War Skrevet 24. oktober 2015 Del Skrevet 24. oktober 2015 Ene har antageligvis kommet av slitasjeskade mtp bilkjøring og ratting med kun venstre arm, andre kom helt plutselig, sa bare knekk så au.. Venstre foran, høyre bak... Det blir for vidt for oss, det kan være strekk, betennelse , skjevheter som forplanter seg så man overbelaster lenger vekk og motsatt ( vondt i hoftene, som belaster ryggen mer, som igjen drar i skuldrene osv. Fysio vil kunne utelukke en hel del og først da kan det behandles. Knekk au høres ut som strekk bare. Det er lettere med en treningsskade man vet grunnen for. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 Vedlikeholdstrening slik jeg ser for meg at dette er, ender som oftest i at man dropper ut totalt etter en stund DA er veien tilbake plutselig grusomt tung. Tja tjo nei jau, har stort sett kun gjort "vedlikehold" hele det siste året (og året før det) og etter og ha "bestemt seg" og trent bra i ett par måneder i strekk for så og miste flyten igjen pga. man plutselig må jobbe 16-20timersskift og bo på brakkerigg gang på gang på gang er det vanskelig og ikke bli blasert og demotivert. Har dog for min egen del investert i noe manualer jeg har stående midt på stuegolvet og det hjelper på. flatbenk&1hroing&stående skulderpress&curlz, fordelt på roughly 10-12 arbeidssett to ganger iløpet av uka. Bein? kjerne? osv. bleh 16-20 timers skift? Hvor er verneombudet? Det du skriver er så over kanten hva angår lovverket at man trenger ikke engang ha hørt ordet fagforening for å forstå det... Det er ikke rart du ikke har overskudd til trening Ad Countryman, alle mister motivasjonen nå og da. Slikt kan ikke rasjonaliseres eller behandles. Man må rett og slett finne motivasjonen selv eller la det dra på båten. Omtrent som en som skal slutte å røyke, han/hun må ha lyst til det selv... Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 (endret) Ene har antageligvis kommet av slitasjeskade mtp bilkjøring og ratting med kun venstre arm ? Endret 25. oktober 2015 av Dufen 3 Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 Nloen som vet om det finnes en hinderløype i Oslo-området som man kan trene i? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 Nloen som vet om det finnes en hinderløype i Oslo-området som man kan trene i?Jepp, kalles Nordmarka.Ta trikken til Voksenåsen og løp... Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 Nloen som vet om det finnes en hinderløype i Oslo-området som man kan trene i?Jepp, kalles Nordmarka.Ta trikken til Voksenåsen og løp... Ikke en løperunde, men hinderløype med hindere - vegger, ringer, krabbe etc. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 (endret) 16-20 timers skift? Hvor er verneombudet? Det du skriver er så over kanten hva angår lovverket at man trenger ikke engang ha hørt ordet fagforening for å forstå det... Det er ikke rart du ikke har overskudd til trening Vanskelig for verneombudet og sette ned foten når halve forretningsplanen er bygd rundt overtid (Skift og rotasjon tror jeg er fremmedord for de på kontoret) og halvparten av de ansatte har nord for 500-600 timer så langt i år. Er lærling selv og de 15 000,- før skatt er ikke engang nok til alle regningene hver månedstart. Helhetsmessig mtp. fysisk form er det ikke det verste, har aldri vært seigere enn det jeg er nå for tiden selv om det gjerne kunne vært mere struktur i treningen man får utav det (og mer hvile) Edit: rydding i sitater. Endret 25. oktober 2015 av Primer4 Lenke til kommentar
Heinseberg Skrevet 25. oktober 2015 Del Skrevet 25. oktober 2015 Er på bulk for øyeblikket. Og i det siste har jeg problemer med at jeg kaster opp etter et måltid. Jeg spiser jo nokså mye, men på ingen måte i en ekstrem mengde. Jeg kan bare sitte å spise, og blir plutselig akutt kvalm, og må spy.. Dette skjer også på fest, hvor det skal til en veldig liten mengde før jeg må spy. Dette har ikke skjedd før, men begynt de siste månende. Skjer ikke etter hvert måltid, men kanskje 1-3 ganger i måneden. Noen som vet hvorfor? Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Er på bulk for øyeblikket. Og i det siste har jeg problemer med at jeg kaster opp etter et måltid. Jeg spiser jo nokså mye, men på ingen måte i en ekstrem mengde. Jeg kan bare sitte å spise, og blir plutselig akutt kvalm, og må spy.. Dette skjer også på fest, hvor det skal til en veldig liten mengde før jeg må spy. Dette har ikke skjedd før, men begynt de siste månende. Skjer ikke etter hvert måltid, men kanskje 1-3 ganger i måneden. Noen som vet hvorfor?Gravid... 5 Lenke til kommentar
Heinseberg Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Hahaha, måtte være det. Er gutt btw, men det har jo ingen ting å si? Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 (endret) Alt er mulig i disse dager Beklager galgenhumoren her Mr. Heisenberg Ta en tur til legen og forklare situasjonen. Det kan være mange årsaker til problemet, umulig for noen her å komme frem til en løsning God bedring! Endret 26. oktober 2015 av Countryman 6 Lenke til kommentar
War Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Om man veier 70kg og bulker , men man trente fra før av på den stabile vekten, så vil en bulk være ...200-350 kcal mer, 2 brødskiver.. Lenke til kommentar
Heinseberg Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Hahaha no problemo Country! Tar en tur ila uka for å få sjekket det 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Gratulerer heisenberg 1 Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Heis: Hvis du ikke har trent tungt før, og ikke "vært på bulk før" så er dette ganske normal reaksjon.Men igjen, kan også finnes noe legsik forklaring her. Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 https://www.youtube.com/watch?v=Bz3AG-oCXTE Noen tanker rundt denne? Skulle gjerne oppsummert men litt utenfor mitt reportoar det han snakker om... Har inntrykk av at han er en veldig dyktig/legitim type, men akkurat dette stemmer ikke overens med det jeg trodde jeg visste om kcal-overskudd. Lenke til kommentar
War Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 BS-tall pga TEF på 25% på proteinet vil gi de større underskudd. Ingen bevis på dette, han bare sa det. Ser ikke helt hvor han vil, med mer protein en 3g pr kg ca vil overskuddet primært bli spaltet til glukose (karbohydrat) Det stemmer med AS, ikke at jeg sier han bruker det. Trur ikke du vil komme så langt, det han viser til er sånn jeg/vi spiser på deff og vi gainer ikke en millimeter. Mister kanskje 100g kjøtt på 6 uker, så hvis han mener at det er sånn han ble biff, så lucky him. 1 Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 (endret) Skal man fortsette å stappe i seg protein i pause/deload-uke? Og hva med kreatin? Endret 26. oktober 2015 av banansplitt™ Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 (endret) Skal man fortsette å stappe i seg protein i pause/deload-uke? Og hva med kreatin?På bulk trenger ingenting å stappes annet enn mat. Proteiner er det siste du trenger å bekymre deg over ved energioverskudd. Snarere skal du holde inntaket nede, til et maksimum av 1.7g pr kg fettfri dyrekropp. Kreatin : 5g pr dag, hver dag uansett uke og når som helst på dagen. Ang. mat, proteiner, kcal etc... Gjør det enkelt - kjør likt opplegg hver dag uansett fri eller treningsuke - MEN, om der oppstår uventede aktiviteter som sørger for gain-loss - spis dette opp slik at du er sikret overskudd. Eksempelvis 500kcal er tapt for hver time du er ekstra aktiv utover det vanlige. Endret 26. oktober 2015 av Countryman Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 26. oktober 2015 Del Skrevet 26. oktober 2015 Hvorfor under 1,7g under bulk? Takk for svar over her War! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå