War Skrevet 29. september 2015 Rapporter Del Skrevet 29. september 2015 Ikke ha på låseklyper, så kan man vippe de av. Alternativ 2.. myoreps som vil senke vektene en god del. Problemet blir jo bare de siste 2 ukene kanskje. Deload etter 4 uker / pure volum på hantelbryst. Alle senter burde iallefall ha opp til 100kg på manualene. Vet et en del senter solgte alt over 25 for å jage ut bolere... Teit 1 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 29. september 2015 Rapporter Del Skrevet 29. september 2015 Ikke ha på låseklyper, så kan man vippe de av. Alternativ 2.. myoreps som vil senke vektene en god del. Problemet blir jo bare de siste 2 ukene kanskje. Deload etter 4 uker / pure volum på hantelbryst. Alle senter burde iallefall ha opp til 100kg på manualene. Vet et en del senter solgte alt over 25 for å jage ut bolere... Teit Opp til 100kg er jo bare tull. Vil bare bli liggende å samle støv på nesten alle gym. Tror ikke jeg kjenner noen som kan få noen som helst bruk ut an en 100 hantel. Lenke til kommentar
Heinseberg Skrevet 29. september 2015 Rapporter Del Skrevet 29. september 2015 Kan det være en idé å kjøre en uke for strenght. Lav rep-range og ikke så mange sett. Og neste uke for size med høyere range med sett og reps? Liksom kjøre annenhver uke, med ene uka fokus på styrke og neste for å bygge. Eller er det en dårlig komb? Lenke til kommentar
Heinseberg Skrevet 29. september 2015 Rapporter Del Skrevet 29. september 2015 Ligger i kcal-overskudd btw. Lenke til kommentar
War Skrevet 29. september 2015 Rapporter Del Skrevet 29. september 2015 (endret) Kan det være en idé å kjøre en uke for strenght. Lav rep-range og ikke så mange sett. Og neste uke for size med høyere range med sett og reps? Liksom kjøre annenhver uke, med ene uka fokus på styrke og neste for å bygge. Eller er det en dårlig komb? dårlig kombi for bindevevet. Bedre kombi: Progresjon, når 8-10rep ikke går lenger, begynner 5reppere med fler sett som styrkeuker. De kan også forlenges med 3-reppere i en uke til. ( Edit: det er på volumøvelsene jeg mente disse) Normalt sett så vil man gjøre som høna under sier, base-program for styrke og volumprogram for volum, hvor de har egne deloader og egen progresjon. Taper nok litt i begge, men tjener mye mer en man mister. Man vil nok heller få med seg 83% av styrken i baseprogrammet, en å ta sjansen på å tjene de siste 17%ene i volum. De går da utover hverandre pga totalt volum. -------------------------- 100kg-manualer er jo konge for de som må bonde-walke litt uten eget utstyr. Mener det er en styrkeøvelse i sterke menn-konkurranse hvor man skal ta en 90kg-manual og løfte den opp med en arm over hodet. Det er opp til 90 mener jeg på mitt gym, de støver ikke ned. De tyngre manualene ligger ikke i racket, men på gulvene. Endret 29. september 2015 av War 2 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 29. september 2015 Rapporter Del Skrevet 29. september 2015 Kan det være en idé å kjøre en uke for strenght. Lav rep-range og ikke så mange sett. Og neste uke for size med høyere range med sett og reps? Liksom kjøre annenhver uke, med ene uka fokus på styrke og neste for å bygge. Eller er det en dårlig komb? Tenker at det er en ikke-optimal komb. Du kan gjøre begge deler som 2 separate programmer - tren styrke som styrke (lav-rep med typiske styrkeøvelser) og volum som volum (høy-rep med typiske volumøvelser) Start med styrken, gjør den ferdig og kjør volumdelen etterpå. 2 separate opplegg, 2 separate deloader - kan tilpasses slik at tung styrkeuke havner i lett volumuke og motsatt. 1 Lenke til kommentar
fox Skrevet 29. september 2015 Rapporter Del Skrevet 29. september 2015 Ikke ha på låseklyper, så kan man vippe de av. Alternativ 2.. myoreps som vil senke vektene en god del. Problemet blir jo bare de siste 2 ukene kanskje. Deload etter 4 uker / pure volum på hantelbryst. Alle senter burde iallefall ha opp til 100kg på manualene. Vet et en del senter solgte alt over 25 for å jage ut bolere... Teit Opp til 100kg er jo bare tull. Vil bare bli liggende å samle støv på nesten alle gym. Tror ikke jeg kjenner noen som kan få noen som helst bruk ut an en 100 hantel. Hvis jeg ser noen har 100kg manual på begge hendene, vil jeg bare anta at mannen er bolet. Ingen kan jo ta 100kg! Opptil 60kg er jo greit, utover enn det er bare suspekt. Lenke til kommentar
War Skrevet 29. september 2015 Rapporter Del Skrevet 29. september 2015 Hvis det biceps-curles så ja, da er det litt rart, progresjonsmessig også. 1 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 29. september 2015 Rapporter Del Skrevet 29. september 2015 (endret) Kan det være en idé å kjøre en uke for strenght. Lav rep-range og ikke så mange sett. Og neste uke for size med høyere range med sett og reps? Liksom kjøre annenhver uke, med ene uka fokus på styrke og neste for å bygge. Eller er det en dårlig komb? -------------------------- 100kg-manualer er jo konge for de som må bonde-walke litt uten eget utstyr. Mener det er en styrkeøvelse i sterke menn-konkurranse hvor man skal ta en 90kg-manual og løfte den opp med en arm over hodet. Det er opp til 90 mener jeg på mitt gym, de støver ikke ned. De tyngre manualene ligger ikke i racket, men på gulvene. Hvor mange driver med strongman? Ekstrem minoritetssport som sentre ikke kan ta høyde for. Trener sirkushantel(som du nevner) selv jevnlig, men igjen, folk som trener dette trener på spesifikke sentre, og med faktiske sirkushantler, som er mye større enn vanlige manualer. Edit. Jeg tar poenget ditt, det bør være et utvalg av hantler. Men for de aller fleste gym vil opp til 60-80kg være tilstrekkelig. Endret 29. september 2015 av Akse Lenke til kommentar
Heinseberg Skrevet 29. september 2015 Rapporter Del Skrevet 29. september 2015 Takk igjen gutta! Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 30. september 2015 Rapporter Del Skrevet 30. september 2015 Er trøtte gjesp, gjesper vel litt til vanlig også. Men tar helt av på trening. Ok. Da er det kanskje ikke det samme jeg "sliter" med. Legen min har ymta frempå at det kan være dårlig oksygenmetning som gjør at jeg trekker ekstra etter pusten. Gjesping skjer gjerne når jeg føler jeg må få inn ekstra med luft og dette skjer da spesielt på trening. Har ikke prøvd å Google noe spesielt etter det da det ikke plager meg spesielt, men jeg forsøker så godt jeg kan å få med magen på pustingen i det daglige. Tenker det er verdt et forsøk hvert fall. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 30. september 2015 Rapporter Del Skrevet 30. september 2015 Det er ikke dårlig S som er problemet. Hvordan er kostholdet ditt Biskop? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 30. september 2015 Rapporter Del Skrevet 30. september 2015 Kostholdet er bra, men ikke nøye målt Ligger stabilt i vekt og øyemålt-fettprosent. Tror jeg får i meg det meste jeg skal ha iallefall Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 30. september 2015 Rapporter Del Skrevet 30. september 2015 (endret) Hva legger du i bra? Nok grønt og fett? Søvnmønster? Endret 30. september 2015 av Doofen Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 30. september 2015 Rapporter Del Skrevet 30. september 2015 nok grønt vet jeg ikke, men pleier å være flink på det. Fett burde ikke være noe problem, søvnmønster er relativt bra. Prøver å ikke sove mer enn 8 timer. Lenke til kommentar
fox Skrevet 30. september 2015 Rapporter Del Skrevet 30. september 2015 Hvis det biceps-curles så ja, da er det litt rart, progresjonsmessig også. Hehe, du ass Ja, det har du rett i biskop, det vil være fint om du kan bytte avatar? Blir bare forvirret av hvem som skriver hva, deg og Akse Oh yeah!!! Nå veier jeg rundt 78kg, har gått ned 12kg siden juni. God følelse å se hvor langt jeg har kommet, driver med deff før futsalmesterskap (innendørs fotball) i Thailand om 7 uker. Tenker å buffe igjen 2 uker før mesterskapet begynner, slik at jeg har nok energi. Er det lurt tenkt av meg eller? Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 30. september 2015 Rapporter Del Skrevet 30. september 2015 Biskop har vel hatt hulkavatar langt før Akse? tror det kan hende du må lære deg å leve med det Lenke til kommentar
fox Skrevet 30. september 2015 Rapporter Del Skrevet 30. september 2015 Biskop har vel hatt hulkavatar langt før Akse? tror det kan hende du må lære deg å leve med det Åja? Jaja, jeg får slite videre med det Lenke til kommentar
Akse Skrevet 30. september 2015 Rapporter Del Skrevet 30. september 2015 Føler det blir den svakeste som må bytte her. Sorry biskop. 3 Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 30. september 2015 Rapporter Del Skrevet 30. september 2015 haha, vi får sloss om det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå