Heinseberg Skrevet 1. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2015 Kom en eldre fyr (50+/-) bort til meg i dag når jeg gjorde Leg Extension. Også sa han at han hadde sett meg trene tungt bein i dag, og at jeg ikke ville ha knær når jeg var 40 år. Jeg svarte: "ehm, hvorfor det? Det kan vi ta en annen gang, så gikk han. Hahha wtf? 1 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 1. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2015 Kom en eldre fyr (50+/-) bort til meg i dag når jeg gjorde Leg Extension. Også sa han at han hadde sett meg trene tungt bein i dag, og at jeg ikke ville ha knær når jeg var 40 år. Jeg svarte: "ehm, hvorfor det? Det kan vi ta en annen gang, så gikk han. Hahha wtf? Så lenge man trener riktig, er ikke dette et problem. 1 Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 2. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2015 Siste settet med ny pers, 112,5kg Hadde voldsomt gangsprerr, så var vondt å holde teknikken 100%. Men er stort sett fornøyd 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 2. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2015 #løftebarna Om man bare hører lyden høres det ut som du gjør noe annet Håndleddene skal være rette , når albuene går bak vipper overkroppen frem. Så vidt dypt nok til nød, men det er jo PR-vekter. Ser du begynner øvelsen med å skyte knære frem istedet for å la de stå helt stille og sette baken bakover og ned så knæra bare går 4-5 cm frem Ta stolen din hjemme, sett den 40 cm bak deg når du står. Sett deg så ned på den i knebøystilling, man må ha presse ræva bakover og overkroppen litt frem for å ikke falle. Sånn blir det i bøyen også , uten at jeg har sett sidelengs-videoer av løftene. 1 Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 2. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2015 Kan man trene seg til en lang fjelltur, på et treningsstudio? Vil for eksempel jogging hjelpe på kondisjonen, og styrketrening på bein. Eller blir det "feil type" kondisjon, og beinene blir mer eksplosive istedenfor seige muskler? Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 2. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2015 Har flyttet nå og skulle bytte treningsstudio i den sammenheng. Perfekt timing virker det som. Fikk benyttet meg av tilbudet Fresh Fitness hadde i går, så nå har jeg trening hos de for 99(!)kr i måneden. Føler meg sykt heldig. Umulig å få billigere fastpris. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 2. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2015 Kan man trene seg til en lang fjelltur, på et treningsstudio? Vil for eksempel jogging hjelpe på kondisjonen, og styrketrening på bein. Eller blir det "feil type" kondisjon, og beinene blir mer eksplosive istedenfor seige muskler? Det er ikke et helt svart/hvitt svar, men som hovedregel vil jeg påstå at man bør trene på det man vil bli god i. En sterk person med grei kondis vil klare seg bedre bedre enn en utrent, men jeg tror en fjellvant fyr som går milelange turer hver helg vil klare seg bedre enn treningsstudio-personen. Det hele avhenger jo også av hvor lang turen er og i hvilket tempo man går. Er turen på en mil vil du nok klare deg fint, men skal du gå 3-4 vil det nok bli en påkjenning for de fleste som ikke er vant til å gå slike distanser. Lenke til kommentar
War Skrevet 2. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2015 En ting man må gjøre er å trene utenom i de skoa man skal bruke og ikke gå på flatt underlag. Bare 40 min på traktorveg / sti vil kunne gi såre legger dagen etter om man bare tråkker flatt ellers. Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 2. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2015 Ja, ser helt klart at det er best å trene mest mulig 1 til 1. Altså gjøre direkte det man trener til. Grunnet til spørsmålet mitt er, si man ikke har tid til å ta dags-turer flere ganger i uka. Men en time eller to om dagen går fint. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 2. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2015 (endret) #løftebarna Om man bare hører lyden høres det ut som du gjør noe annet Håndleddene skal være rette , når albuene går bak vipper overkroppen frem. Så vidt dypt nok til nød, men det er jo PR-vekter. Ser du begynner øvelsen med å skyte knære frem istedet for å la de stå helt stille og sette baken bakover og ned så knæra bare går 4-5 cm frem Ta stolen din hjemme, sett den 40 cm bak deg når du står. Sett deg så ned på den i knebøystilling, man må ha presse ræva bakover og overkroppen litt frem for å ikke falle. Sånn blir det i bøyen også , uten at jeg har sett sidelengs-videoer av løftene. Har ikke hørt filmen Håndleddene har jeg lagt merke til de siste 2-3 løftene, var rettere før. Dybde og form generelt ble ødelagt pga voldsom gangsperr i beina. Har nesten gått 1 uke mellom hver trening de siste 2-4 øktene, var derfor jeg måtte trene i går pga neste mulighet er tidligst søndag. Ser uansett for meg at det blir deload snart som vil gi muligheten til å terpe og gjøre løftet enda bedre. (PS: Setter veldig pris på tilbakemelding, selv om jeg kommer med unnskyldninger) Endret 2. oktober 2015 av bIsk0p Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 2. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2015 Kan man trene seg til en lang fjelltur, på et treningsstudio? Vil for eksempel jogging hjelpe på kondisjonen, og styrketrening på bein. Eller blir det "feil type" kondisjon, og beinene blir mer eksplosive istedenfor seige muskler? Kort svar= nei! For å bli god å gå i fjellet er det kun å gå i fjellet som hjelper. Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 2. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2015 Kan man trene seg til en lang fjelltur, på et treningsstudio? Vil for eksempel jogging hjelpe på kondisjonen, og styrketrening på bein. Eller blir det "feil type" kondisjon, og beinene blir mer eksplosive istedenfor seige muskler? Muligens du vil finne dette nyttig; prinsippet om spesifisitet : http://www.friidrett.no/friidrettstrening/kurs/trener2/treningsplanlegging/treningsprinsipper/Sider/default.aspx Lenke til kommentar
Heinseberg Skrevet 2. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2015 (endret) Av en eller annen grunn kaster jeg opp når jeg tar kreatin. Gjorde det ikke før, men når jeg blander det ut med vann blir jeg dårlig med engang og må kaste opp. Noen som har opplevd lignende? Edit: I min PWO ser jeg at det inneholder 3g kreatin. Den går rett ned uten problemer. Endret 2. oktober 2015 av Heinseberg Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 2. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2015 Kan man trene seg til en lang fjelltur, på et treningsstudio? Vil for eksempel jogging hjelpe på kondisjonen, og styrketrening på bein. Eller blir det "feil type" kondisjon, og beinene blir mer eksplosive istedenfor seige muskler? Ser en del svar ang spesifitet. Det er for all del riktig, men dersom du kommer i god form ved å løpe på mølle vil det så absolutt kunne utgjøre en stor forskjell, litt avhengig av hvordan formen din er nå i utgangspunktet, og litt avhengig av hvor voldsom denne fjellturen er. Jo lengre/tyngre fjelltur, desto mer spesifitet er ønskelig. Det er min anbefaling. God tur! Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 2. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2015 Kan man trene seg til en lang fjelltur, på et treningsstudio? Pakk tung sekk på 30kg så går du litt motbakke. er mye slitasje på rare steder når man er på langtur. Mølletrening er bare bonus Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 2. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2015 Har ikke godt med Yoke på over 3 måneder fordi jeg ikke har orket tanken på de forferdelig tunge vektene, og heller kjørt bøy. Idag var lysten der igjen og jeg smalt til med 325kg på 3 meter og det er jammen meg pers 1 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 2. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2015 Har ikke godt med Yoke på over 3 måneder fordi jeg ikke har orket tanken på de forferdelig tunge vektene, og heller kjørt bøy. Idag var lysten der igjen og jeg smalt til med 325kg på 3 meter og det er jammen meg pers Bra jobba. 1 Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 2. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2015 Hvor lang fjelltur? og hvor ulent terreng?, snakk om flere dager/uker? mange høydemeter? Så lenge det bare er snakk om å gå fram&opp i 2-3km/t med 10-15kg i sekken ser jeg ikke på det som noe man må "trene seg opp til". om det ikke er snakk om 5000+ høydemeter eller norge på langs du mener. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 2. oktober 2015 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2015 (endret) Når jeg går tur i høyt tempo eller jogger ute i litt kjølig vær så prikker og klør det noe sykt i beina. Hva kommer det av?! Kaldt fett mot varme muskler? Dårlig blodomløp? Det er helt sykt ubehagelig. Må ofte stoppe å klø hardt hvor det stikker. Det skjer bare når det er kjølig. Veldig irriterende:p Endret 2. oktober 2015 av Kjetil_90 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå