Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Hvor kjøper man proteinpulver billigst? Har ikke lang vei til Sverige og Bodypower, og tenkte å handle en gang jeg allikevel er der. Men om det er billigere på nettet, kjøper jeg heller det. 

Lenke til kommentar

Hva kaller man den stanga hvor den ene siden henger fast i veggen/gulvet og du kan plassere skiver på den andre siden?

Til å for eks trene core med?

Samme stanga som man løfter mark med eller noe annet du har jokka på?

 

 

Hvor kjøper man proteinpulver billigst? Har ikke lang vei til Sverige og Bodypower, og tenkte å handle en gang jeg allikevel er der. Men om det er billigere på nettet, kjøper jeg heller det.

Billigst er dårligst, full av konsentrat, usanne etiketter og like dyrt som god kvalitet gram for fram.

 

myrevolution kommer tilbake med perteproteinet sitt, billig, men smaker sement.

prozyme er også bra, men trenger du det?

Kroppsvekten - fettprosent-vekten x 1,7 = lite, burde nesten dekkes av kosten, med mindre man ikke er hjemme så mye

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

 

Hva kaller man den stanga hvor den ene siden henger fast i veggen/gulvet og du kan plassere skiver på den andre siden?

Til å for eks trene core med?

Samme stanga som man løfter mark med eller noe annet du har jokka på?

 

 

Hvor kjøper man proteinpulver billigst? Har ikke lang vei til Sverige og Bodypower, og tenkte å handle en gang jeg allikevel er der. Men om det er billigere på nettet, kjøper jeg heller det.

Billigst er dårligst, full av konsentrat, usanne etiketter og like dyrt som god kvalitet gram for fram.

 

myrevolution kommer tilbake med perteproteinet sitt, billig, men smaker sement.

prozyme er også bra, men trenger du det?

Kroppsvekten - fettprosent-vekten x 1,7 = lite, burde nesten dekkes av kosten, med mindre man ikke er hjemme så mye

 

Går mye i brødskiver til frokost og lunch, mest på grunn av vane, smak og at det er lettvint. Middagen derimot består stort sett av mye kjøtt, fisk og grønt. Tenkte egentlig å "rette opp" i det med proteinpulver. Burde vel kanskje gjort det på en annen måte, men av erfaring vet jeg at det kommer til å skli ut og jeg er tilbake på skivene igjen. 

Lenke til kommentar

Det finnes egne maskiner med skuldrerpads som virker på den måten.

Om vekta sitter fast vil tyngden gå i en bue , ikke egnet for noe knebøy.

Egnet til kastrering, core om den har sving ved veggen, eller roing eller leg-øvelser ol.

Ok, grunnen til at jeg spør er fordi jeg ønsker en mer skånsom måte mot korsryggen) å ta knebøy på, og jeg filosoferte litt at da må jeg få vekta til å være under korsryggen og ikke oppå skuldrene, kan være jeg er helt på jordet  :hmm:​ 

Lenke til kommentar

Hva med benpress

Hva er skånsom? Vekten i armene vil måtte gå opp i skuldrene, forran kroppen så ned i core så til bena, om ikke annet legger mer stress på korsryggen.

 

Den store synderen for de som sliter med det er bøy, mark og roing uten bryststøtte samme trening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dukien.... Forklaaaaar....

 

 

Hihi...Her ypper du altså selv til diskusjon for så å sende stafettpinnen over til Dukien slik at han kan ta støyten :rofl:

 

Type :rofl:

 

Jeg trodde virkelig at folk her i tråden hadde mer basiskunnskap utover 5x5 og helmelk. Spesielt om man studerer faget....

Lenke til kommentar

 

 

Hva kaller man den stanga hvor den ene siden henger fast i veggen/gulvet og du kan plassere skiver på den andre siden?

Til å for eks trene core med?

Samme stanga som man løfter mark med eller noe annet du har jokka på?

 

 

2s8k0gz.jpg

 

Til en vanlig olympisk stang finnes der en ledda sak som man trer på den ene enden på olympiastanga og nedi to 20kg vektplater som fungerer på samme måten.

Eller rett og slett bare et ledd som monteres på gulvet sånn som denne...

 

31Bgz0-0-KL.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Tror faktisk det er bedre å lære seg mat enn å ty til proteinpulver. Prøv denne.

 

3-4dl Eplejus

1-2dl Kokosmelk

1 banan

1-1,5 kopp Havregryn

En liten neve blåbær

 

Ganske bra med næring og 800ish kalorier.

Takk, skal prøves.

Lenke til kommentar

Relatert til uttalelsen til en som ikke bidrar men heller sender andre pm om hvor teite andre tråddeltakere er....

 

http://library.crossfit.com/free/pdf/CFJ_2015_04_Triathlon1_Beers.pdf

Denne understøttes av Olympiatoppen som stort sett sier det samme.

Konsensus om å drikke når man er tørst holder altså. 

 

Drikk alltid før tørsten melder seg, da er det ofte for sent og man kan lettere bli dehydrert. 

 

Dette er sludder og vas, før man blir dehydrert får man symptomer som fører til at det siste settet absolutt ikke er noe man tenker på i det hele tatt.

Man får så lyst på væske at man kunne drukket øl til treninga om det hadde vært tilgjengelig.

 

Juliess, lærer dere ikke noe om dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...