gir man blanke og spiser 24/7 , samma hvor feit, bare man kan løfte mer. Men husk at du ikke bør fokusere bare på volum, det er verdt det å gå ned 20% på volumet for å tjene 80% på styrken. Dvs noen baseøvelser med styrkeprogresjon samtidig som volumdelen kjøres med egen volumdeload. Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 Du har en litt feil tilnærming her. Du bulker altfor hardt, det virker som om du med forsett vil akkumulere fett kun for vekten sin skyld? Det er da rimelig å anta at du tar like hardt i på deff og dermed opplever at det er vanskelig. Som mange andre her burde du heller prøve å tenke på kvalitet i trening og et minutiøst overskudd for ikke å akkumulere for mye fett. Du sier du vil til 110-115 kg før du går ned til 85 kg. Det er 30 kg forskjell, håper du ser hva jeg vil frem til. Jeg ser ikke helt hvordan jeg akkumulerer for mye fett, eller hvordan jeg bulker for hardt. Jeg følger følgende oppsett fire ganger i uken og ligger på omkring 750 kcal per økt. 4000 kcal var litt i overkant, men jeg ligger på omlag 3300 kcal daglig, og ca. 4000 kcal de dagene hvor jeg løfter. Jeg ser hva du vil frem til med 30 kg i differanse, og ja det er utvilsomt mye. Jeg ser ikke noen annen utvei hvis jeg ønsker å bygge, en å gå opp rundt 10 kg til, gitt min nåværende vekt på 97.5 kg. Målet mitt hadde jo utvilsomt sett annerledes ut hadde det bare vært mulig å forbrenne fett samtidig som man bygger masse. Regn - 1 kg pr uke på deff. Bulking burde skje når fettprosenten er 20 Så deffer man ned til ca 12. Problemet er at mange starter denne ferden på 25 og går opp til 35. Man bulker om høsten helt til april/mai, så deffer man seg cutta og er sånn gjennom sommeren. Da får man mest glede av hvordan man ser ut. Med mindre man er strongman ol , da gir man blanke og spiser 24/7 , samma hvor feit, bare man kan løfte mer. Men husk at du ikke bør fokusere bare på volum, det er verdt det å gå ned 20% på volumet for å tjene 80% på styrken. Dvs noen baseøvelser med styrkeprogresjon samtidig som volumdelen kjøres med egen volumdeload. Takk for svar War. Per dags dato ligger jeg vel rundt 18-19 i fettprosent. Antyder du at jeg allerede burde vurdere å tenke på deff? Foruten om å bli større, ønsker jeg å trene meg opp i mot FOS som jeg søker til sommeren. Jeg tenkte derfor det var ideelt å legge på seg litt masse, før jeg kan fokusere på deffingen med hovedfokus på styrke (altså ikke volum) og kondisjon. Tenker jeg feil? Finnes det en mer effektiv og bedre struktur i forhold til å nå målet mitt? Takk for alle innspill! Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 (endret) Finnes det en mer effektiv og bedre struktur i forhold til å nå målet mitt? Jeg vil ikke akkurat si at det er veldig effektivt å gå inn i en konkurranse i det man når "bunnen" i en deff. Har du deffet tidligere vet du dette, hvor lite energi man har til å gjennomføre øktene man enkelt klarte å utføre på overskudd. Selv ville jeg har bulket opp et par kg til maksimalt, deffet litt penere og over en litt lengre periode for deretter å allerede ha startet nytt overskudd et par uker før konkuransen. Edit: Når tenkte jeg kanskje litt kjapt - styrke tenkte jeg. Vet ikke hva FOS er og hakke tid til å google, så mulig jeg snakket litt rundt grøten her Endret 22. januar 2016 av Countryman Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 Skal kjøpe meg 6-10 kg proteinpulver nå og tenker derfor å høre om råd her først Liker sjokoladesmaken og har ikke smakt andre smaker enn denne. Jeg regner med jeg må kjøpe flere smaker for og holde ut. vil heller ikke betale mer enn nødvendig. Hvor kjøper jeg? Hvilken type, bare myseprotein eller flere sorter? Hvilken smak anbefales? Andre viktige tilskudd? Andre tips mottas også med takk! -Ole Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 Skal kjøpe meg 6-10 kg proteinpulver nå og tenker derfor å høre om råd her først Liker sjokoladesmaken og har ikke smakt andre smaker enn denne. Jeg regner med jeg må kjøpe flere smaker for og holde ut. vil heller ikke betale mer enn nødvendig. Hvor kjøper jeg? Hvilken type, bare myseprotein eller flere sorter? Hvilken smak anbefales? Andre viktige tilskudd? Andre tips mottas også med takk! -Ole Jeg har prøvd div forskjellige smaker, men bare sjokolade jeg har taklet. Jordbær, banan, "villbringebær", pistasj, double rich chocolate har alle blitt tvunget ned for å slippe og kaste det. Vanilje funker fjell i bakst, ellers går det i sjokolade. Men smaken er som bAken... Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 Er bare lureri heile greia, du klarer aldri tvinge nedpå 10kg med samme smak, uten og gå drittlei, Så det er i grunn samme hva du kjøper, men sjokolade er vel den folk flest klarer og tvinge nedpå.Forøvrig, så ser jeg ikke hvordan folk som trener styrke og spiser nok til at det skal være vits IKKE klarer og få i seg nok proteiner, skjønner derimot at kcal kan være "vanskelig". Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 Forøvrig, så ser jeg ikke hvordan folk som trener styrke og spiser nok til at det skal være vits IKKE klarer og få i seg nok proteiner, skjønner derimot at kcal kan være "vanskelig". På deff kan det helt klart være en fordel å ha e bøtte tilgjengelig, om man ikke skal tvinge i seg skyr, cottage og knusktørre kyllingbetær i ukesvis. Proteinrik (samt kalorifattig) mat er i mange tilfeller litt "tørt". Konsentrerte proteiner med så lavt kaloriinnhold som mulig er fint da det åpner opp for litt mer variert kosthold når man kjemper for ikke å overskride kaloriinntaket. På bulk er jeg helt enig - da er "den store jobben" å holde proteininntaket nede. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 På deff spiser man tørt? WTF? Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 22. januar 2016 Del Skrevet 22. januar 2016 (endret) Jeg sier at proteinrik og kalorifattig næring i mange tilfeller er litt "tørt" ja. Les igjen doffen.. Jeg sier nettopp det motsatte at WTF'n din, og i mange tilfeller da for å kunne nå opp til ønsket proteindose er det kjekt å ha bøtta der for å kunne justere om man heller har lyst på litt dressing på salaten uten å overgå kcal lol.. Endret 22. januar 2016 av Countryman 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå