Mephistopheles Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Om du har underskot på jern bør du få ordna det uansett, trening eller ikkje... Lenke til kommentar
mushi Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Ja jeg veit, må bare få somla meg til å dra og kjøpe det. Spesiellt med tanke på at jeg får mensen innimellom. Har sikkert jern-nivå på null nå. Lenke til kommentar
Mephistopheles Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Dama sliter og litt med noe vi tror er jernmangel, skal inn og ta noen prøver osv... Hun mangler overskudd, er alltid trøtt osv. Så vil tro det virker negativt inn på restitusjon osv... Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Jeg har stort underskudd på jern, vil det ha noe å si på resultatene i treningen? 8047953[/snapback] Når kroppen mangler et stoff sier den fra, i form av: Slapphet, hodepine, svimmelhet etc. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Hvordan vet du at du har underskudd på jern? Jeg anbefaler på det sterkeste at du konfererer med legen din før du tar jerntilskudd, for det kan være direkte farlig. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Ja jeg veit, må bare få somla meg til å dra og kjøpe det. Spesiellt med tanke på at jeg får mensen innimellom. Har sikkert jern-nivå på null nå. 8048028[/snapback] Få legen til å ta et par blodprøver.. da kan de sjekke for ferritin og blodprosent. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Få legen til å ta et par blodprøver.. da kan de sjekke for ferritin og blodprosent. 8048386[/snapback] Har akkurat tatt blodprøve. Legen sa at jeg hadde alvorlig underskudd på jern og lav blodprosent (igjen). Jeg skulle ta 3 tabletter av Hemojern hver dag i 6 uker. Skal kjøpe i morgen regner jeg med. Lenke til kommentar
DoNotWant Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) Har kjøpt Nike+iPod løpesko i dag (jeg trengte faktisk skoene, og har nano fra før). Situasjonen er den at jeg bulker. Jeg spiser dritmasse, og er i den forbindelse smått urolig for å legge på meg litt mye fett. En annen effekt er at jeg er helt fantastisk rastløs når jeg har hviledager. Så spørsmålet er da om ikke det kunne være lurt og hensiktsmessig å løpe litt på hviledager? Edit: Hovedmålet er altså å bygge muskler, men vil kardio en dag eller to i uka ødelegge det? Endret 28. februar 2007 av eirik1989 Lenke til kommentar
Camron Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 Det burde gå bra om du spiser mye, bare ikke overdriv kardioen. Lenke til kommentar
The_Hurricane Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Har kjøpt Nike+iPod løpesko i dag (jeg trengte faktisk skoene, og har nano fra før).Situasjonen er den at jeg bulker. Jeg spiser dritmasse, og er i den forbindelse smått urolig for å legge på meg litt mye fett. En annen effekt er at jeg er helt fantastisk rastløs når jeg har hviledager. Så spørsmålet er da om ikke det kunne være lurt og hensiktsmessig å løpe litt på hviledager? Edit: Hovedmålet er altså å bygge muskler, men vil kardio en dag eller to i uka ødelegge det? 8049616[/snapback] Hvis målet er å bygge muskler, så vil du ikke miste muskelmasse av å trene kardio to ganger i uka. Kommer også an på intensiteten i treninga. Kjører du knallhardt en time hver gang, så vil du gå ned i fett%, noe som kanskje ikke er helt gunstig hvis du bulker... Lenke til kommentar
DoNotWant Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Mer enn nok fett å ta av, for å si det sånn. Jeg er vel i grunnen litt overvektig, og tanken er at det blir lettere å ta av fett utpå våren om jeg har mer muskler. Planen er å legge på litt muskler de neste 10 ukene, og så begynne å trene bort fett (håper at snøen er borte da). Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) Gått opp 8-9 KG siden jeg begynte trene i desember, er dette greit eller er det for mye? (170 cm - 68 kg) Endret 1. mars 2007 av brutti Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Det er hvertfall i meste laget. Er nok en del fett også, men det går fint. Bare å fjerne det siden Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) Man går fort opp når man starter og trene, ikke alt er kvalitets masse. Men myten om at man bare kan legge på seg 3kg ren muskelmasse på et år er bare tull, hvertfall når det gjelder i startfasen. edit: Nå er 8-9kg fra desember ikke mye siden du sikkert har veid deg på ulike tidspunkt og ikke har vært så nøyaktig. I tillegg har du mye mer vann i kroppen og lagring av ulike stoffer i kroppen har økt. Uansett så er det speilet som teller Endret 1. mars 2007 av Hyrlen Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) ed Endret 19. april 2020 av ugotabanana Lenke til kommentar
mushi Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Jernpiller er kjøpt inn. Skal ta de på lørdag, siden jeg skal drekka på fredag og legen sa at man kunne bli dårlig i magen fordi ejg tar så mye jern. Håper jeg hår mer energi Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Kjapt spørsmål, hvordan er svømming i forhold til andre kardio øvelser? Jeg svømmer nå 4-6 ganger i uken og er meget fornøyd med det, men lurer på om jeg hadde fått mye mer ut av å jogge. Jeg svømmer mellom 30min og 45min pr gang. Mest rolig bryst, men jeg tar litt høy intensitet crawl innimellom og kjører meg ofte helt ut i slutten. Det kommer litt an på hvilke styrkeøvelser jeg har gjort før svømmingen, har jeg kjørt meg hardt på styrken så blir det et litt roligere tempo på svømmingen... Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 1. mars 2007 Del Skrevet 1. mars 2007 Svømming er veldig fint, aktiviserer mye av kroppen. Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Flotte greier, da fortsetter jeg bare med det Skal snakke litt med ostopaten min ang. dette også. Har litt syk rygg så jeg er ikke alltid helt sikker hva som er bra for meg. Han var iallefall ikke fornøyd med styrkeprogrammet mitt Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 Svømming er uten tvil den beste treningsformen om man har problemer med ryggen eller lignende. Mange som bruker svømming som rehabilitering etter en skade. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå