Corey Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Har følt meg syk etter trening et par ganger faktisk:p Om det er fordi jeg har vært syk eller ikke vet jeg ikke men. Har isåfall ikke merket noe til det annet enn rett etter en hard økt. Du må slutte å ta så mye jack3d Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Har ikke brukt pwo på et par år:o Lenke til kommentar
Rigmor Ortiz Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Har ikke brukt pwo på et par år:o Kanskje på tide å innføre det igjen da? Mje he he he Lenke til kommentar
Corey Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Har snakket med et par kompiser som trener styrke, og disse nevner at okklusjonstrening (som ble heftig debattert i denne tråden for ca1-2 år siden) er bånn gass på vei inn i styrkemiljø/klubber... Deriblant Bjørns Gym. Er dette noen kan bekrefte? Og hva er grunnen? Svaret jeg fikk av kompisene mine er at det genererer volum som hjelpet å oppnå styrke. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Har snakket med et par kompiser som trener styrke, og disse nevner at okklusjonstrening (som ble heftig debattert i denne tråden for ca1-2 år siden) er bånn gass på vei inn i styrkemiljø/klubber... Deriblant Bjørns Gym. Er dette noen kan bekrefte? Og hva er grunnen? Svaret jeg fikk av kompisene mine er at det genererer volum som hjelpet å oppnå styrke. Er vel mye brukt blant styrkeløftere som har vanskelig for å legge på mer muskelmasse pga. genetisk potensiale. Lenke til kommentar
Corey Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Har snakket med et par kompiser som trener styrke, og disse nevner at okklusjonstrening (som ble heftig debattert i denne tråden for ca1-2 år siden) er bånn gass på vei inn i styrkemiljø/klubber... Deriblant Bjørns Gym. Er dette noen kan bekrefte? Og hva er grunnen? Svaret jeg fikk av kompisene mine er at det genererer volum som hjelpet å oppnå styrke. Er vel mye brukt blant styrkeløftere som har vanskelig for å legge på mer muskelmasse pga. genetisk potensiale. Really? Finnes det legite linker om dette? Husker majoriteten sa dette var bullshit (både her og youtube). Rart hvis det har sneket seg inn som legit helt plutselig. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Har snakket med et par kompiser som trener styrke, og disse nevner at okklusjonstrening (som ble heftig debattert i denne tråden for ca1-2 år siden) er bånn gass på vei inn i styrkemiljø/klubber... Deriblant Bjørns Gym. Er dette noen kan bekrefte? Og hva er grunnen? Svaret jeg fikk av kompisene mine er at det genererer volum som hjelpet å oppnå styrke. Er vel mye brukt blant styrkeløftere som har vanskelig for å legge på mer muskelmasse pga. genetisk potensiale. Really? Finnes det legite linker om dette? Husker majoriteten sa dette var bullshit (både her og youtube). Rart hvis det har sneket seg inn som legit helt plutselig. Det er bare det jeg har hørt fra styrkeløftere. Jeg vet ikke om det faktisk virker. Lenke til kommentar
War Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Det brukes iallefall hos byggere, dvs samme effekten får man uten bånd ved å kutte 5% av repp-banen oppe og nede så spennet i kjøttet holder seg i hele settet og blodet ikke byttes ut. Ville tru man ikke ønsket det i styrkerepp, så spent på hva de bruker da. Myorep vil også kunne gi lignende effekt, spess i kombinasjonen med -5% Lenke til kommentar
Akse Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Myoreps er djevelens verk. Men det funker som faen. Lenke til kommentar
War Skrevet 4. august 2015 Del Skrevet 4. august 2015 Kjører man rett progresjonsmodell for volum og har nok kcal så kan man vel garantere minimum dobbel effekt av treningen med en metode som vil halvere treningstiden. Hvem vil vel ikke ha det, høres nesten ut som noe som står på forsiden av KK Man kan jo så klart optimalisere dette igjen ved å legge inn rakt opp, sakte ned og oppå her igjen legge inn 95% opp og senke til 5% av løftebanen på de øvelsene for å oppnå okklusjonseffekten uten bruk av strikk. Da snakker man effektiv trening, 2-3 gangen normal vissvass (men bare om det er nok kcal) Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Det høres for godt ut til å være sant, det er derfor jeg ikke kjører det! Tar jo så kort tid.. Men får teste det ut på nytt. Lenke til kommentar
discostu Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Hvordan kjører dere myorepsa deres? Har eksperimentert litt av og på og føler det som fungerer best for meg er å først kjøre et arbeidssett til en rep hvor jeg ikke klarer å løfte den like fort som forrige. Stopper, tar 5 sekunder pause, utfører reps til jeg kommer til en rep som ikke går like fort som forrige, vanligvis er dette mellom 3-5 reps et sted og så fortsetter jeg til 1-2 reps blir tungt. Lenke til kommentar
War Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Siden det er en volum-sak.. så har du vel en saftig progresjon? Det du beskriver er vel et problem de to tre siste treningene. Siden aktiveringen ikke dabber av, så 1 rep med pause 25 ganger gjør like nytte det. Man kjører det til vektene blir ca 10rm , så tar man ny deload om man er volumkongen eller kjører normal-trening med 5reppere ut programmet. I uke en hvor vektene er på sitt laveste så pleier man å legge inn aktiveringssett først, bare løfter den vekta til reppen går saktere en den forrige og kort pause og her begynner det man skal trene på planen. Aktiveringssett kjører man ofte helt til man kommer til 8-10rep før pausen, da kan man lik så godt kjøre bare de reppene på planen Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Eks. Uke1 6kg - 15rep aktivisering, teller deretter fra 5....30reps Uke2 10kg - 12rep aktivisering, teller deretter fra 5....30reps Uke3 14kg - 10rep aktivisering, teller deretter fra 5....30reps Uke4 18kg - Ingen aktiviseringssett - 30reps totalt. Uke5 - fri Slik har man progresjon gjennom hele syklusen. Om en eller flere av ukene 1-4 føles litt for lette noterer man seg dette og øker denne vekten i neste syklus. Slik får man da i tillegg en totalprogresjon hvor den totale syklusvekten er høyere enn foregående syklus. Til slutt blir man helt sprengt og må begynne med styrkeboosting før man kan fortsette normal progresjon. Man kan også redusere vektene og heller kjøre øvelsene bedre, saktere nedgang, bedre teknikk osv. Sånn sett kan man si at man begynner på "null" og jobber seg opp til "10", tar steget tilbake til "2" og jobber seg opp til "12" osv.. Lol. En måte å gjøre det på. Lenke til kommentar
War Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Kjører man uten volumprogresjon, så skjønner jeg at det blir tungt ja. Anda over her teller med 5 fullaktiverte rep fra slutten av aktiveringssettet, så enda mer "rett" for de som vil ha det nøye ned på siste repnummer. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Myoreps er djevelens verk. Men det funker som faen. 20reps med 100kg i Mark - DET er djevelens verk! ... (: Synes myo er en utrolig behagelig måte å trene på i tillegg til kjappe økter og merkbart bedre resultater(: Lenke til kommentar
Everket Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Jeg trodde jeg forsto myo, men nå datt jeg helt av igjen. Hva betyr - teller deretter fra 5....30reps ? Totalt 30reps forsto jeg, men inkluderer det aktiveringsettet? Jeg har kjørt ca 12 aktiveringsrep, 20sek pause, 3rep, 20sek pause, 3rep og sånn går dagen. til jeg har tatt 3x5=15rep. Feil ? Lenke til kommentar
War Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 (endret) Litt lang pause, 4-5 pust holder. Man folder fortsatt vektne, sånn du gjør det nå har du ca 20 fullaktiverte rep. Andefar kommer med forklaring under her har jeg følesen av. Venta 5 sekunder, mer tid får han ikke. Fra ditt eksempel Aktiveringssett 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12 pause 1-2-3 pause 1-2-3 pause 1-2-3 pause 1-2-3 pause 1-2-3 Ca 20 rep fullaktivert siden slutten av aktiveringssettet er aktivert, så kan man telle de med. Hvor fort det blir fullaktivert kommer an på hvor lette vektene er. Er 10rm 20kg i biceps-bro-curl , så klarer man kanskje 12-13 rep i uke 3 når man kommer dit , da er vektene så tunge at aktiveringen kommer etter 2-3 rep. Da gir man bæng i aktiverings-sett og bare kjører rett på myodelen uten. Og ja, etter siste pausen kan man jo ta en 3-repper om man vil få med de manglende aktiverte reppene hehe Når man allerede får dobbel effekt av det man løfter på, så har de nok lite å si for å holde det enkelt. Målet er å få inn 25-30ish fullaktivere rep tolsammen, hvor oppdelt det er spiller liten rolle. Når reppen man er på går saktere en den forrige opp, da slenger man inn pausen Endret 5. august 2015 av War Lenke til kommentar
Everket Skrevet 5. august 2015 Del Skrevet 5. august 2015 Aha, da var det litt klarere, takker igjen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå