Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Søndag er egentlig fridag/hviledag/whatever.. men tok gårsdagen fri siden eg våknet opp og følte meg helt ufattelig pjusk. Verk i alle fingerleddene og i beina, pleier å få det før en forkjølelse slår til. Men idag er eg jo helt oppegående igjen og har hatt en real økt.. neida kan ikke ha 2 dager fri på rad liksom...for all del.

Lenke til kommentar

For meg så sier det seg selv, dvs lener meg fremmover så det stopper automatisk inni albuene.

Det har ikke mye å si, lite frem = nedre del av bryst, overdrevent langt frem , øvre del osv. //samme som skråbenk i andre brystøvelser.

Ville ha tatt noe som kjentes bra og ikke fokusert på x vinkel.

Lenke til kommentar

Det er jeg usikker på. I store doseringer kan disse fungere som antagonister, antar at dette kanskje er relatert til degraderingen. Finner pilot-studier som finner dette i store doseringer fra 80 & 90s. Kunnskapoppsummeringen som jeg tok en raskt titt på nevner ikke dette. http://www.karger.com/Article/FullText/322696

Koffein har jo en dokumentert effekt for utholdenhet, for styrkeløftere er det noe konsistente resultater men det har nylig blitt publisert to nye studier. Den ene fant en effekt hos trente individer og på noen baseløft:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26068323

Den andre fant ikke en effekt på elbow flexors: http://journals.lww.com/nsca-jscr/pages/articleviewer.aspx?year=2015&issue=02000&article=00028&type=abstract

Det må sies at jeg bare har tatt "captain abstract" på begge disse, forskjeller sees allerede i abstraktet. Førstnevnte har trente individer, den andre blir referert til som "aktive" uten at abstraktet beskriver disse ytterlige. I tillegg er det to forskjellige muskelgrupper som blir brukt.  Forhåpentligvis kommer det en fremtidig meta-analyse gitt om det foreligger nok metodiske studier for denne tematikken. Må forhøre meg med noen av de bekjente som tar mastern sin på IoC idrettsernæring. Demmes fagfelt for ble nysgjerrig her.

For øvrig drikker jeg kaffe + H-melk ish to kopper hver dag for velvære sin skyld. Smaker fantastisk. :D

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Kaffe klarer eg ikke. Har ikke testet allverdens med smaker og slikt men det smaker så beiskt og grusomt at eg klarer ikke skjønne hvordan noen liker det :p

Virkelig?

Lag deg en sterk kopp kaffe, rør i en god skje med sukker og la den bli lunken - bælm.

Kan nesten garantere deg at du får et kick av det siden du ikke drikker kaffe fra før av.

Enkelte ting må man svelge selv om det smaker dårlig. Selv kunne jeg fint ha drokke piss om det hadde hatt en positiv effekt for treningsøkta.

...men det trenger jeg heldigvis ikke, jeg har jo Lamb of God (:

Endret av Countryman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...