Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har opplevd å få skallebank av styrketrening her?

Har sjekka blodtrykket og det er strøkent.

Drikker mye vann hver dag og kostholdet er bra.

Nerve i klem kanskje?

Så denne på reddit nå nylig: http://www.reddit.com/r/Fitness/comments/383d2o/a_while_ago_i_made_a_post_about_horrible/

Dette har funka, takk skal du ha. Værre var det altså ikke.

Øvelsene (enkle tøyinger av nakke og skuldre) gjorde at jeg fikk pin-pointa nøyaktig hvilken sene/muskel som var stram, kjente det ganske fort - Det var "Levator" et eller annet som har feste ganske langt opp i bakhue.

Første trening idag på maaaange uker uten å kjenne noe som helst - er heller ikke stiv.

Øvelsene er blitt en del av "det daglige" nå, i oppvarmingen og uttøyingen inkludert en strekk eller to innimellom øvelser.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Skal tommelen også være over stangen når det er overhåndsgrep?

EDIT: Ser forskjellige Videoer på militærpress. Skal albuene presses frem og opp når den hviler ved kragebeinet, eller skal albuene være 90 grader??

Låse på toppen eller ikke??

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Det var mange spm på en lusen mobilskjerm.

Helt opp, ja normen i alle øvelser som er styrkebaserte / ikke volumpreget.

Dvs om du ikke har svakt kjøtt som lar deg strekke armene lenger en normalt så de kan gå mer en 180 grader , med slik jalla kropp må man passe på at det ikke får belasting på grader over 180 så de knekker rett av.

Kan skje med armer, og ben i benpress

Lenke til kommentar

Takk for svar!

1. Hva med grepet, skal tommelen være over eller under?

2. Albuen, presse frem og opp eller 90 grader? Føler at håndleddet blir belastet en del når jeg presser de opp og fram siden da "knekkes" leddene når jeg har stangen på kragebeinet.

Har en video av militærpresset, kan noen se, send meg pm, takk på forhånd!!

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om SS blir for mye, for jeg har noen løpe- og nærkamp økter i uka i tillegg.

Først så spør du om et program som gir deg styrken tilbake asap, får et godt svar, så har du plutselig ikke tid for du skal løpe?

Folk...

Har såklart tid, men spesielt knebøy-settene på stronglifts ble heftig tunge på slutten da jeg var nesten på 5rm hver trening , og da vet jeg ikke om jeg  får restituert nok med løping og nærkamp i tillegg. 

men jeg kan gi det et forsøk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...