Countryman Skrevet 15. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2015 Sort kaffe uten melk ser ut og smaker som flybensin. Kaffe med H-melk er sex for munnen. Fant en kaffe på Kiwi "Farmers Coffe" til 30 kr og er noe av det bedre jeg har smakt.Hihi joa, sikkert godt. Men tviler på at man merker stort av en slik burk? Jeg snakker sterk kaffe med stor S, med sukker. Så kan man jo hive nedpå en av disse Omega3-med-tutti-frutti som noen tipset om her litt tidligere, rett etter kaffen for å døyve smaken. Er forøvrig uenig i at sort kaffe ikke er godt (: 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 15. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2015 Sort kaffe uten melk ser ut og smaker som flybensin. Kaffe med H-melk er sex for munnen. Fant en kaffe på Kiwi "Farmers Coffe" til 30 kr og er noe av det bedre jeg har smakt. Sex for munnen... Er du våryr? ref. tidligere i tråden Om kaffen smaker flybensin (jeg har fått jet-A1 i kjeften faktisk ved et uhell) så er det trakteren som må rengjøres skikkelig eller rett og slett kastes. Bålkaffe drikker alle som får det servert, selv folk som ikke klarer kaffe ellers Lenke til kommentar
UFC Skrevet 15. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2015 Følger dere ett program? Er på jakt etter noe fast og følge. Helst 5-6 dager i uken. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 15. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2015 Nope, gjør det jeg blir bedt om på boksen.Trener 5x5 ellers... Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 15. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2015 (endret) Skriver master-tematikk og blir noe frustrert av å ha sittet inne i snart tre uker strak. Etter den siste eksamen har det vært en kamp mot tiden for å levere dette faenskapen her før fredag. Det sårer pungen å gå forbi parkene her på Grunerløkka å se på frøkna sole seg mens jeg er fortsatt ser ut som som jeg har kommet fra vinterland. Så vis litt sympati a Doffen! Men til fredag drar jeg til Polen og blir der i to uker og da skal det kobles heftig ut, for å bruke treningfolkets uttrykk : "Det er tid for å bulke." Endret 15. juni 2015 av Dukien 1 Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 15. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2015 Kaffe klarer eg ikke. Har ikke testet allverdens med smaker og slikt men det smaker så beiskt og grusomt at eg klarer ikke skjønne hvordan noen liker det Virkelig?Lag deg en sterk kopp kaffe, rør i en god skje med sukker og la den bli lunken - bælm. Kan nesten garantere deg at du får et kick av det siden du ikke drikker kaffe fra før av. Skal prøve det der. Selv om eg er redd sukkeret skal ødelegga gainza!! Lenke til kommentar
Everket Skrevet 15. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2015 Coop Xtra kaffe til 6kr pr pose er det beste pwo jeg vet om! Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 15. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2015 Kaffe klarer eg ikke. Har ikke testet allverdens med smaker og slikt men det smaker så beiskt og grusomt at eg klarer ikke skjønne hvordan noen liker det Virkelig?Lag deg en sterk kopp kaffe, rør i en god skje med sukker og la den bli lunken - bælm. Kan nesten garantere deg at du får et kick av det siden du ikke drikker kaffe fra før av. Skal prøve det der. Selv om eg er redd sukkeret skal ødelegga gainza!! Sukkeret vil ikke ødelegge gainza, snarere tvert imot. 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 15. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2015 Skriver master-tematikk og blir noe frustrert av å ha sittet inne i snart tre uker strak. Etter den siste eksamen har det vært en kamp mot tiden for å levere dette faenskapen her før fredag. Det sårer pungen å gå forbi parkene her på Grunerløkka å se på frøkna sole seg mens jeg er fortsatt ser ut som som jeg har kommet fra vinterland. Så vis litt sympati a Doffen! Men til fredag drar jeg til Polen og blir der i to uker og da skal det kobles heftig ut, for å bruke treningfolkets uttrykk : "Det er tid for å bulke." KUUURWA! 1 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 15. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2015 (endret) Generelt tips - om det funker er det trolig forbudt. Om det ikke fungerer er det sannsynlig lovlig. Alle regler har unntak - her er det kreatin for de aller fleste. Hva da, er PWO bare humbug sier du? Hva med stoffene i de som gir pump, som agmatine? Det gir blant annet pump og inneholder nitric oxide (NO) som blant annet forbedrer styrke og utholdenhet. Endret 15. juni 2015 av Lami Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 15. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2015 (endret) You can talk the talk, but can you walk the walk, Lami? Å ordlegge seg i retning "bevist" tilsier at det foreligger god nok dokumentasjon, da skal det være mulig å referere til noe av dette? At noe er forsket på er ikke synonymt med en ergogen effekt. Hva definerer du som pump? Sikter du her til *holde pusten* det sympatiske nervesystemet med adrenalin sekresjon som påvirker det kardiovaskulære systemet med økt kontraksjon og økt blodtilførsel til muskel, grunnet økt substrat tilførsel til arbeidende muskler *slippe pusten* så definerer vi" pump" som det samme.Edit: Er bekjent med både NO og agmatine. Men sekundærkilder som det henvises til blir å sende meg ut på skattejakt uten kart. Tok en meget rask titt på de tre første og den beskriver helt riktig normale fysiologiske roller som disse substansene har. Men ikke noe om en ergogen effekt i kosttilskudd. Endret 15. juni 2015 av Dukien Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 15. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2015 And the gloves are off. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 15. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2015 (endret) Nei, stor nok effektstørrelse er det ikke, man må ta mer enn det som er anbefalt dose. I tillegg er det jo ikke alle PWO som inneholder nevnte stoffene. Definerer med pump det du nettopp skrev På linken jeg viste så står det: There have been over 60,000 studies done on nitric oxide in the last 20 years and in 1998, The Nobel Prize for Medicine was given to three scientists that discovered the signaling role of nitric oxide. (ikke at det sier så mye men ...) På slutten av siden ligger det flere referanser. I tillegg fant jeg dette hos http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2770269 It was concluded that arginine and ornithine taken in prescribed doses can, in conjunction with a high intensity strength training program, increase TS (total strength) LBM (lean body massand) in a relatively short period of time. I tillegg er det noen PWO som inneholder beta-alanin. Endret 15. juni 2015 av Lami Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 15. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2015 (endret) Generelt så kan en si at det er vanskelig å påvise ergoene effekter av kosttilskudd, selv koffein. Det betyr ikke at det ikke foreligger en. Trolig vil det i fremtiden komme flere som akkurat vil gå under denne kvalifikasjonen. Beta-alanin er en av disse som i 2012 ble oppgradet til "kategori-B", som er tilskudd med en del dokumentasjon bak seg i PKN (Present Knowledge in Nutrition, 10 edn: Wiley-Blackwell; 2012). Men metodikken kan være utfordrende, av den grunn er jeg meget skeptisk til 20 år eldre +/- pilotstudier laget av kosttilskudd-industrien selv. Den lenken var å finne i den siste lenken din, altså sekundær-kildene som du først henviste til. Mener du en pilotstudie som du trolig ikke har rukket å lest kvalifiserer alene til beskrivelsen "bevist"? Men jeg gir deg the benefit of the doubt. La oss diskutere studien - hva synes du om den? Jeg har tilgang til den via min avdeling og tar gjerne en titt på den, om du mener den er verdt tiden. Endret 15. juni 2015 av Dukien Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 15. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2015 Vurderer å melde meg ut av tråden her nå. Kaffe, med sukker og/eller melk?! Snakkes. 1 Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 15. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2015 (endret) Det er bare diskusjon, ikke noe annet Kjetil. Hvem som helst kan bidra og spørre om aspekter. Hva angår det du spør om blir det vel "whatever floats your boat". Sukker og melk blir for søtt for meg. Derimot ser jeg pappa kaster inn 3-4 teskjer med melka.DST-tråden for øvrig er offisielt "H-melk" klubben (Om ikke noe har skjedd siden sist gang vi var enige om å møtes i en hemmelig kult for å tilbe fet melk.) Endret 15. juni 2015 av Dukien 1 Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 15. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2015 På melka er det jeg som er pysa her. Går kun i skummet (til nød ekstra lett). Nå skal det sies at jeg aldri drikker melk lenger, har det kun til havregryn. Etter flere år med 1-3 litet melk om dagen så sa det stopp, magen tåler det ikke lenger:( Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 15. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2015 Vurderer å melde meg ut av tråden her nå. Kaffe, med sukker og/eller melk?! Snakkes. Haha! Hvis du vet om en bedre pwo som fåes kjøpt så kan du jo komme med den. Det var nemlig noen som spurte om det her og jeg kan fremdeles ikke se det er kommet noen bedre svar enn "kaffe" Min mening er at stort sett alt som i butikken kalles pwo (da snakker vi div. 600kr`s bokser) stort sett inneholder koffein, eller "kamuflert koffein" (ginseng og blablabla) og en del vitaminer du mest sannsynligvis allerede fikk i deg til frokost. Jeg er ikke i tvil om at for en som til daglig ikke drikker kaffe vil få et kikk, føle seg gira av å bælme i seg en kopp før trening. Jeg husker selv hvordan de første koppene føltes for mange år siden. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 15. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2015 Ikke misforstå, jeg elsker kaffe! Det jeg mente var at sukker og melk ikke har noe å gjøre i en kaffekopp:p 2 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 15. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 15. juni 2015 Ikke misforstå, jeg elsker kaffe! Det jeg mente var at sukker og melk ikke har noe å gjøre i en kaffekopp:p Ok skjønner Forøvrig fullstendig enig. Sukkeret addet jeg bare for at det muligens skulle bli litt lettere for han som ikke likte kaffe + at det er jo en kjennsgjerning at enkelte ikke får sove etter inntak av sukker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå