Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Man finner gjerne strongmen, vektløftere, styrkeløftere og crossfittere i samme gym enkelte plasser.

Jepp. vi står som regel å flirer av hverandre underveis i treningen men når man kommer seg ned i garderroben er vi plutselig like alle mann hihi..

Har tenkt til å komme i gang med treningen igjen etter omtrent 1 års pause. Før jeg sluttet market jeg 180, benket 130, bøyet 150, ca 3-4 reps. Prøvde meg på en trening for noen uker siden bare for å se hvor ille det hadde blitt, og klarte så vidt 50kg 12x3 i benken. Regner med dette går fort opp til litt bedre vekt, men har vel mistet ganske mye.

Hvordan bør jeg starte? Fullkropp 3 ganger i uka til jeg føler vektene begynner å gå opp en del, så bytte til noe standard 2splitt hvor jeg trener kroppen 2 ganger i uka?

Starte med litt lettere 12 reps, så gå over til mer styrkerettet etterhvert?

Håper noen kan hjelpe :)

Hvis du løfta disse vektene for bare 1 år siden tror jeg du vet akkurat hva du skal gjøre :)

men siden du spør - jeg ville startet med det enkle og mest effektive for å få i gang kroppen igjen - baseøvelser 3x5 med progresjon hver uke inntil kroppen har våknet.

Ta styrkedelen først i treningsøkta og styr unna 12reps i basene. Volum kan du kjøre gjennom andre øvelser.

Deretter fullkropp om du kun skal trene 2 ganger i uka eller en fordeling av isolasjon/volumøvelser som står i stil til base-fordelingen.

eks

ML + dra/ryggøvelser

BP + skyv

Endret av Countryman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg har nevnt det før, men ang peanøttsmør så har jeg funnet nirvana der ved å lage det selv.

Er superenkelt og sick mye billigere enn kjøpesmøret.

Selv det naturlige til rema koster vel 40-50 kr for en sånn boks? En pose peanøtter koster kanskje 11kr (med salt, skyll de i vann for å fjerne).

Disse bare hiver du i en foodprosessor til det blir nøttesmør. Easy Peasy. Kan forøvrig lages med alle slags nøtter, men peanøtter og cashew er lettere. Prøvde å lage mandelsmør en gang, men de nøttene er nok en del hardere.

• Liker 2
Lenke til kommentar

En liten Myo  - 15reps aktivisering påfulgt av 25reps -Om dette er "vondt"? Gled dere til å kjøre løs på bein nr.2.

Ryggen rett, fort gjort å ryke på en smell her om man blir sliten og mister balansen.

Forøvrig - fantastisk humoristisk, om det er galgenhumor man er fan av slik som meg - at innlegget over blir overøset med "likes" :rofl:

Synd at så mange sliter med dette men ingen kan hjelpe :hm:

Endret av Countryman
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Også trykte jeg liker på ditt innlegg på pur faen.... ;)

Okey?...det hadde altså ingenting med bakgrunnsmusikken å gjøre...?

Det er helt fantastisk hva for "treningsmusikk" som går over annlegget på senteret der jeg trener. Stort sett Marit Larsen og Maria Mena. Det er blitt gitt beskjed om mange ganger uten at det skjer noe.

Tror muligens det er senter-kjeden som sender cd`r/digitale spillelister og at de ikke ha noe valg :hm:

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Fett fra mørk sjokolade og kokos er da ikke så ille? Har ikke tittet på hva den inneholder tho..

mørk sjoko trekker du frem i noe som har 21g mettet fett og 45g sukker pr 100ml + melkefett da   :rofl:

Neida, sjokolade er sjokolade og kjøper man den vil man ha sjokolade. 

Den er steingod 

Lenke til kommentar

Ei uke til Viking race. Startet å trene på mandag. :p Har hatt pause med unntak av litt av/på jogging siden mars. Var i veldig god form da jeg meldte meg på for et halvt år siden :lol: Trener mye burpees (straffeøvelse)

Jeg var med for to år siden, og da var ikke hinderne noe problem. Kondisen fikk kjørt seg litt. Kjekk treningsøkt alt-i-alt :)

Lenke til kommentar

Ei uke til Viking race. Startet å trene på mandag. :p Har hatt pause med unntak av litt av/på jogging siden mars. Var i veldig god form da jeg meldte meg på for et halvt år siden :lol: Trener mye burpees (straffeøvelse)

Jeg var med for to år siden, og da var ikke hinderne noe problem. Kondisen fikk kjørt seg litt. Kjekk treningsøkt alt-i-alt :)

godt å høre at det er gjennomførbart. :) Har dårlig overkroppsstyrke, men har veldig god kondis og er seig på utholdenhet. Jeg har trent bakkeintervaller i ei uke og får raskt fremgang.

Taktikken min er at venninna mi som er veldig sterk skal kaste meg over hindrene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...