Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Som jeg tidligere har skrevvet skulle jeg prøve å kjøre hele kroppen to ganger i uka. Dette ble tungt. Jeg anbefaler ikke å prøve dette, og heller ta litt mere i den økta du har en gang i uka.

 

Derimot er det nok mulig å kjøre 1-2 muskelgrupper to ganger i uka. Dette gjør jeg med biceps og bryst, og det fungerer fett.

 

:thumbup:

8011914[/snapback]

 

Hvis du trener en del av kroppen to ganger i uken, og de andre en.

Blir vel den litt overdimisjonert (eller hva det heter), og det ser jo litt stygt ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som jeg tidligere har skrevvet skulle jeg prøve å kjøre hele kroppen to ganger i uka. Dette ble tungt. Jeg anbefaler ikke å prøve dette, og heller ta litt mere i den økta du har en gang i uka.

 

Derimot er det nok mulig å kjøre 1-2 muskelgrupper to ganger i uka. Dette gjør jeg med biceps og bryst, og det fungerer fett.

 

:thumbup:

8011914[/snapback]

 

Hvis du trener en del av kroppen to ganger i uken, og de andre en.

Blir vel den litt overdimisjonert (eller hva det heter), og det ser jo litt stygt ut.

8013584[/snapback]

Ikke nødvendigvis, men det går jo an å regulere sånt selv.

 

Det er slett ikke sikkert man får dobbelt så mye utbytte av å trene en muskel dobbelt så ofte, kommer an på hvor fort muskelen bygger seg opp igjen.

Personlig trener jeg en muskelgruppe igjen når jeg kjenner at jeg ikke er støl i musklene lenger, minst 3-4 dager etter jeg trente den sist.

Lenke til kommentar

Ta det med ro geir_er_1337; 80 kg er mer enn nok i begynnelsen. Dette er ikke en øvelse du bude raske på for å ha kortsiktig fremgang men heller la kroppen komme seg først (når du ikke har tatt øvelsen før) og heller ta det med ro under de 2-3 første mnd. Er en meget fin og essensiell øvelse men også en potensielt farlig en. Mye støttemusklator og stabilasjon som må trenes opp med mindre du ønsker å bli sengeliggende.

 

Et tips til utførelsen (siden du klager på grepet) er å holde en hånd normal mens den andre holder omvendt (fks. venstre knyttneve fra deg, høyre mot deg).

Lenke til kommentar
Jeg startet markløft med mye mindre kilo en jeg klarte. Det kom av at det er ganske lurt å ta noen treninger der du øver inn teknikk før du presser deg. Feil teknikk kan skade deg for livet!

8021216[/snapback]

 

Og gløym for all del ikkje støttebelte! Prøv deg fram med minimal belastning, hald stanga beint, jamn hastigheit på løftet, ryggen spent. Gud eg mislikar å høyre om folk som kjøyrer seg for hardt på markløft. Har slete med ryggen i 2 år no, frå eg var 20. Er så og sei rehabilitert, men venter enno eit år før eg vågar meg inn på markløft.

Lenke til kommentar
Prøvde markløft for første gang i går. Det gikk forsåvidt greit nok. Tok 7 rep på 80 kg, men vet jeg er god for mer. Sliter med grepsstyrken i slike øvelser. Irriterende når det er slike ting som setter begrensningene.

8020901[/snapback]

Du kan jo kjøpe deg Magnesium. Hjelper litt på grepsstyrken.

Lenke til kommentar

Takk for tips folkens, får fortsette å kjøre litt lett i den øvelsen da. Magnesium ville nok hjulpet meg en del, svetter ganske mye på hendene når jeg trener, det pluss dårlig grepsstyrke er ikke akkurat noen drømmekombo. Men vurderer heller å investere i noen grippers når jeg får cash slik at jeg kan bli litt sterkere i grepet.

 

Vet noen av dere hva som er best å trene med i starten; strake ben, eller standard markløft?

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
Og gløym for all del ikkje støttebelte!

8021805[/snapback]

Kjør heller lettere og uten støttebelte; Da får du med all støttemusklaturen som du også trenger..!

 

 

Drareimer er det einaste som dug, men som sagt, begrens belastninga til det du har grep til... Betre at nevane stoppar deg, enn at ryggen gjer det.

8022428[/snapback]

 

Drareimer på markløft er også bare dumt spør du meg. Mann deg opp og ta grep ;) Dessuten kan brukeren følge mitt råd om å holde omvendt grep på den ene hånden - dette eliminerer behovet for drareimer enkelt og greit spør du meg.

 

 

geir_er_1337: Det er vel to ganske ulike øvelser. Personlig vil jeg anbefale deg å kjøre begge over to dager (som er langt fra hverandre) i begynnelsen.

Lenke til kommentar

Kjennes å kjennes. Du vil snarere kjenne det den dagen det går feil for å si det sånn.

 

Derfor anbefaler jeg at du tar det hele med ro, kaster beltet og reduserer vekten og får tilbakemelding på teknikken av noen som kan sakene sine :)

 

edit:

 

Knebøy blir litt annerledes, men der gjelder det samme (:

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...