Dukien Skrevet 11. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2015 Og derfor jeg har seriøse planer om å kose meg med cocopops og annet absurde energitette matvarer, war. Lenke til kommentar
Corey Skrevet 11. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2015 *klipp* blant annet ser man at den humane proteinsyntesen blir ineffektiv etter fylte 30 år, med muskelatrofi som resultat. *klipp* FUCK YOUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU Fuck My Life! Hva betyr det? No moar gainz? ??? Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 11. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2015 @corey: Nei nei, du kan fint utvikle økt masse langt over tretti. Men det blir etterhvert verre å vedlikeholde det naturlige muskelpotensialet. Les gjerne side 2 i min gamle bacheloroppgave fra 2013 og se på de to referansene som oppgis der.https://drive.google.com/file/d/0BywFLwtjOqIhWjN1d2JHRmRFTUk/view?usp=sharing Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 11. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2015 Uff. Det er allerede alt for mye jobb å holde meg der jeg er, for ikke snakke om å bli i enda bedre form. Ettersom jeg blir eldre så ser jeg for meg at jeg enten vil gi opp eller starte med litt småkuring for å bli i bedre form Lenke til kommentar
In Ter Face Skrevet 11. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2015 Har aldri før brukt proteinpulver, og alltid anbefalt andre å få i seg proteinene man trenger gjennom kosten. Nå derimot så lurer jeg på om jeg faktisk skal gå til innkjøp av en liten boks. Grunnen er de dagene der jeg pga jobb osv ender opp med å spise lite, og da kanskje kun salat og brød. Så ja, kryper til korset og kjøper meg en liten boks Får se om jeg blir hekta.. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 11. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2015 Hekta har eg tilgode å bli. De eg har prøvd smaker ikke akuratt fantastisk så det er virkelig en prize i seg selv å "slippe" det jævla pulveret og klare å spise maten sin.. Lenke til kommentar
War Skrevet 11. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2015 Det er ikke verdens undergang. melk hvor laktose og fett et tatt ut pluss vann som man tilsetter = pulver = like mye vanlig mat som alt annet. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 11. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2015 Noen som får kviser av treningen? Har lest at intensiv aktivitet gir hormonkviser, i tillegg til når man får mer protein i kroppen enn det man er vandt til. Går dette over og "jevner" seg til etterhvert så man får eventuelt mindre kviser eller er det sånn så lenge man trener 3 ganger i uken og spiser protein på rundt 100g? Lenke til kommentar
Qake Skrevet 11. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2015 Kjenner til mange som har fått kviseproblemer etter de begynte med proteinpulver. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 11. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2015 Tja. Sliter lite med det. Det eneste er litt i pannen, på grunn av klam og fet hud etter svette og voks fra håret:p æsj. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 11. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2015 Kan være pga melken man får i seg. Men da burde det slå ut på andre meieriprodukter vel. Eller så har jeg lest at det er pga proteinnivået i kroppen øker når man begynner med mer proteiner. Kroppen får et surere miljø og pH verdien synker. Men hvis det er slik, så er det vel ingen vei å unngå kviser på, med mindre kroppen venner seg til dette..? Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 11. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2015 Klæpp dæ Forsøkt å bytte voks? Dette var riktignok i 15-16års alderen, men jeg fikk plutselig en del kviser i panna (hadde litt lengde på håret på den tiden) noe jeg stort sett var forskånet for. Bytta voks og vips så var det borte. Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 11. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2015 (endret) Kan være pga melken man får i seg. Men da burde det slå ut på andre meieriprodukter vel. Eller så har jeg lest at det er pga proteinnivået i kroppen øker når man begynner med mer proteiner. Kroppen får et surere miljø og pH verdien synker. Men hvis det er slik, så er det vel ingen vei å unngå kviser på, med mindre kroppen venner seg til dette..? Det er i all fall ikke relatert til dette. Da hadde du dødd. Nå er det fem år siden medisinstudiene, men av det jeg husker så er akne noe snodige greier. Faktorer er hormonell påvirkning (testosteron) mekanisk irritasjon som utløser betennelse, komedoner/hudorm og høyhalset genser grunnet irritasjon der hvor det er hårsekker. Foreleser nevnte også andre mer usikre årsaker som sjokolade, alkohol, fet mat og melkeprodukter. Igjen, sistnevnte er usikre faktorer som meg bekjent bygger på empiri. Muligens stress også kan påvirke. Endret 11. juni 2015 av Dukien Lenke til kommentar
Lami Skrevet 11. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2015 Kan være pga melken man får i seg. Men da burde det slå ut på andre meieriprodukter vel. Eller så har jeg lest at det er pga proteinnivået i kroppen øker når man begynner med mer proteiner. Kroppen får et surere miljø og pH verdien synker. Men hvis det er slik, så er det vel ingen vei å unngå kviser på, med mindre kroppen venner seg til dette..? Det er i all fall ikke relatert til dette. Da hadde du dødd. Nå er det fem år siden medisinstudiene, men av det jeg husker så er akne noe snodige greier. Faktorer er hormonell påvirkning (testosteron) mekanisk irritasjon som utløser betennelse, komedoner/hudorm og høyhalset genser grunnet irritasjon der hvor det er hårsekker. Foreleser nevnte også andre mer usikre årsaker som sjokolade, alkohol, fet mat og melkeprodukter. Igjen, sistnevnte er usikre faktorer som meg bekjent bygger på empiri. Muligens stress også kan påvirke. Høyt proteininntak øker nitrogeninnholdet i kroppen, og da vil også det generelle syrenivået gå oppover. Som følge av dette vil du få lavere PH i kroppen, altså et surere miljø, som går ut over renheten i huden din da det ved svette gir fra seg urin og avfallsstoffer. Er dette feil? Men hva slags kviser gir eventuelt proteinpulver/melk? Hormonelle kviser, de finner man oftest på underkjeven/haken. Men hva med de man får midt på kinnet? Og gir det både underjordiske kviser og røde (Pustuler) med hvitt puss inni som stikker opp i begynnelsen? Dette finnes det tydeligvis ikke svar på Helt umulig å vite om det er pulveret eller ikke.. Får kviser utenom i ny og ne men.. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 12. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2015 Nei, pH-nivået i kroppen påvirkes ikke av hva du skriver. Det er tull. Kroppen har en lang rekke med enormt effektive buffere. Om de ikke lengre fungerer, så dør du. Ferdig snakka. http://www.webmd.com/diet/alkaline-diets 1 Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 12. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2015 (endret) Som mister brun helt riktig påpeker. Dette er pensum på ungdomskolen og VGS, dette er grunnleggende for å forstå liv på jorden. Blodet et buffret system, vårt kropp kan automatisk regulere endringer i *begge* retninger. Hva som er forenelig med liv vil ligge +/- fra intra/ekstracellulært fra pH 6.8 til 7.8. Her snakker vi yttergrenser på begge skalaer. Det er en haug av forskjellige buffersystemer som alle bidrar. Det stemmer at et ganske så homogent kosthold over tid fra et absurd inntak av proteiner så kan det være nødvendig å buffre ytterlige med endogent kalsium med benskjørhet over tid som resultat. Respirasjons syklus (Hva puster du ut?) , nyrer, flere forskjellige metabolitter i blod sørger for dette. Med det sagt så vil skade i en eller flere organer øke risikoen (diabetikere, skade på lunger). Endret 12. juni 2015 av Dukien Lenke til kommentar
Corey Skrevet 12. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2015 Berberine anyone? http://www.doyoueven.com/2015/06/berberine-the-worlds-most-powerful-supplement/ Aaaaand its illegall Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 12. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2015 (endret) Må være sterke greier når en ikke får åpnet nettsiden engang.. Endret 12. juni 2015 av IcedInsanity Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 12. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2015 (endret) Like gjerne greit, ser det er Kris Gunnar som står bak. Notorisk kjent for sine : av kilder. Endret 12. juni 2015 av Dukien Lenke til kommentar
Corey Skrevet 12. juni 2015 Rapporter Del Skrevet 12. juni 2015 Må være sterke greier når en ikke får åpnet nettsiden engang.. Får du ikke åpnet www.doyoueven.com? Stiller meg tvilende til alt som skal være vidunder-kurer/-supplement. Er vel samme greia som med Yohimbine for ca 1 år siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå