Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Jeg får i meg ca 100-120g protein per dag har jeg regnet ut.

Får vel begynne med proteintilskudd får å øke... Det er vel billigst? Er student...

Usikker på kropsvekt, bulk/deff - beklager at man ikke alltid følger med i timen.

 

Men jeg pleier å si, Nei til pulver. Lær deg mat og styr innkjøpene deretter. Dette er grunnregelen.

 

Deretter har jeg gått litt i meg selv og sett at det ikke er mulig i enkelte situasjoner.

 

Meg selv f. Eks: jeg bulker på 22-2700kcal. Deffer på 14-1600kcal. Skal jeg klare å få i meg nok prots, og samtidig kunne spise noe som helst som faktisk ikke setter seg fast i halsen (skyr og cottage) må man ty til pulver for å kunne nå sine mål.

 

Så PRIS på pulver er bare å se bort ifra - det virker dyrt, men om man skal se på næringinnholdet og deretter sammenligne det med innkjøp av mat er det plutselig ikke så dyrt lenger.

 

2.5g pr kg fettfri kropp for meg, og 1500kcal = ingenting igjen til å faktisk kunne "smake litt mat".

 

Edit: om du absolutt må kjøpe deg pulver, så kjøp ifra myrevolusjon hvor næringsinnholdet dokumentert er målt ut i fra det faktiske pulveret, og ikke råvarene pulveret er kommet ifra.

Endret av Countryman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

da har du behov for ca 80g prots (200g) mer enn du får idag - målt ut ifra 15% fett og 2.5g pr kg fettfrie kropp.

 

Da holder det med 1 pen shake pr. dag - om du ikke heller velger å spise en 400g (rel.fettfri) biff i tillegg til ditt daglige kosthold.

I så tilfelle må du redusere bittelitt på alt det andre du spiser da en slik kjøttklump inneholder minst 500kcal.

 

Jeg hadde valgt biffen og brydd meg blaffen i miljøet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En annen sentral faktor for oss studenter er at biffen også medfører oppvask. Stekepanne + spade, talerken, bestikk, vs skylle shakeren... ;)

Hahaha! Er økonomisk selv, men den der tar kaka:)

Alle, monner drar :)

 

Glem ikke at også varmeplata må fyres opp.

Deretter må man som regel lufte, slippe inn litt kald og frisk luft etter å ha stekt biff - forferdelige greier :)

 

+1

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

 

Når jeg går lavere med en side enn den andre i knebøy, er det ettbeinsøvelser som er tingen for og korrigerer da?

Kan være fryktelig mange årsaker til det.

 

Start med fokus - fokuser 100% på at dette ikke skal skje. Dette er i mange tilfeller løsningen, men som sagt kan det være så mangt - skjevheter kan forekomme på veldig mange punkter i kroppen og det blir en vanskelig nett-sak å løse :)

Ja, det er slik som jeg squatter uten vekt og, klarer ikke få det til og gå parralelt samme hva jeg gjør.

Lenke til kommentar

"In resistance-trained young men who do not significantly alter their training regimen, consuming a high protein diet (2.6 to 3.3 g/kg/day) over a 4-month period has no effect on blood lipids or markers of renal and hepatic function. Nor were there any changes in performance or body composition. This is the first crossover trial using resistance-trained subjects in which the elevation of protein intake to over four times the recommended dietary allowance has shown no harmful effects."

"In conclusion, this is the first randomized crossover trial in resistance-trained subjects that examined the effects of consuming a high protein diet over the course of several months on markers of performance, health and body composition. This study as well as previous work from our lab suggests that gains in body fat are unlikely to occur with protein overfeeding in conjunction with an increase in total energy intake "

http://www.jissn.com/content/13/1/3 

 

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Merker jeg sliter med kostholdet, å nå daglige kcal/proteiner sikter på 3k
Er ca 75kg, 180høy, og sikkert rundt 15% pure flæsh. :wow:

Skal kjøpe en vekt for å få en viss anelse om hvordan det går.
(når vi er inne på temaet, hvor kjøper en vekter :hmm: )

Dukien, Akse, Høna og Kalven(Dufen) eller noen andre:
Kan dere legge ut ca hva dere trykker i dere på en dag? 
Tenker da på hvilke matvarer/tilskudd og mengder :woot: 
 

Lenke til kommentar

Merker jeg sliter med kostholdet, å nå daglige kcal/proteiner sikter på 3k

Er ca 75kg, 180høy, og sikkert rundt 15% pure flæsh. :wow:

Skal kjøpe en vekt for å få en viss anelse om hvordan det går.

(når vi er inne på temaet, hvor kjøper en vekter :hmm: )

 

Dukien, Akse, Høna og Kalven(Dufen) eller noen andre:

Kan dere legge ut ca hva dere trykker i dere på en dag? 

Tenker da på hvilke matvarer/tilskudd og mengder :woot: 

 

Kan gi deg et eksempel

Starter dagen med 1 gainer og tran(eplejus,kokosmelk,havregryn,blåbær,banan) 800

4-6 brødskiver med pålegg og 1l helmelk 1200-1400

3 berlinerboller 900

15 fiskepinner og 150g potet - 1000

1 gainer til 700

Litt frukt 200

Pasta bolognese eller lignende 500-1000 

 

Akkurat hva jeg spiser varierer litt, men det er ca sånn måltidene er fordelt. Det kan være lasagne, laks, biff, pastasalat, pizza etc..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dukien, Akse, Høna og Kalven(Dufen) eller noen andre:

Kan dere legge ut ca hva dere trykker i dere på en dag?

Tenker da på hvilke matvarer/tilskudd og mengder :woot:

 

Helt normalt norskt kosthold, vanlige middager med mat jeg /man liker - absolutt mest sunn mat, men nøler ikke med å hive innpå en burger eller en pizza om jeg har lyst på det, eller fylle opp dagens kalorikvote med en real sjokoladebeta til kveldsfilmen om jeg ligger bak skjemaet.

Jeg velger heller en dose usunn mat fremfor å gå glipp av kalorier.

-det er vel dette som regnes som "normalt norskt kosthold" i disse dager :)

 

100g nøtter/mandler inneholder 550-600kcal og du merker det ikke i magan engang om det er stadig metthet du sliter med. 2 store never om dagen gjør susen og kan dekke 20-40% av ditt daglige behov, avhengig av hvor store never du har :)

 

På deff er det 100% sunn mat og målet er å kunne spise så stort volum som mulig når man går sulten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spiser etter humøret og har ingen bestemt matplan, pleier hver dag å spise 4-5 frukt og 300-400 gram forskjellig grønt med supplement av mye gulost og egg, av og til kjøtt. I tillegg går det i mye brød/havregryn og mer meieriprodukter. Ryker på en stor godis-pose en eller to ganger i uken. Slik kan dagsinntaket variere fra 1500 til 5000. Tar ingen tilskudd, annet enn w-3 grunnet at jeg ikke fordrar fisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takker gutter!

Så man spiser ikke for å spise.. man spiser for å bli stor (med måte) så justerer man etter det.

I enkelte tilfeller ja. Er man stappmett men mangler 500kcal så fortsetter man å spise haha :)

Eller er smart og heller slurper i seg 5spiseskjeer rapsolje som ikke merkes.

 

Mmmm :)

 

Edit:dårlig planlegging av dagen fører til slikt.

Jeg liker å bruke 3min hver morgen til å planlegge dagens matinntak og på denne måten treffer man med +-5kcal daglig og +-1prot.

Da blir det også enklere å regulere tidspunktene slik at man kan føle seg tipptopp.

Endret av Countryman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Merker jeg sliter med kostholdet, å nå daglige kcal/proteiner sikter på 3k

Er ca 75kg, 180høy, og sikkert rundt 15% pure flæsh. :wow:

Skal kjøpe en vekt for å få en viss anelse om hvordan det går.

(når vi er inne på temaet, hvor kjøper en vekter :hmm: )

 

Dukien, Akse, Høna og Kalven(Dufen) eller noen andre:

Kan dere legge ut ca hva dere trykker i dere på en dag? 

Tenker da på hvilke matvarer/tilskudd og mengder :woot: 

 

Sikker på at du vil vite min idiotdiett? :lol: Det er mye øl...

 

 

Frokost: 3,5 dl lettmelk, 2 scoops herbalifetull 50gr havregryn og 2-3-4 jordbær blendet

 

Lunsj: 10-20 mandler og skyr med korn samt 1/2 liter lettmelk eller sjokomelk

 

Middag: 200gr burger/biff/laks whatever og en shitload med grønt sammen med masse søtpotetstappe

 

Kvelds: 1 beger cottage cheese/mager kesam med syltetøy og litt nøtter samt et par øl, Mack Arctic er foretrukket.

 

5000 iu dvitaminer, 3xzma og 1 aspirin hver dag

 

 

Som snacks: speltlompe med smøreost og skinke som skylles ned med et glass iskaldt melk. Man kan bytte ut lompa med pepperkaker, det er legitimt.

 

Edit: spiser en del frukt også som snop, gjerne pærer, banan og kiwi. 

 

Drikker 2 liter van hver dag, ubevisst.

Endret av Dufen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...