Countryman Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Overskudd er vinn vinn - men man kan fint øke i styrke også ved underskudd. for folk som oss Vanskeligere å beholde all styrke om man er helt på toppnivå da, ved underskudd. Det gjelder nok å ikke bestemme seg på forhånd at man skal miste styrke. Jeg må deffe om en stund selv, og akter ihvertfall på papiret å ha fortsatt økninger, så får heller tyngdekrafta få siste ordet. 1 Lenke til kommentar
vestlending1 Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Takk Countryman og War! ? 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 (endret) Høna svarte Endret 6. desember 2015 av War Lenke til kommentar
Heinseberg Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Noen som kan linke meg til der jeg kan finne dagens rekorder i NM i styrkeløft? Tenker på da sammenlagt i de tre øvelsene for juniorklassen. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Noen som kan linke meg til der jeg kan finne dagens rekorder i NM i styrkeløft? Tenker på da sammenlagt i de tre øvelsene for juniorklassen. Her har du kjakan 2 Lenke til kommentar
Heinseberg Skrevet 6. desember 2015 Del Skrevet 6. desember 2015 Noen som kan linke meg til der jeg kan finne dagens rekorder i NM i styrkeløft? Tenker på da sammenlagt i de tre øvelsene for juniorklassen. Her har du kjakan Redder dagen som alltid! Takker Country! 1 Lenke til kommentar
fox Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Godt å være hjemme igjen fra Thailand! Til tross jeg vil savne varmen og sola derover Ja, det har vært en del lesestoff om trening og fått noen råd&tips av War på PM. Takk til deg WAR for det :* Gjennom forskjellige lesestoff kom jeg over en artikkel som Børge Fagerli har skrevet, kan leses her, og jeg lurer på om dere strekker alltid ut armene eller beina når dere trener? Eller gjør dere det som han anbefaler oss å gjøre? Et kort sitat kan leses her: Du har sikkert lært at du skal trene hele bevegelsesområdet til en muskel for best treningseffekt. Vel, dette er en sannhet med modifikasjoner, for realiteten er at du bør trene innenfor muskelens mest EFFEKTIVE bevegelsesområde. Dette innebærer at du skal trene når muskelen er nesten uttøyd uten å overstrekke den, og så må du stoppe bevegelsen før du låser leddet helt ut. I topposisjon vil muskelen delvis slappe av og få tilført oksygen, og du mister den nevnte okklusjonseffekten. For å oppnå dette skal du altså ikke strekke beina helt ut på knebøy eller beinpress, eller strekke armene helt ut på roing, nedtrekk, bicepscurl, benkpress, skulderpress eller tricepsextensions. Stopp når det fremdeles er en knekk i knærne eller albuene. Avhengig av din struktur kan det også være en fordel å ikke strekke muskelen for mye, som jeg tidligere har nevnt på benkpress – her vil det for mange være mer gunstig å stoppe når stanga er noen cm over brystkassen som i en Floor Press. Har dere noen tanker rundt dette? Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 (endret) Har dere noen tanker rundt dette? Aldri løser jeg ut hverken i topp eller bunn ...bortsett fra i baser. Edit: Kan utdype det litt, hvorfor. 2 årsaker: 1) Okklusjon, kjøre nesten helt opp og nesten helt ned - hindre at blod blir byttet ut i muskelen i løpet av settet og i tillegg hindre en liten "hvile" på toppen. 2) Skadeforebygging: Se for deg bicepscurl med ez-stang - Å kjøre denne helt ned vil få skuldrene ut av en skadeforebyggende stilling, i tillegg vil du slite tungt på underarmsfester/muskelfester. Og igjen, på toppen vil man få hvile, og det er vel ikke derfor man er på treningssenteret? Endret 7. desember 2015 av Countryman 1 Lenke til kommentar
fox Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 True words Før eller senere må jeg jo bli litt visere som dere. Lenke til kommentar
War Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Frittgående høns har alt på stell. For å adde stalltips på biceps i ez, senk den med tungdepunkt nærest mulig kroppen. Dvs løft den opp, trekk albuene bak så stanga treffer kroppen, så senk den rolig ned ( men ikke helt ned og helt opp som høna sa) Det er kanskje 5cm før man stopper knyttneven, det utgjør bare få grader i albueleddet. Hovedmålet er at man skal beholde spennet i kjøttet, det er ikke krise om man ved et uhell ops rettet helt ut. Kombiner dette med myoreps og nok mat, så har du bedre opplegg en noen annen på gymmet 4 sure. 2 Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 9. desember 2015 Del Skrevet 9. desember 2015 Noen andre som opplever midlertidig nummenhet i ett/begge beina ved tung bøy? Har opplevd det noen ganger når jeg ligger tett opp mot maks - uten svikt i teknikk. Lenke til kommentar
Corey Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Dette tipset kommer kanskje seint, men Joe Rogan hadde en podcast angående steroide-tematikk osv. Nummer 682 med Mark & Chris Bell. Ganske interessant. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Joe Rogan er forøvrig helten min! Kunne ønske jeg var like god til å føre en samtale som han:p Lenke til kommentar
LasH Skrevet 10. desember 2015 Del Skrevet 10. desember 2015 Noen som har tips til alternativ til sur/søt saus? Lager mye wok, og da går det mye av sur/søt-saus, men tenkte jeg skulle kutte ned på sukker inntaket, og ettersom disse er fulle av sukker så..Tar gjerne imot tips til krydder, sauser generelt og marinader osv. Lenke til kommentar
fox Skrevet 11. desember 2015 Del Skrevet 11. desember 2015 (endret) Mager kesam med forskjellige krydder er en vinner hos mitt kjøkken Dersom du tillater litt sukker kan du jo prøve med litt sweet chili saus, mager kesam, hvit løk og noen krydder. Det er mega digg!!! Endret 11. desember 2015 av Fox Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 11. desember 2015 Del Skrevet 11. desember 2015 Hvor ofte er folket ute på byen / drikker alkohol? #Jula nærmer seg Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 11. desember 2015 Del Skrevet 11. desember 2015 Når jeg kan og vil Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 11. desember 2015 Del Skrevet 11. desember 2015 Hvor ofte er folket ute på byen / drikker alkohol? #Jula nærmer segDrikker øl hver dag. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 12. desember 2015 Del Skrevet 12. desember 2015 "PT nivå 1". Er dette en fullgod PT? Er det en grunn til at "PT nivå 1" er mye billigere enn f.eks. nivå 2? Lenke til kommentar
War Skrevet 12. desember 2015 Del Skrevet 12. desember 2015 Papirene er verdt 0 , men de teller for de som skal ansette som kan 0 Det er vel et grunnere kurs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå