Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Innafor å ta disse øvelsene dagen etter hverandre?

Dag 1:

Knebøy

Benkpress m hantler

Roing med hantler

Dips

Push ups

Dag 2:

Overhead press

Chins

Barbell curls

Ville selv gjort det slik, innenfor nevnte øvelser:

Dag1:

Knebøy

Chins

Roing m/hantler

Barbell curls (ez-stang skadeforebyggende for håndledd og sikrer bedre skulderposisjon)

Dag2:

Overheadpress (Arnoldpress)

Benkpress m/hantler

Dips

Push ups

Mener en slik samling av øvelser vil gi deg bedre mulighet for restitusjon innfor neste gang du kjører den samme dagen/muskelgruppen, dvs på denne måten kan du i prinsippet trene hver dag om utførelsen er rett. :)

Nå er det mye glemte øvelser her da - jeg bare drar inn de du selv nevnte. Har du en dag3 og en dag4 som du holder hemmelig vil dette plutselig kunne se "feil" ut igjen :dremel:

Endret av Countryman
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner på en problemstilling som er helt ny for meg, da jeg er en veldig matglad fyr. Etter 6 mmd med +- (som oftest i underkant av) 5000 kcal, sliter jeg så voldsomt med matlysten. Er skikkelig matlei. Spiser oftest relativt sunt, men må ty mer og mer til sjokolade og baconsnacks for å fylle opp. Etter jula er jeg så mettet, så jeg gleder meg ubeskrivelig til å kjenne på sulten når jeg skal ned i vekt etterhvert.

Går mot 400 gram nøtter i dag for å fylle kcalbehovet. Er dette innafor? Spiser mye kesam, kjøtt og melk etc ellers så er vel innafor proteinmessig.

Trodde ALDRI jeg skulle slite med å få i meg nok mat... :)

Om du har en plan om å snu til deff i nær fremtid kan du jo bare bryte planen og snu tidligere om du sliter? :)

Har snudd om selv etter å ha følt det på nøyaktig samme måte. Møkkafremgang på trening, hodet "vil" men kroppen stritter imot, men fyttikatta så digg det er å få ned trykket i kroppen også etter en lengre periode på bulk.

Alt har sin sjarm, på en eller annen måte :)

Lenke til kommentar

Innafor å ta disse øvelsene dagen etter hverandre?

Dag 1:

Knebøy

Benkpress m hantler

Roing med hantler

Dips

Push ups

Dag 2:

Overhead press

Chins

Barbell curls

Veldig innafor.

Kjenner på en problemstilling som er helt ny for meg, da jeg er en veldig matglad fyr. Etter 6 mmd med +- (som oftest i underkant av) 5000 kcal, sliter jeg så voldsomt med matlysten. Er skikkelig matlei. Spiser oftest relativt sunt, men må ty mer og mer til sjokolade og baconsnacks for å fylle opp. Etter jula er jeg så mettet, så jeg gleder meg ubeskrivelig til å kjenne på sulten når jeg skal ned i vekt etterhvert.

Går mot 400 gram nøtter i dag for å fylle kcalbehovet. Er dette innafor? Spiser mye kesam, kjøtt og melk etc ellers så er vel innafor proteinmessig.

Trodde ALDRI jeg skulle slite med å få i meg nok mat... :)

Drikk mer kalorier.

Lenke til kommentar

Gainerbøtte, da mellom planlagte måltider, ikke i "erstatte"

ca 400kcal rett ned, merker ikke noe til det heller. 

Ha en ss olje oppi, merker ikke det heller. 

100kcal pr ss , ha det oppi for eks 3 shaks, vips 1500 ekstra på en dag og det føles som å drikke 3 glass sjokomelk 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Har noen spørsmål angående kostholdet mitt.

Frokost: 150g havregryn

Lunsj/middag/kveldsmat: ris/fullkornspasta(ca 100g) + kjøttdeig av svin(200gr) + 1/2 egg

Tilfeldige tider på dagen: 1-3 bokser Cottage cheese.

Jeg regner dette som fem måltider. Jeg tar også kosttilskudd med vitaminer og mineraler. Hva tenker folk om dette? Noen som har erfaring med å holde ett så simpelt kosthold over lengre perioder? Noe jeg burde spise mer/mindre av? Går det greit å spise så lite variert?

Har selv holdt på i seks måneder nå. Jeg spiser jo basically det samme hver eneste dag utenom noen ganger i helgene. Jeg trener for å bli større så har brukt Mutant Mass noen ganger også.

Edit: Kan legge til at jeg trener fem dager i uken med et 3-split program. 

Endret av Slettet-PJ426FqLv6
Lenke til kommentar

Lunsj/middag/kveldsmat: ris/fullkornspasta(ca 100g) + kjøttdeig av svin(200gr) + 1/2 egg

Jeg regner dette som fem måltider. Jeg tar også kosttilskudd med vitaminer og mineraler. Hva tenker folk om dette? Noen som har erfaring med å holde ett så simpelt kosthold over lengre perioder? Noe jeg burde spise mer/mindre av? Går det greit å spise så lite variert?

Har selv holdt på i seks måneder nå. Jeg spiser jo basically det samme hver eneste dag utenom noen ganger i helgene. Jeg trener for å bli større så har brukt Mutant Mass noen ganger også.

Når vi snakker om mattyper, er det helt greit. Jeg foretrekker å få i meg litt bær, frukt og fisk, men ellers er det helt greit. 

Det som er viktig for at du faktisk skal bli større, er jo at du blir større. At kroppsvekten din øker jevnlig. Gjør den det? Du har holdt på i seks måneder. Hvis man da har gjort ting riktig, har man gått opp mellom 4 og 10kg, litt avhengig av målene en har satt seg.

Greit å vite din kroppsvekt også, da det spiller inn på hvor mye mat man må spise.

Lenke til kommentar

Treningsmotivasjonen går veldig i bølger om dagen, har egentlig gjort det siste året.

Feks mandagens benkøkt, føltes som gele i arma. Avsluttet med 60kg for volum og til og med det føltes tungt...

Var bare å hive seg på mølla å gå i raskt tempo i 20 min :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Når vi snakker om mattyper, er det helt greit. Jeg foretrekker å få i meg litt bær, frukt og fisk, men ellers er det helt greit. 

Det som er viktig for at du faktisk skal bli større, er jo at du blir større. At kroppsvekten din øker jevnlig. Gjør den det? Du har holdt på i seks måneder. Hvis man da har gjort ting riktig, har man gått opp mellom 4 og 10kg, litt avhengig av målene en har satt seg.

Greit å vite din kroppsvekt også, da det spiller inn på hvor mye mat man må spise.

Jeg har definetivt blitt større vertfall. Det ser jeg på meg selv og merker det på klærne. Har kanskje ikke godt opp så mye i vekt som jeg hadde håpet. Mellom 4-5 kg. Jeg er 1.93 høy og veier 86 kg, så jeg er ganske tynn. Jeg burde kanskje spise mer? Men er det nødvendig viss jeg går på Mutant Mass samtidig som jeg følger kostholdet mitt?

Lenke til kommentar

Rekker jeg sk2016 hvis jeg fortsetter bulk og begynner å cutte I april?

Kommer an på målene dine. Ville ikke gått lenger ned enn en fettprosent på 10-15%. Det er ganske greit å vedlikeholde gjennom sommeren, samtidig som det ser best ut utseendemessig. Da slipper det også å gå veldig ut over styrken din.

Rekker jeg sk2016 hvis jeg fortsetter bulk og begynner å cutte I april?

Det spørs jo hvor mange kg du må kutte. Selv planlegger jeg noe sånt som deg, kanskje jeg begynner littegrann før. Skal ned 6kg +- et par kg

Mer eller mindre 1kg per uke er vel et fint mål å sette seg.

Jeg har definetivt blitt større vertfall. Det ser jeg på meg selv og merker det på klærne. Har kanskje ikke godt opp så mye i vekt som jeg hadde håpet. Mellom 4-5 kg. Jeg er 1.93 høy og veier 86 kg, så jeg er ganske tynn. Jeg burde kanskje spise mer? Men er det nødvendig viss jeg går på Mutant Mass samtidig som jeg følger kostholdet mitt?

Jeg er også 193cm, per nå fordelt på ca 105-110kg, og har grei størrelse. Holder på å spise meg opp nå dog.

Du bør få i deg ca 3800 kalorier nå, litt avhengig av aktivitetsnivå. Mutant Mass gjør ikke at du går opp i vekt hvis du ikke er i kalorioverskudd.

Endret av Akse
Lenke til kommentar

Hvis vi tar bort eventuelle sykdommer som kan ødelegge forbrenningen, så vil jeg anta at man ikke har nok kaloriunderskudd, men det er veldig vanskelig for meg å sitte å si uten å vite:

- Vekt, høyde, alder, aktivitetsnivå

- Matinntak og hva du spiser.

Selv har jeg gått ned en god del med 14-1700 kalorier om dagen. Trener 3-4 ganger i uken hvor hovedtreningen er kardio og noe styrke.

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Hvorfor går man ikke ned i kg med kaloriunderskudd?

Du går ned i kg hvis du er i kcalunderskudd. Hvis ikke du går ned (og du ønsker det), må du enten spise færre kalorier eller (aller helst hvis det lar seg gjøre pga flere helsefordeler) øke aktivitetsnivået, f.eks gåturer/jogging/intervalltrening/sirkeltrening. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...