Notatblokk Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 Høres ut som du hadde en positiv stevneerfaring da! Og det var vel kanskje hovedmålet? Når blir neste? Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 Høres ut som du hadde en positiv stevneerfaring da! Og det var vel kanskje hovedmålet? Når blir neste? Hakke peil men det akter jeg å finne ut - Count me in Lenke til kommentar
War Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 Lemp på 160, gå bort løft den Når du vet det er over pr så er den tung, om det hadde vært trykkfeil på skivene og det viste 150 så hadde du dratt den lett. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 http://www.itromso.no/100Sport/sprek/article598679.snd Dusteoverskrift, det er meget bra for oss Lenke til kommentar
War Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 De som får dårlig selvbilde og ser på seg selv og føler seg mislykket av dette..... ja de er da mislykket.... Ikke vår feil at de la alle pengene i en sofa. 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 Det var ikke akkurat DET jeg tenkte på.... Hø hø hø Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 24. september 2015 Del Skrevet 24. september 2015 Lemp på 160, gå bort løft den Når du vet det er over pr så er den tung, om det hadde vært trykkfeil på skivene og det viste 150 så hadde du dratt den lett. Det der funker dessverre andre veien også. Par uker sia, var midt i set'ene mine med overhead press, merket ikke at noe var forskjellig før jeg tilfeldigvis så at stanga var 15kg og ikke 20kg. La så på 5kg ekstra men hadde ikke sjans. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 Noen her som har noen tanker om soylent/joylent? Lenke til kommentar
Corey Skrevet 27. september 2015 Del Skrevet 27. september 2015 (endret) Jeg og en kompis diskuterer denne artikkelen: http://www.bt.no/nyheter/innenriks/Silje-28-var-sa-syk-at-legene-var-i-ferd-med-a-gi-henne-opp-Sa-endret-alt-seg-3447901.html Her står det blant annet: Fra 1. oktober 2015 gjelder strenge regler for hva privatpersoner kan importere av legemidler. Det blir kun tillatt å importere reseptfrie legemidler som er godkjent i Norge fra EU/EØS-land. Ifølge lege Joakim Iversen inkluderer også forbudet mange kosttilskudd. Betyr dette at alt av kosttilskudd, pwo, whey, etc. som jeg bestiller fra utlandet blir sett på som ulovlig, med mindre det er godkjent av Norge? Jeg mener det ikke betyr det, men er litt usikker på ordlyden i denne nye loven. Whey er jo i all hovedsak ikke ansett som legemiddel, ei heller pwo. Edit: For å omformulere spørsmålet mitt: Vil kosttilskuddsbransjen i henhold til trening bli påvirket? Endret 27. september 2015 av Corey Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 28. september 2015 Del Skrevet 28. september 2015 http://www.itromso.no/100Sport/sprek/article598679.snd Dusteoverskrift, det er meget bra for oss Folk må bare skjerpe seg. Jeg blir så provosert av at lubne folk skal "ta skade" og "miste motivasjonen" av å se slike bilder. De er lubne fordi de aldri har funnet denne inspirasjonen i utgangspunktet og så må det skapes unnskyldninger og bortforklaringer for årsaken til at de forblir sånn. 2 Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 28. september 2015 Del Skrevet 28. september 2015 (endret) http://www.itromso.no/100Sport/sprek/article598679.snd Dusteoverskrift, det er meget bra for oss Folk må bare skjerpe seg. Jeg blir så provosert av at lubne folk skal "ta skade" og "miste motivasjonen" av å se slike bilder. De er lubne fordi de aldri har funnet denne inspirasjonen i utgangspunktet og så må det skapes unnskyldninger og bortforklaringer for årsaken til at de forblir sånn. Nei, det er bred enighet om at biologiske faktorer knyttet til appetitt og metthet som påvirker både matinntaket, energiomsetning etc skyldes mye mer. Faktisk besvarte jeg dette nylig til Corey i en privat tråd vi har gående, og kopierer inn svaret mitt : Eks er det genetiske variasjoner som kan forårsake fedme, disse er knyttet til matinntak (sult og metthet). De fleste av de vanlige genetiske variasjonene er lokalisert i gener som er uttrykt i hjernen. Det gjør det ikke lettere når disse som er knyttet til arv, som betyr at hva din mor og bestemor spiste vil igjen påvirke deg. Eksempel vil en innvandrer som flykter til Norge og er gravid ha dårlige forutsetninger, takket være at vedkommende (ikke-vestlige) er "programmert" til et liv med lite mat. Dette vil avkommet arve, som en respons fra miljøet en lever i. Dette er derfor du hører at asiatere-grupper som eksempel pakistanere ha en høyere risiko for livsstilsykdom. En bekjent av meg Zahid har skrevet noe om dette : http://www.nrk.no/li...gere-1.7946943 Slik vil våre gener ligge i bunn for våre omgivelser og vaner inkludert kost, røyking, mosjon, psyke etc. Altså er det multifaktorielle årsaker med individuell respons. Den mest aktuelle teoerien er "settling-point" som reflekterer balansen mellom de faktorene som påvirker matinntak og energiforbruk. Dvs kroppsvekten blir stabil så lenge miljø-, sosiale og atferdsmessige faktorer som påvirker energibalansen, er konstante. I tillegg har vi spising med tv, størrelse på mattallerken og farge som alle påvirker forventninger, sult og metthet. Endret 28. september 2015 av Dukien 1 Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 28. september 2015 Del Skrevet 28. september 2015 (endret) I tillegg kan dagens moderne samfunn være en konsekvens. Politikken og dens globalisering har trolig hatt en påvirkning. Les gjerne min eksamen fra i sommer, emnet "Overvekt og de store folkehelsesykdommene – forebygging og helsefremming". Valgte tematikken : "Lever vi i en fedme-stimulerende miljø?" Egentlig var planen å få den i kronikk-versjon og publisert, men en uke etterpå var jeg i Polen på ferie, som er mine foreldres fødeland med far og tok totalt ferie. Lenker til denne eller scroll ned til konklusjonen: https://onedrive.live.com/redir?resid=CFA1E7DEFE311D1C!6699&authkey=!ALYLfWu601j29ec&ithint=file%2cdocx Endret 28. september 2015 av Dukien Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 28. september 2015 Del Skrevet 28. september 2015 http://www.dagbladet.no/2015/09/28/nyheter/innenriks/barnemishandling/41278318/Noen ganger..... Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 28. september 2015 Del Skrevet 28. september 2015 Hva i all verden gjør jeg når jeg har nådd maks av vekten de har på dumbbells på senteret mitt? F.eks. kan jeg ikke gå over til benkpress med stang fordi jeg alltid trener alene og ofte på tider det ikke er andre på senteret. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 28. september 2015 Del Skrevet 28. september 2015 Hva i all verden gjør jeg når jeg har nådd maks av vekten de har på dumbbells på senteret mitt? F.eks. kan jeg ikke gå over til benkpress med stang fordi jeg alltid trener alene og ofte på tider det ikke er andre på senteret. For reps f.eks. Man kan fint trene alene med stang, bare ta litt forbehold. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 28. september 2015 Del Skrevet 28. september 2015 Hva i all verden gjør jeg når jeg har nådd maks av vekten de har på dumbbells på senteret mitt? F.eks. kan jeg ikke gå over til benkpress med stang fordi jeg alltid trener alene og ofte på tider det ikke er andre på senteret. Få de til å investere i slike benkpresser: https://www.youtube.com/watch?v=n9hebaNBRYY Mulig den har blitt lagt ut her før, men denne benkpressen er genial. Da kan man kjøre så mye man vil uten å tenke på å kveles under stanga. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Klarte 110kg 5x5 knebøy i går! Men lurer på en ting, sliter med at jeg gjesper og får propper i ørene ekstremt mye på trening for tiden. Noen tips til hvorfor? Har en grei døgnrytme og skal sove nok.. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Gjesper du fordi du har mangel på luft eller fordi du føler deg trøtt? Skjer det kun under trening eller litt i hverdagen også? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 29. september 2015 Del Skrevet 29. september 2015 Er trøtte gjesp, gjesper vel litt til vanlig også. Men tar helt av på trening. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå