Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

lolololol

I dag så jeg for første gang med egne øyne en som sto og curlet i knebøy-racket. Har nok hatt litt å si hvilke sentre jeg har vært på tidligere, men her ser jeg det på andre økten på dette senteret. Har alltid følt det var en overdrivelse eller myte, men neida. Han brukte 1 av totalt 2 knebøyrack til å ta bicepscurls.  :mellow:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I forhold til 5x5 programmet, hvor langt skal man strekke seg for å gjennomføre 5x5 settene? I går prøvde jeg meg på 115 i knebøy, men lite energi og en hofte som knakk og gjorde vondt, så valgte jeg å kun gjennomføre 5 på første settet og kjøre 2 på de andre, selv om jeg kanskje hadde klart 5. Nå er hofteproblemer litt annerledes enn manglende styrke, men er det så lenge vektene kommer opp og formen/utførelsen er ok, så er det greit? f.eks videoen jeg la ut for en stund siden. Skal jeg godkjenne det?

Jeg ville ha redusert rel. saftig på vektene (i forhold til videoen) , kjørt dypere og mer kontrollert.

Har gjort det flere ganger selv og det fungerer. Først etter et halvt år med 3 steg frem, 2 tilbake begynner teknikken å fungere. Det får man igjen for senere.

Bedre det enn å lesse på altfor mye og kjøre kvartbøy inkl. halvgod teknikk.

Kjør så dypt at hoften er i lavere posisjon enn knærne. Minst.

Tøying før og etter hver trening hjelper. Kroppen er stiv. Om ikke det ligger noe medisinsk bak naturligvis.

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

På videoen min, så hadde jeg gangsperr og ny pers, dette gjorde det umulig å komme lavere. Men jeg tenker å gå ned til 100kg og se hvordan det går. Nå blir det pause til lørdag/søndag uansett, så ser hvordan hofta er da. Akkurat det med deload synes jeg er litt vanskelig med 5x5, da jeg har litt vondt for å ikke gjennomføre og synes det er noe dritt å vente 5 min hvis jeg ikke klarer 5 reps. Knebøyen tar lang nok tid fra før av. 

Lenke til kommentar

Nok av andre stenger han kunne tatt. Usikker på om det var flere flate stenger eller om det bare var EZ-bars igjen. Kunne uansett tatt fra benkpressen i stedet. Er aldri kø på benkpressen, mens på knebøyracket kan man fort se folk som venter.

Er enig med deg, men jeg kunne lett ha vært han du spottet, skal noen trene bein får de gro noen baller å gå bort og be meg curle en annen plass, sånne nisser som bare står å prøver og spre passiv aggresivitet 5-6meter unna mens de prøver å unngå øyekontakt kan ta seg en bolle, helt seriøst. (Har absolutt null, nada, zero, absolutt ingen sympati for sånne uansett hvordan setting det gjelder.)

Lenke til kommentar

Nok av andre stenger han kunne tatt. Usikker på om det var flere flate stenger eller om det bare var EZ-bars igjen. Kunne uansett tatt fra benkpressen i stedet. Er aldri kø på benkpressen, mens på knebøyracket kan man fort se folk som venter.

Er enig med deg, men jeg kunne lett ha vært han du spottet, skal noen trene bein får de gro noen baller å gå bort og be meg curle en annen plass, sånne nisser som bare står å prøver og spre passiv aggresivitet 5-6meter unna mens de prøver å unngå øyekontakt kan ta seg en bolle, helt seriøst. (Har absolutt null, nada, zero, absolutt ingen sympati for sånne uansett hvordan setting det gjelder.)

Ta gjerne en stang, men å stå i knebøyracket er vel neppe nødvendig... :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Klart, havner jeg i en situasjon der begge rackene er opptatt så må man spørre om personen som curler kan flytte seg. Ingen som vet noe før man spør. I dag var jeg i racket mitt før han kom og tok det eneste andre. Sikkert noen som ikke ville si noe som ventet til han var klar. 

Er dog så mange plasser man kan gjøre det enn i knebøyracket. Spesielt benkpressen er grei plass, mtp at det ofte er flere av de (ledige)

og de brukes ikke til like mange øvelser. Når det finnes både hantler, EZ-stenger og vanligvis de korte flate stengene også så er det litt synd å se noen i knebøyracket.

Skal sies at senteret jeg er på nå er relativt kjipt. Lite utstyr, og en del av det er slitt. Meen betaler 99 i mnd så hva kan man forvente. Jeg får gjort mitt, så lenge jeg er der til vettige tider (utenom rush).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg trente på onsdag så var det en som tok knebøy på det eneste stativet det går an å ta overheadpress på (er noen svære ventilasjonsrør over de to andre, ha vekten på bakken blir litt mye ekstra arbeid). Spurte først om hvor mange sett han hadde igjen, når han svarte 4. Spurte jeg høflig om hvis jeg bygde stangen likt på et annet rack, om vi kunne bytte. Det gjorde han :)

Lenke til kommentar

Så nettopp Eddie Hall dra opp 463kg i markløft med kun reimer som hjelpemiddel...

Etterpå drakk han Coca Cola :lol:

Ja han er cool, naturligvis drikker han Cola(?) Røyker sikkert Marlboro også :omg:..og så da? Han er verdens sterkeste mann :woot: (i ML)

Har vist denne før men viser den igjen - en inspirerende treningsøkt. Kunne tenkt meg å gjort et forsøk selv, da med 2.5kg skiver :rofl:

https://www.youtube.com/watch?v=k9UTC6jgn4Q

Lenke til kommentar

Når jeg trente på onsdag så var det en som tok knebøy på det eneste stativet det går an å ta overheadpress på (er noen svære ventilasjonsrør over de to andre, ha vekten på bakken blir litt mye ekstra arbeid). Spurte først om hvor mange sett han hadde igjen, når han svarte 4. Spurte jeg høflig om hvis jeg bygde stangen likt på et annet rack, om vi kunne bytte. Det gjorde han :)

Haha, fitness xpress?

Lenke til kommentar

Haha, fitness xpress?

Fresh Fitness, noe av det samme :p

Lenke til kommentar

Prøvde meg på ny økt i dag og måtte gi opp med bare stang på knebøy. Mangler 5-10 cm før jeg er i godkjent dybde og da er smerten såpass at jeg ikke går lengre ned... Så knebøy må rett og slett kuttes ut, noe som betyr at 5x5 må kuttes ut. Forslag til hva jeg skal gjøre nå? :) Kjørte utfall som gikk fint, markløft pleier og å gå greit. 

Lenke til kommentar

Iallefall jobbe med mobiliteten , dynamisk oppvarming og tøying av hamstrings ol. 

Husk at du egentlig skal kunne stå og så sette hendene i bakken forran deg med flatene ned uten problemer. 

Klarer man det ikke nå er det kun pga man ikke har brukt kroppen man fikk og kjøttet har blitt kort og stivt.

Lenke til kommentar

Men ser lysere på det nå enn på lenge.

Det er meget godt å høre @aklla :)

Har vært borte i folk som bruker laang tid på å finne løsninger på hvordan man kan reparere kjoppen. De har ike fått det til, kun lett etter løsning og skjult årsaken underbevisst og aldri fått noe resultat naturligvis.

Et halvt år er jo ikke no :) ..fikk for meg at dette har vart lenger, godt å høre at jeg tok feil :)

Er noe sånn som 90% bra i albuen nå, tenker jeg kan starte å trene vanlig sånn smått igjen, bare motivasjonen kommer på plass igjen :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...