Akse Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Hhva gjør man galt når knebøyen føles tung i korsryggen? liksom et trykk der som ikke føles helt bra... Får gå over til lårcurls Bytt til highbar. Er bare fordeler. For et unødvendig innlegg. Det kommer jo helt an på hvordan man er bygd. Jeg kommer for eksempel for langt frampå i highbar, og da blir det enda mer belastning på ryggen, som i mitt tilfelle er uønsket. 2 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Med negllakksmak i kjeften spør jeg: Hvor mange kg ren muskelmasse er "bra" å klare å bygge gjennom et år på bulk? Edit: Det blir vel for mange faktorer å forholde seg til for å kunne gi et godt svar.. Time will show Det blir vanskeligere jo større og sterkere man blir. Si jeg klarte å legge på meg rundt 8kg muskelmasse det første året, kanskje 5 året etterpå osv.. Jepp det var vel det jeg tenkte rett etter jeg postet Skal bli moro å finne ut Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Hhva gjør man galt når knebøyen føles tung i korsryggen? liksom et trykk der som ikke føles helt bra... Får gå over til lårcurls Bytt til highbar. Er bare fordeler. I all verden skal det bety Litt mer tyngde bak slike påstander er kanskje greit.. 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 (endret) Åjja jeg glemte en vesentlig ting. Mobilitet er en forutsetning, men brorparten her er jo stivere enn en engelsk overleppe... edit: kanskje dere kan legge stanga på korsryggen? Endret 14. januar 2016 av Dufen 3 Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 I Mark Rippetoe's starting strength bruker han vel low bar og har mye fokus på "hip drive". Blir "hip drive" det samme med high bar? Logisk nok så er det vel det, men bedre å spørre for sikkerhetens skyld! Jeg bruker high bar men har aldri tenkt på "hip drive", fokuserer mest på å presse føttene ned i bakken og overkroppen opp i taket. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 "Hip Drive" er enkelt sagt et "jokk". Du skjønner sikkert sammenhengen? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Jeg vil og legge til her, og dette VET høna, WAR, Akse osv.... Hamstrings er den første svake biten som er grunnen til en svak korsrygg. Jeg kan løfte en bil med korsryggen, men mine hamstrings er svake som hårstrikk.Det fører til at jeg stagnerer i knebøy på rundt 120-30kg.Jeg har trent hamstrings ganske hardt i fjor høst og skal fokusere enda mer på de fremover så er jeg snart på tregangen i knebøy.Det er ganske enkelt egentlig. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Åjja jeg glemte en vesentlig ting. Mobilitet er en forutsetning, men brorparten her er jo stivere enn en engelsk overleppe... edit: kanskje dere kan legge stanga på korsryggen? Selv om mobilitet er en faktor, som det alltid er, vil man bevege mer vekt med lowbar, fordi korsryggen er mer involvert, og man har en kortere løftebane. Jeg sier ikke at den en av dem er best, men det finnes bruksområder for begge. Jeg ser i utgangspunktet ikke hvorfor den ene skal utelukke den andre. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Åjja jeg glemte en vesentlig ting. Mobilitet er en forutsetning, men brorparten her er jo stivere enn en engelsk overleppe... edit: kanskje dere kan legge stanga på korsryggen? Selv om mobilitet er en faktor, som det alltid er, vil man bevege mer vekt med lowbar, fordi korsryggen er mer involvert, og man har en kortere løftebane. Jeg sier ikke at den en av dem er best, men det finnes bruksområder for begge. Jeg ser i utgangspunktet ikke hvorfor den ene skal utelukke den andre. Den skal ikke utelukke, som du sier har begge sitt brukspmråde. Men se på hva jeg skrev rett ovenfor deg. Antar du skrev samtidig som meg og ikke har lest det enda. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 (endret) "Hip Drive" er enkelt sagt et "jokk". Du skjønner sikkert sammenhengen?Er nettopp det Rippetoe ikke vil man skal gjøre. Med hip drive så mener han at du skal løfte fra hofta, ikke skyte den fram slik sikkert de fleste gjør. Men kan hende jeg tolker feil.Se klipp på YouTube Endret 14. januar 2016 av BMWcoupeftw Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 "Hip Drive" er enkelt sagt et "jokk". Du skjønner sikkert sammenhengen?Er nettopp det Rippetoe ikke vil man skal gjøre. Med hip drive så mener han at du skal løfte fra hofta, ikke skyte den fram slik sikkert de fleste gjør. Men kan hende jeg tolker feil.Se klipp på YouTube Jaja, hofta skal ikke føre til at man "buer" seg fremover men dra hamstrings og korsryggen sammen for å rette opp kroppen. Det blir da et jokk men kun for å stramme opp. Litt enkelt sagt, klokka er 2333 og jeg er ikke førlig til å diskutere dette inngående Lenke til kommentar
discostu Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 Forøvrig har jeg stangen mellom skulderbladene, det kvalifiseres vel som highbar? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 Forøvrig har jeg stangen mellom skulderbladene, det kvalifiseres vel som highbar? Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 (endret) Går opp i vekt, men blir nesten svakere = Ikke nok protein? Endret 15. januar 2016 av BMWcoupeftw Lenke til kommentar
Akse Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 Går opp i vekt, men blir nesten svakere = Ikke nok protein? Sentralnervesystemet trenger deload. 1 Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 Går opp i vekt, men blir nesten svakere = Ikke nok protein? Sentralnervesystemet trenger deload. Nå har jeg hatt deload i 2 uker i jula da! Men kostholdet & søvn har ikke akkurat verdt optimalt i jula eller den siste tiden Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 Når jeg går lavere med en side enn den andre i knebøy, er det ettbeinsøvelser som er tingen for og korrigerer da? Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 Når jeg går lavere med en side enn den andre i knebøy, er det ettbeinsøvelser som er tingen for og korrigerer da? Kan være fryktelig mange årsaker til det. Start med fokus - fokuser 100% på at dette ikke skal skje. Dette er i mange tilfeller løsningen, men som sagt kan det være så mangt - skjevheter kan forekomme på veldig mange punkter i kroppen og det blir en vanskelig nett-sak å løse Lenke til kommentar
Akse Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 Går opp i vekt, men blir nesten svakere = Ikke nok protein? Sentralnervesystemet trenger deload. Nå har jeg hatt deload i 2 uker i jula da! Men kostholdet & søvn har ikke akkurat verdt optimalt i jula eller den siste tiden Du svarte akkurat på ditt eget spørsmål. Søvn, kosthold, treningskvalitet og væskebalanse er alle medvirkende faktorer, og påvirker ytelse i stor grad! Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 Jeg får i meg ca 100-120g protein per dag har jeg regnet ut. Får vel begynne med proteintilskudd får å øke... Det er vel billigst? Er student... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå