Espp Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 Er det ikke overkill med 5000kcal som noen enkelte her får i seg? Er det egentlig det? Når jeg var kjølemontør og jobbet utelukkende med fysisk så spiste jeg sikkert rundt 3000-3500 i junk og brus hver eneste dag. Holdt vekten helt stabil da, gikk til helevette når jeg slutta i yrket da.. Poenget var at hvis jeg hadde trent i tillegg og vært avhengig av vektøkning for å forbedre resultatene hadde jeg nok måtte være nær 4500 kcal per dag, har ikke helt høyden med meg! Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 Er det ikke overkill med 5000kcal som noen enkelte her får i seg? Vel, jeg tenkte det samme da jeg begynte bulken for en tid tilbake. Jeg begynte med 4000 kcal, vekta stoppet etterhvert, økte til 4300 kcal, vekta stoppet, økte til 4500 kcal til vekta stoppet. Veide da ca 93-94 kg i 2 mnd. Har nå økt til 5000 kcal , og har gått sakte men sikkert oppover, 1 eller 2 kg i måneden. Skal dog sies jeg er ganske aktiv utenom styrketreninga Vil ikke si at det er overkill når jeg må spise så mye for at vekta skal gå oppover? Ps: prøver ikke å sammenligne meg med Aksemaskina, følte meg bare at dette gjaldt meg oxo mtp kcalene. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 Er det ikke overkill med 5000kcal som noen enkelte her får i seg? Ps: prøver ikke å sammenligne meg med Aksemaskina, følte meg bare at dette gjaldt meg oxo mtp kcalene. Vi må alle spise etter kropp og aktivitetsnivå, uansett hvilket nivå vi er på Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 (endret) Deffe eller fortsette bulking? Jeg er tynn feit, dvs 193 95kg, tynne håndledd & legger, har fått ganske bra mage! Virker som alt legger seg der... Er vel genetisk da min far også er av typen tynn feit, dvs ølmage men tynne armer & bein! Endret 13. januar 2016 av BMWcoupeftw Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 Kan jo også ligge mye i at du faktisk ikke fikk i deg så mye som du trodde kcal messig, og det skal jo ikke som du sier mer til en at du slutter med den aktiviteten som forbrenner de siste +- 500 kcal som gjør at du raser opp i vekt. Lenke til kommentar
Espp Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 (endret) Bra sikker på hvor mye jeg fikk i meg. Lunchen vi tok på kræmer (Eurospar) i Tromsø besto som regel av 5-600g pølsepizza f.eks. Bare den ligger på rundt 15-1800 kcal. Pølsa til frokost på Statoil med en Cola Zero er vel 4-500? Var det ikke pølse var det en trepakk med boller. Kødder ikke med mat, har en enorm matlyst og ingen problemer med å spise meg stor for å si det sånn.. Endret 13. januar 2016 av Espp Lenke til kommentar
Akse Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 Deffe eller fortsette bulking? Jeg er tynn feit, dvs 193 95kg, tynne håndledd & legger, har fått ganske bra mage! Virker som alt legger seg der... Er vel genetisk da min far også er av typen tynn feit, dvs ølmage men tynne armer & bein! Hadde droppet noen kg først. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 (endret) Ja, er vel bedre å begynne med et litt bedre utgangspunkt, istedet får å bulke når man allerede har mage Men vanskelig å øke i styrke om man deffer, selvom jeg er relativt nybegynner? Har trent i 7 måneder og kommet til 90kg 1RM i benk (før jul), målet var 100kg til sommeren. Endret 13. januar 2016 av BMWcoupeftw Lenke til kommentar
Akse Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 Ja, er vel bedre å begynne med et litt bedre utgangspunkt, istedet får å bulke når man allerede har mage Men vanskelig å øke i styrke om man deffer, selvom jeg er relativt nybegynner? Har trent i 7 måneder og kommet til 90kg 1RM i benk (før jul), målet var 100kg til sommeren. Du kan øke i styrke. Nøkkelen ligger i lavt volum, tunge vekter og høyt proteininntak. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 (endret) Trener hovedsakelig 5x5, men har noen uker hvor jeg kjører volum, typ 5x10, hvertfall 50 reps totalt. Men det er mest i øvelser hvor jeg føler jeg nærmer meg stagnering. Feks knebøy, der er jeg egentlig på 110kg 5x5, men det er såpass tungt at jeg føler at jeg mister eksplosiviteten, veldig seige løft m.a.o. Man bør vel opprettholde en viss hurtighet får å få maksimal økning? Eller? Hva definerer du som høyt proteininntak? Er jo så mye forskjellig ute å går, noen mener kroppsvekt x2, noen mener mindre osv. Hvor mye protein kan jeg ha per måltid? Sliter med å få tid til 5 måltid om dagen... Så er som oftest 4 måltid. Endret 13. januar 2016 av BMWcoupeftw Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 (endret) Dritt lei av en albueskade jeg har pådratt meg. Typ golfalbue+noe problem med tricepsfeste. Hatt noen runder med trykkbølgebehandling, og ting begynner å bli bedre. Men nå 2-3 mnd uten klatring eller styrketrening. Endret 14. januar 2016 av Matsemann Lenke til kommentar
Akse Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 Trener hovedsakelig 5x5, men har noen uker hvor jeg kjører volum, typ 5x10, hvertfall 50 reps totalt. Men det er mest i øvelser hvor jeg føler jeg nærmer meg stagnering. Feks knebøy, der er jeg egentlig på 110kg 5x5, men det er såpass tungt at jeg føler at jeg mister eksplosiviteten, veldig seige løft m.a.o. Man bør vel opprettholde en viss hurtighet får å få maksimal økning? Eller? Hva definerer du som høyt proteininntak? Er jo så mye forskjellig ute å går, noen mener kroppsvekt x2, noen mener mindre osv. Hvor mye protein kan jeg ha per måltid? Sliter med å få tid til 5 måltid om dagen... Så er som oftest 4 måltid. Hastigheten i løftene vil selvsagt gå ned jo tyngre løftene blir, men intensiteten vil øke, og eksplosiviteten styrer man til en viss grad selv. Jeg ville nok jobbet rundt 1-3 reppere ved en deff, og litt volum på tilleggsøvelser. Men ingen grunn til å ha veldig volum. Man skal kun beholde muskelmassen. Ved 95kg, er ca 200g protein en fin plass å ligge. Det vil da være 2,5-3x fettfri kroppsmasse. Hvordan dette fordeles over måltider er mer eller mindre likegyldig. Satt på spissen er det dog bedre måter å spise på enn å ha 4000 kcal i ett måltid. Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 (endret) Det må gjentas at det mangler holdepunkter når målet er å bygge muskelmasse å ligge over 1,2-1,7 gram per kg, avhengig av formål og kjønn. For ungdom under vekst kan det være fordelaktig opp mot 2 gram per kg. Den avhengige variabelen for å bygge styrke er total mengde energi, ikke protein. Det har de siste to årene kommet mer indikasjoner at for vektreduksjon vil det være hensiktsmessig å ligge utover de "klassiske" anbefalingene for 1,2 -2,2 kg. Bakgrunnen er at dette for kroppsbyggere som forbereder seg til konkurranse ligger i en "hårfin balanse". Noen kroppsbyggere ønsker å beholde mest mulig fettfri masse, det er nå økt støtte til en lineær inntak av proteiner med lavere fettprosent, jo mer og opp mot 3,1 gram per kg. Samtidig kan ikke sistnevnte ekstrapolariseres til flesteparten her inne. Anbefaler de fleste å ta en titt på denne oppsummeringen for vektreduksjon og strategier for kroppsbyggere :http://www.jissn.com/content/11/1/20 Endret 14. januar 2016 av Dukien Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Helvete! Halve energiinntaket mitt blir da Proteiner ved deff! Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 (endret) Med negllakksmak i kjeften spør jeg: Hvor mange kg ren muskelmasse er "bra" å klare å bygge gjennom et år på bulk? Edit: Det blir vel for mange faktorer å forholde seg til for å kunne gi et godt svar.. Time will show Endret 14. januar 2016 av Countryman Lenke til kommentar
discostu Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Hhva gjør man galt når knebøyen føles tung i korsryggen? liksom et trykk der som ikke føles helt bra... Får gå over til lårcurls Lenke til kommentar
Akse Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Med negllakksmak i kjeften spør jeg: Hvor mange kg ren muskelmasse er "bra" å klare å bygge gjennom et år på bulk? Edit: Det blir vel for mange faktorer å forholde seg til for å kunne gi et godt svar.. Time will show Det blir vanskeligere jo større og sterkere man blir. Si jeg klarte å legge på meg rundt 8kg muskelmasse det første året, kanskje 5 året etterpå osv.. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Hhva gjør man galt når knebøyen føles tung i korsryggen? liksom et trykk der som ikke føles helt bra... Får gå over til lårcurls Bytt til highbar. Er bare fordeler. Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Hhva gjør man galt når knebøyen føles tung i korsryggen? liksom et trykk der som ikke føles helt bra... Får gå over til lårcurls Kan det være at du får stanga og tyngdepunktet for langt frem, og at det derfor blir tungt for lorsryggen og holde igjen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå