Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Har pådratt meg en skade i brystregionen, så skal ta meg 1-2 uker fri fra brysttrening og heller oppsøke lege hvis skaden kommer tilbake.

Skaden er slik: Når jeg belaster brystet så får jeg smerter lignende det man får av senebetennelse, men jeg tror egentlig ikke det er betennelse fordi at jeg blir bedre etterhvert som jeg restituerer meg og blir bedre og bedre på lavere belastning. Det er først når jeg legger på tung belastning igjen at får smertene igjen.

Har alså ingen smerte ved å trykke rundt der jeg har skaden.

Ble litt surrete, så prøver å si det slik: Dag 1 etter trening så kan jeg legge press på brystmuskel og får smerte, Dag 2 etter trening så er smerten vekk ved samme belastning. Så virker ikke på samme måte som senebelastningen jeg har i underandarm-håndledd.

Noen vært borti lignende? Eller noen tips om det er muskelfeste, overbelastning eller noe annet?

EDIT: Zethyr, Bryst/Skulder, Bryst/Biceps? Har ikke peiling på menneskelig anatomi, men er det er på brystøvelser at skaden blir fremprovosert.

Endret av hds
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glad for at jeg har byttet fra SATS til Nidarø. Bort med SATS FM, poserende tyrkere og blankpolerte tranceapparater, inn med Rammstein, store menn med hettegensre og skitne støpjernsvekter. :love:

I tillegg betaler jeg under halvparten av det jeg gjorde hos SATS. :)

Lenke til kommentar

Eg trener og på eit "bolestudio" framfor eit freshnessacademy. Har opplevd at både miljøet er betre, og at formkurva framstår som brattare.

Det skal lukte blod, svette og slit i eit gym. Alt akkompagnert av gamle heltar som U.D.O., Accept, mötorhead osv... Ein har kanskje mindreverdskomplekser om man entrer lokalet som ein fjørvektar på 60 kg, men tru meg, dei store gutane har ikkje auge for anna sine egne pumps. (Så sant ingen kjem med større.)

Somregel hugsar dei kvar dei kjem frå sjølv, og eg har ikkje vore borti nokon som ville drepa nokon sin motivasjon med vilje.

Etter tida på sats, sit eg igjen med inntrykket at det er meir "konkurranse" der. Eg set ordet i hermeteikn, pga. betydninga er litt abstrakt. Gymtime på ungdomskulenkonkurranse føler eg er eit bra ord. Det er hånlege skråblikk mot dei som ligg og vaklar med 5 kg i kvar hånd, og dømeblikk mot oss som befinn oss på andre enden av skalaen. (35kg på Sats der eg var. Bryne.) Det lyser misunning av blikket, og alt dei kjem på å sei er: "jævla bolar".

Om eg må vanka i lag med bolarar for å få lov å trena utan at ein kvesefri boybandlookalike kjem med tips og triks, gjer eg gladeleg det. Sparer penger og sjelekval med det same og...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hvor trener du da, Mephistopheles? Det har blitt ganske høy bolefaktor i Rogaland de siste årene, så slike fraser sitter løst på de fleste gym.

Lenke til kommentar
Da er man ferdig med dagens treningsøkt. :) Kardiotrening på ergometersykkel.

7983055[/snapback]

Ja veldig fornuftig å lage post om det... Like fornuftig som denne jeg skriver tilbake til deg om at det ikke er fornuftig...

Mer utfyllende om hva som skjedde ellers blir det jo en telletråd hvor alle hver dag skriver en post hver om at idag har man trenet.

Lenke til kommentar
Da er man ferdig med dagens treningsøkt. :) Kardiotrening på ergometersykkel.

7983055[/snapback]

Ja veldig fornuftig å lage post om det... Like fornuftig som denne jeg skriver tilbake til deg om at det ikke er fornuftig...

Mer utfyllende om hva som skjedde ellers blir det jo en telletråd hvor alle hver dag skriver en post hver om at idag har man trenet.

7983098[/snapback]

Tror det er viktig å ha litt snikk-snakk for å holde motivasjonen oppe. ;)

Må jo få lov til å skryte til, om ikke for mye ;)

Selv stolt av å ha satt alarmen på i 6-tia og kjørt kardio :)

Lenke til kommentar

Som sagt så burde han fortalt mer for at det har relevans for tråden synes jeg.

F.eks:

"Da er man ferdig med dagens treningsøkt. Kardiotrening på ergometersykkel. Var en god økt på x kilometer og ble skikkelig sliten av økten".

Men hvis dere vil så kan jeg godt lage en post HVER gang trener, så tenker jeg dere blir leie etterhvert.

Her skal vi da fortsette diskusjonen for alt rundt trening, kost(tilskudd), etc.

Jeg vet det er mange andre poster som er feil når det gjelder dette, men denne blei for drøy for meg :!:

Eneste man kan diskutere med posten hans er hvis man er skikkelig kvervulant og lager diskusjon på om han virkelig er ferdig med økten eller det virkelig var kardiotrening på ergometersykkel han drev på med.

Endret av hds
Lenke til kommentar

Har akkurat begynt å trene igjen, etter to ukers pause, ser ut til at skulderplagen min ikke er helt over, så kan hende jeg må skippe skuldertrening totalt i dette programmet.. :( Nedtur, ellers virker det som om starten gikk greit, jeg la nok listen litt høyt, men når jeg får moderert meg, så tror jeg at jeg kommer sterkere tilbake.. ) :)

Lenke til kommentar
Hvor trener du da, Mephistopheles? Det har blitt ganske høy bolefaktor i Rogaland de siste årene, så slike fraser sitter løst på de fleste gym.

7983030[/snapback]

Trener på Formtoppen på Nærbø. Dei har ei avdeling på Nærbø der det er kun styrketrening, og ei avdeling på Varhaug der det og er gruppetreningar i sal osv...

Det eg vil fram til, er at det er forskjell på kven og kvifor sleivkommentarar om boling kjem fram.

Det eg har opplevd på SATS, Sportsclub osv, er sossegutar som berre er på gymet for å sjekke damer og nokre gonger svetter litt, kaller oss som kjøyrer max belastning for bolarar.

Om kommentarane kjem frå andre i eit mindre treningsmiljø på skøy, er det noko anna.

På mindre gym blir ein lettare kjend med folk, og det er enklare å spør om hjelp osv. nett fordi at dei som trener der veit at om stanga stopper, må personen under ha hjelp. Mogleg eg generaliserar no, men dette er mitt inntrykk av senterkjedene.

Lenke til kommentar
Glad for at jeg har byttet fra SATS til Nidarø. Bort med SATS FM, poserende tyrkere og blankpolerte tranceapparater, inn med Rammstein, store menn med hettegensre og skitne støpjernsvekter. :love:

I tillegg betaler jeg under halvparten av det jeg gjorde hos SATS. :)

7982123[/snapback]

Hva slags studio på Nidarø sa du? Miljøet på NTNUI er litt kjipt, så når jeg vinner i lotto så skal jeg nok bytte treningssted. Kjipt å sette på NRK Empetre på høyttalerne, og i tillegg nytter ikke ettermiddagstrening med mindre man vil stå mye i kø både for benker og hantler, samt annet utstyr.
Lenke til kommentar
Hva slags studio på Nidarø sa du? Miljøet på NTNUI er litt kjipt, så når jeg vinner i lotto så skal jeg nok bytte treningssted. Kjipt å sette på NRK Empetre på høyttalerne, og i tillegg nytter ikke ettermiddagstrening med mindre man vil stå mye i kø både for benker og hantler, samt annet utstyr.

7986391[/snapback]

LINK

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

7986391[/snapback]

LINK

7988216[/snapback]

Mye bra bilder spesielt av de som spilte sjakk :love:

virkelig et treningssenter for alle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...