Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

banansplitt™ , 

Ta kroppsvekt - 10 , så ganger du med 36. 

spis disse kcal mens du trener bulken, så ser du etter en uke. 

Gå på vekta, kjenn på flesket, se i speilet, kjenn på tøyet. 

Står det stille, gått ned eller forlite opp, så øker du med 200 kcal pr dag og sjekker neste uke. 

Innen 1-3 uker har du funnet ditt overskudd , tilpasset din aktivitet. 

Så kommer haken, liten lagring av fettprosent er mulig, men da vil du også bygge mindre og noen dager kan bli rene vedlikehold da du ikke får i deg nok mat. 

Så spørsmålet blir hvor lang opp man vil gå med en kropp som ikke forbrenner likt på lik aktivitet eller som er 100% effektiv i lagring av fett etter den har bygget masse ( ønskesituasjon) 

Eksempeltegninger 

Vil man ha med seg alle de grønne feltene , da blir man også feitere^^ 

"mesteparten av det grønne" velger de fleste, da ligger kcal pr kg fettfrie kroppsvekt ca på 38-44kcal pr kg med "normal" aktivitet. 

EDIT: 

Det er fortsatt noe upresist, for fettlagringa og minimalt med grønn bulk vil også være under faktisk kcal-forbruk da kroppen ikke er helt presis det ene så det andre, samt at fett man spiser vil mellomlagres i fettcellene for å så brukes igjen om det trengs energimessig.

post-64596-0-89134500-1434733841_thumb.jpg

post-64596-0-68249300-1434733842_thumb.jpg

post-64596-0-14901400-1434733844_thumb.jpg

Endret av War
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Har startet med sykling etter mange års pause. 

Merker at melkesyra kommer egentlig ganske fort. 
Trodde den hadde sammenheng med pulsen?

Jeg har ikke pulsklokke, men jeg kan føre en vanlig samtale og vell så det, så pulsen er ikke veldig høy, men alikevel kommer syra snikende, for så at jeg roer ned tråkket litt slik at den ikke tar helt overhånd. 

Er det bare jeg som er vanvittig dårlig trent, og hva bør jeg trene for å utsette melkesyra? 

Lenke til kommentar

Hei!

Har startet med sykling etter mange års pause.

Merker at melkesyra kommer egentlig ganske fort.

Trodde den hadde sammenheng med pulsen?

Jeg har ikke pulsklokke, men jeg kan føre en vanlig samtale og vell så det, så pulsen er ikke veldig høy, men alikevel kommer syra snikende, for så at jeg roer ned tråkket litt slik at den ikke tar helt overhånd.

Er det bare jeg som er vanvittig dårlig trent, og hva bør jeg trene for å utsette melkesyra?

Jeg spilte fotball på relativt høyt nivå for et par år siden, og slet et års tid med hovne mandler. Resultatet ble at pusten stoppet meg, jeg "hveste" og slarket nedi halsen og gispet etter luften jeg fikk ned.

Når jeg fjernet mandlene var det en ny verden - pusten var ikke lenger et problem, men melkesyra stoppet beina lenge før pusten ble et problem.

Har ikke noe vitenskap å vise til, men for å heve grensa for hvor syra kommer i lårene er det bare å trene mer og opp under din nåværende grense. Kortere intervaller og lengre langkjøringer, med godt hvile mellom.

Kos deg:)

Lenke til kommentar

Ad deffing, Tanita påstår at jeg fra mandag i forrige uke har gått fra en fettprosent på 18.9% til en fettprosent i dag på 15.8% med samme muskelmasse! :w00t:

Feirer det med å løpe Midnight sun maraton i morgen :D

Magisk, har sikkert ingenting med vann å gjøre... :D

Jeg stoler på målingen, matinntaket og hva jeg spiser er kontrollert samtidig som fettprosenten har gått ned relativt lineært med målinger med samme forutsetninger hver gang.

Er det nå WAR plutselig fikk rett i det han skrev om PTer? :lol:

Lenke til kommentar

Er dette på deff. så ser det jo helt 100% ut.

Er dette en vekt man står på så finnes det ikke gode sånne.

Selv om den koster 200 laken så er den dårlig.

Er det en man ligger på med elektroder på fot og hånd, så begynner det å ligne på noe.

Fant melkesjokolade -nyhet-japp i hylla, :love:

Lenke til kommentar

Det viktige er forskjellen mellom målingene, så om man bruker slimgude eller noe annet unøyaktig, så er like målinger det viktige.

Om man har 15 i vanntank og måler 10 etter deffen og har svidd av 70K på det eller slimguide viser 20 og 15 etter deffen, så er man like tynn

Da er målinger som påvirkes av vann ustabile, likt vann fra måling til måling er jo håpløst.

Kjenne på og se på er jo en sikker vinner , man burde se fremgangen på en dedikert deff :thumbup:

Endret av War
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ad deffing, Tanita påstår at jeg fra mandag i forrige uke har gått fra en fettprosent på 18.9% til en fettprosent i dag på 15.8% med samme muskelmasse! :w00t:

Feirer det med å løpe Midnight sun maraton i morgen :D

Magisk, har sikkert ingenting med vann å gjøre... :D

Jeg stoler på målingen, matinntaket og hva jeg spiser er kontrollert samtidig som fettprosenten har gått ned relativt lineært med målinger med samme forutsetninger hver gang.

Er det nå WAR plutselig fikk rett i det han skrev om PTer? :lol:

Du har sikkert gått ned, jeg tviler ikke på det. Bare syntes det hørtes mye ut på en uke :-) . Hvis det er på en vekt så påvirkes det jo mye av vann i kroppen. Men uansett går det i riktig retning hvis du skal ned.

Hva han skrev om PT-er fikk jeg ikke med meg, hvis det var noe i det siste.. :)

Lenke til kommentar

Lurer på noe.

La oss si jeg trener kun overkropp og ingen bein et år. Noen bukser er trang over lårene. Hvordan er det med beina og lårene, med tanke på fett og omkrets, når man trener bra et program? Vil de bli større, eller vil de gå ned i fett sammen med overkroppen når den blir mer markert?

Lenke til kommentar

Så hvis jeg mister fettprosent og får mer muskler i overkropp så blir beina og lår tynnere? Med kardio så henger de vel med overkroppen og blir tynnere. Bare føler ikke de gjør det ...

Nei men har kneskade og skal ta MR i august. Får vondt av beinøvelser (alt som involverer kneet) så jeg må droppe underkropp frem til det. Skip legday er ikke noe jeg vil, er ikke fint med tynne bein.

Har blitt feitere i bein og lår siden sommeren i fjor, noe som irriterer.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Kjetil90: syns du har fin fettprosent ut ifra bildet, du trenger ikke å gå noe mer ned for å se veldig bra ut :)

Takker! Godt og vite, får ofte høre at jeg har blitt "for liten", så jeg vil ikke gå ned mer  :tease: 

Gidder ikke multiquote, men takk til dere andre som kommenterte  :new_woot:

Lenke til kommentar

Det er bare til å skrive PT i sigg, så er man PT.

PT viste meg dette er det samme som nevøen til naboen viste meg dette.

Ja, det er jo ikke noe automatisk kvalitetsstempel, bare forstod ikke helt sammenhengen med mitt innlegg. Kanskje det ikke var en  :ph34r: .

Kvinner meg opp til å melde meg inn på treningssenter igjen, har ikke trent regelmessig på ca ett år nå. Stort forfall på gang!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...