Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Det som kanskje har hjulpet meg mest på vei opp i kg, er vel små ting her og der som nevnt før.

Jeg kanke fordra måltidet frokost, og har derfor bare begynt og kjøre en pose med lettkokt havregryn i blenderen, slik at det blir som "mel". Så nå tar jeg bare x-antall scoops av det, og blander gjerne med en scoop eller to med gainer, hiver det og melk i shakeren og chugger den på 20 sek. Da tar frokost 1 min.

Videre er en redder for meg peanutsmør, jeg liker det ikke for seg selv, men et tyykt lag oppå knekkebørd eller skiva med litt irørt nutella eller nugatti osv. 

Nøtteblandingen på kiwi, den first price greie er genial og ta seg en kjeft innimellom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Er det innafor med high bar squats i SL 5x5? Vil det evt. da lønne seg å øke antall sett i markløft (f.eks 3x5), siden markløft og low bar squats har noe likt bevegelsesmønster?

Du kan fint følge opplegget med high bar squats! Velg den squatten som du får til best i første omgang. Å variere mellom high/low trenger man ikke tenke på før man begynner å få rimelig solide løft, tenker jeg, om det så er nødvendig da. Vi er jo litt forskjellig skrudd sammen - for noen passer den ene, for andre passer den andre :)

Lenke til kommentar

Hei!

Er det innafor med high bar squats i SL 5x5? Vil det evt. da lønne seg å øke antall sett i markløft (f.eks 3x5), siden markløft og low bar squats har noe likt bevegelsesmønster?

Quote:

Bar Position

High Bar. The first way to Back Squat is with the bar on your traps, at the bottom of you neck. Squeeze your traps so the bar doesn’t dig into your spine. The narrower your grip, the harder you can squeeze, the more your muscles can support the bar. Your torso will be more vertical when you Squat high bar to keep it balanced over your mid-foot. Your knees will come more forward and your hips will move less back.

Low Bar. The second way to Back Squat is with the bar between your traps and rear shoulders, at the top of your shoulder-blades (scapular spine). Squeeze your shoulder-blades together to create muscle support for the bar and so it can’t dig in your spine. You’ll lean more forward when you Squat low bar to keep it balanced over your mid-foot. Your hips will move more back and your knees will come less forward.

High bar vs Low Bar. High bar is easier on the shoulders, wrists and elbows. Low bar increases your Squat by 10-20% by using more hips. That’s why Powerlifters Squat low bar and why I do it too. Most people Squat high bar because it’s more natural. If your shoulders don’t like the low bar position, stick with high bar. It’s better than not Squatting at all. If you want to Squat as heavy as you can, do low bar.

Read more: http://stronglifts.com/squat/

Ergo, ikke kødd med oppsettet til marken.

Kalven, Takker for svar! :dremel:

Endret av Smooshball
Lenke til kommentar

Ser folk poster litt spisemønster her..

Her er mitt spisemønster nå om dagen:

Frokost (har begynt med det igjen etter 7 år med faste) 50g havregryn, 1dl soyamelk, 1 proteinshake.

Lunch: Litt variert alt etter tilbudet i kantinen, men 60-80% av gangene er det 100+-g kokt skinke, div salat, grønnsaker, bønner og shit alt etter hva som er tilgjengelig i salatbaren, 1-2 egg. Kan også ryke med noe kjøtt eller annet snacks hvis dagens varmrett frister.

Middag: 400g kylling/kjøtt av noe slag, som oftest i en sunn variant, feks med rotmos tilbehør, tacosalat ++.

Lavdagene ligger jeg nok rett rundt 1500kcals. Andre dager kan den nok snike seg opp mot 2000-2500. Spis hva du vil dagene mine kommer godt over 4k+ :D

Lenke til kommentar

Begynte å trene styrke nå i januar. Måtte sneile meg ut av sengen og slange meg bortover, var helt ødelagt i hele kroppen av gangsperr, dette bare etter å ha trengt med stangen 5x5 stronglifts. Men nå bare 20 dager senere ved å trene ca annenhver dag har jeg økt programmet mer enn det det appen ville, fordi det ble alt for lett. Løfter nå 60kg-50kg-40kg avhengig av øvelse og føler jeg virkelig må slite på de siste løftene, men gjennomfører fortsatt settene. Jeg får i meg en del protein, prøver å spise kylling/egg/melk/cottage cheese etc, men orker ikke tanken på å hive i meg nok mat til å dekke 2gram per kg kroppsvekt, da jeg allerede er overvektig (107kg 1.92 høy). Ville dere tatt noe protein pulver eller noe slikt i stedet? Det er vel greit å øke på øvelsene litt ekstra nå som jeg har hvert igjennom øvelsene en 10x ganger? 

Lenke til kommentar

Om du absolutt ikke klarer å bryte mat ned i paihullet så er det helt ok med tilskudd. Det er bra sinnsykt hvor polarisert synet på tilskudd er. Enten MÅ man ha det eller så må man IKKE FINNE på å ta det.
Jeg fyller selv etter med wheypulver om jeg ikke er i mål en dag.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Begynte å trene styrke nå i januar. Måtte sneile meg ut av sengen og slange meg bortover, var helt ødelagt i hele kroppen av gangsperr, dette bare etter å ha trengt med stangen 5x5 stronglifts. Men nå bare 20 dager senere ved å trene ca annenhver dag har jeg økt programmet mer enn det det appen ville, fordi det ble alt for lett. Løfter nå 60kg-50kg-40kg avhengig av øvelse og føler jeg virkelig må slite på de siste løftene, men gjennomfører fortsatt settene. Jeg får i meg en del protein, prøver å spise kylling/egg/melk/cottage cheese etc, men orker ikke tanken på å hive i meg nok mat til å dekke 2gram per kg kroppsvekt, da jeg allerede er overvektig (107kg 1.92 høy). Ville dere tatt noe protein pulver eller noe slikt i stedet? Det er vel greit å øke på øvelsene litt ekstra nå som jeg har hvert igjennom øvelsene en 10x ganger? 

Hva er målene dine med treningen?

Lenke til kommentar

Hva er målene dine med treningen?

Har ikke noe mål om sixpack og fete muskler egentlig, jeg vil komme meg i form, og ikke være så slaskete kan en si. 

Lenke til kommentar

Noen som har sett mesternes mester her? Var hos noen som så på det nå i helgen. Skal ikke disse være idrettsutøvere? De fleste har hvertfall vært det 'nylig'. Ble skuffet over hvor utrolig slapp og ass form de var i. Den hinderløypen f.eks. For en vits

Er en god del her som er godt oppi åra og som ikke har vært aktive på mange år.

Den yngste er 29 og den eldste er 55 liksom. Så ser ikke helt argumentet ditt.

Når TV-innspillingen starter i september, må Hushovd kjempe mot en rekke profilerte konkurrenter. Sesongens mannlige «mestere» er tidligere sandvolleyballspiller Bjørn Maaseide (47), tidligere twin tip- og skikjører Andreas Håtveit (29), tidligere fotballspiller Claus Lundekvam (42), tidligere ishockeyspillerRoy «Tåka» Johansen (55) og tidligere fotballspiller Jan Åge Fjørtoft (48).

Årets kvinnelige utøvere består av tidligere skihopper Anette Sagen (30), tidligere fotballspiller Ragnhild Gulbrandsen (38), tidligere langrennsløper Anne Jahren (52), tidligere håndballspiller Siri Eftedal Seland (49), samt langrennsløper Vibeke Skofterud (35).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har sett mesternes mester her? Var hos noen som så på det nå i helgen. Skal ikke disse være idrettsutøvere? De fleste har hvertfall vært det 'nylig'. Ble skuffet over hvor utrolig slapp og ass form de var i. Den hinderløypen f.eks. For en vits

Ser for meg at ikke alle er like motiverte til å holde formen oppe når hele hverdagen deres som aktiv handlet om trening. Og er du på det øverste nivået så er det neppe så mye allsidig trening inne i bildet. Forståelig at flere av disse deltakerne sliter med armene i forhold til bena, f.eks.

Sjekk "Beste av de beste" på TV2. Her er flere av deltakerne fremdeles aktive når de er med på innspilling. Moro å sammenligne allsidigheten og styrker/svakheter ved ulike atleter.

Lenke til kommentar

Ser for meg at ikke alle er like motiverte til å holde formen oppe når hele hverdagen deres som aktiv handlet om trening. Og er du på det øverste nivået så er det neppe så mye allsidig trening inne i bildet. Forståelig at flere av disse deltakerne sliter med armene i forhold til bena, f.eks.

Sjekk "Beste av de beste" på TV2. Her er flere av deltakerne fremdeles aktive når de er med på innspilling. Moro å sammenligne allsidigheten og styrker/svakheter ved ulike atleter.

Det er litt interessant, alpinister dominerer i "Best av de beste". Hele 3 ganger har en alpinist vunnet! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...