SKAÐI Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Sku ønske jeg tilhørte de som skal ned i vekt og ikke opp. Dag 5, og allerede drittlei av mat! Jaja, fortsette og knaske mandler jeg da så jeg når daglige mål.. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 B6 er ganske utbredt i de fleste vegetabilske samt animalske matvarer, både subkllinisk og klinisk mangel sees svært sjeldent. Spm burde være om det er nødvendig å få det fra tilskudd. Spis eks 200g makrell og vips er det daglige behovet dekket. spiser en boks makrell i tomat hver dag så da holder jeg meg til to piller Lenke til kommentar
Akse Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Lørdagskvelden tilbrakt på trening. Tilbake til toppform igjen snart Sitter med sjokomelken nå, selvsagt. 7 Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Fikk skumrulle til jul, noen som har noen bra utube kanaler/videoer som er greie og gi seg i kast med? Aldri brukt slik før.. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Fikk skumrulle til jul, noen som har noen bra utube kanaler/videoer som er greie og gi seg i kast med? Aldri brukt slik før.. Det er i grunn ganske rett fram. Bruk den på quads, hamstrings, glutes, ryggområdet. Jeg pleier også å legge ekstra press på erector spinae, da de får mye juling. I tillegg er leggene bra å få massert litt. Utenom dette er det også lurt å bruke ball for deep tissue massage i blant. 1 Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 (endret) Fikk skumrulle til jul, noen som har noen bra utube kanaler/videoer som er greie og gi seg i kast med? Aldri brukt slik før.. Elliot Hulse (strengthcamp på youtube), Alan Thrall, Omar Isuf. Endret 10. januar 2016 av Lærevillig 1 Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Helt siden september i fjor har jeg hatt ekstremt stor glede av 5x5 SL. Fra september til desember gikk jeg fra 82,5 til å veie 96,5 kg. Med godt kosthold og morsom trening kom resultatene raskt. Tross gleden innså jeg at jeg var nødt til å gi med i desember da jeg var oppe i 132,5 kg i knebøy. Ryggen sier rett og slett stopp, og dette er ikke første gang heller (problemet har oppstått på årlig basis). Jeg har nå gått over til en fire dagers splitt med mer fokus på isolasjon, altså med færre baseøvelser naturligvis. Hittil har dette gått greit, men jeg merker fortsatt plager ved korsryggen ved markløft og knebøy. Som tidligere alpinist med stor ben, synes jeg det er sinnsykt kjipt å måtte ta til tanken om å faktisk gi opp baseøvelser for godt. Jeg har fått veiledning av erfarene løftere, sett på stilstudier av teknikk og oppsøkt fysioterapeut. Jeg finner verken svar på hva som kan hjelpe eller hvordan dette kan løses. Dette blir derfor mitt siste forsøk før jeg faktisk må gi opp for godt: Er det noen her inne som har hatt lignende problemer og som kan utdype hvilke alternativer dere har anvendt for å bli kvitt plagene? Jeg har trent kjernemuskulaturen spesifikt de to siste månedene for å se om problemet kanskje ligger der. Dette har ikke gitt noen særlige resultater. Takker for alle bidrag! Lenke til kommentar
Akse Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Helt siden september i fjor har jeg hatt ekstremt stor glede av 5x5 SL. Fra september til desember gikk jeg fra 82,5 til å veie 96,5 kg. Med godt kosthold og morsom trening kom resultatene raskt. Tross gleden innså jeg at jeg var nødt til å gi med i desember da jeg var oppe i 132,5 kg i knebøy. Ryggen sier rett og slett stopp, og dette er ikke første gang heller (problemet har oppstått på årlig basis). Jeg har nå gått over til en fire dagers splitt med mer fokus på isolasjon, altså med færre baseøvelser naturligvis. Hittil har dette gått greit, men jeg merker fortsatt plager ved korsryggen ved markløft og knebøy. Som tidligere alpinist med stor ben, synes jeg det er sinnsykt kjipt å måtte ta til tanken om å faktisk gi opp baseøvelser for godt. Jeg har fått veiledning av erfarene løftere, sett på stilstudier av teknikk og oppsøkt fysioterapeut. Jeg finner verken svar på hva som kan hjelpe eller hvordan dette kan løses. Dette blir derfor mitt siste forsøk før jeg faktisk må gi opp for godt: Er det noen her inne som har hatt lignende problemer og som kan utdype hvilke alternativer dere har anvendt for å bli kvitt plagene? Jeg har trent kjernemuskulaturen spesifikt de to siste månedene for å se om problemet kanskje ligger der. Dette har ikke gitt noen særlige resultater. Takker for alle bidrag! Jeg har hatt lignende problemer. Det er et arbeid å få det bedre, men fullt mulig. Det hele handler om flittig bruk av selvmassasje og strekking. Spesielt i hofteområdene, mer spesifikt fremside lår og lysk, men også tung strekking av korsryggen, samt massasje med ball. Jo mer jeg gjør dette, jo bedre blir jeg. Gjør jeg det ikke, kan jeg bare vente på en smell. Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Jeg føler det samme, Akse. Per def. vil jeg ikke si at jeg har noen skade eller lignende i ryggen, men jeg venter på dette "smellet" grunnet en følelse av press/smerter i ryggen ved høy belastning gjennom baseøvelser. Har du vært borti en omfattende artikkel eller noe lignende? Hadde vært flott å få tak i et seriøst opplegg med en ordentlig plan å gjennomføre. Setter pris på svaret. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Jeg føler det samme, Akse. Per def. vil jeg ikke si at jeg har noen skade eller lignende i ryggen, men jeg venter på dette "smellet" grunnet en følelse av press/smerter i ryggen ved høy belastning gjennom baseøvelser. Har du vært borti en omfattende artikkel eller noe lignende? Hadde vært flott å få tak i et seriøst opplegg med en ordentlig plan å gjennomføre. Setter pris på svaret. Personlig kjører jeg bare et knippe godt utprøvde øvelser. Det er de samme som går igjen på stort sett alle sider. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Fyr ut noen linker Akse, vi er mange som lurer på det samme, og vil dra nytte av din kunskap! 1 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Fyr ut noen linker Akse, vi er mange som lurer på det samme, og vil dra nytte av din kunskap! Selvsagt. Denne er veldig spennende, jeg har dog ikke implementert hele oppvarmingsprogrammet, men deler av det. https://www.t-nation.com/training/defranco-agile-8 Bruker i tillegg å gå så langt ned jeg klarer i spagat for å få strekt lysken. Her lener jeg meg litt framover og støtter meg med armene. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Apropos tøying. Det er noe jeg har holdt på med nesten hver dag i et par år nå. For å kjempe mot en totalt verdiløs korsrygg. Måtte bøye meg litt fremover for å banke inn en spiker på jobb nå. BAM! Så stakk det i ryggen. Fikk nesten ikke igjen pusten på et halvt min. Så nå står jeg her da, klarer nesten ikke bevege meg. Nå er jeg lei ? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 http://www.itromso.no/100Sport/sprek/article669950.snd Lenke til kommentar
Espp Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Fin den der. Naturlig utvikling at folk trener hjemme og samtidig betaler fullpris til Sats. Liker spesielt hvordan han sier at se har 500k gruppetreninger i året fordelt på 65 studioer. Ikke dårlig! Tilsvarer vel rundt 21 om dagen på hvert senter. Jeg har dårlig utvalg på mitt i forhold. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Hahaha ja Det fødes en ny idiot hver dag Lenke til kommentar
Akse Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Økten i går føltes tung, men den ble teipet for det. https://www.youtube.com/watch?v=SEYLNoDynK8&feature=youtu.be Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Innafor å ta disse øvelsene dagen etter hverandre? Dag 1: Knebøy Benkpress m hantler Roing med hantler Dips Push ups Dag 2: Overhead press Chins Barbell curls Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Kjenner på en problemstilling som er helt ny for meg, da jeg er en veldig matglad fyr. Etter 6 mmd med +- (som oftest i underkant av) 5000 kcal, sliter jeg så voldsomt med matlysten. Er skikkelig matlei. Spiser oftest relativt sunt, men må ty mer og mer til sjokolade og baconsnacks for å fylle opp. Etter jula er jeg så mettet, så jeg gleder meg ubeskrivelig til å kjenne på sulten når jeg skal ned i vekt etterhvert. Går mot 400 gram nøtter i dag for å fylle kcalbehovet. Er dette innafor? Spiser mye kesam, kjøtt og melk etc ellers så er vel innafor proteinmessig. Trodde ALDRI jeg skulle slite med å få i meg nok mat... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå