Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har aldri før brukt proteinpulver, og alltid anbefalt andre å få i seg proteinene man trenger gjennom kosten.

 

Nå derimot så lurer jeg på om jeg faktisk skal gå til innkjøp av en liten boks. Grunnen er de dagene der jeg pga jobb osv ender opp med å spise lite, og da kanskje kun salat og brød.

 

Så ja, kryper til korset og kjøper meg en liten boks :p Får se om jeg blir hekta..

Lenke til kommentar

Noen som får kviser av treningen? Har lest at intensiv aktivitet gir hormonkviser, i tillegg til når man får mer protein i kroppen enn det man er vandt til. Går dette over og "jevner" seg til etterhvert så man får eventuelt mindre kviser eller er det sånn så lenge man trener 3 ganger i uken og spiser protein på rundt 100g?

Lenke til kommentar

Kan være pga melken man får i seg. Men da burde det slå ut på andre meieriprodukter vel.

Eller så har jeg lest at det er pga proteinnivået i kroppen øker når man begynner med mer proteiner. Kroppen får et surere miljø og pH verdien synker. Men hvis det er slik, så er det vel ingen vei å unngå kviser på, med mindre kroppen venner seg til dette..?

Lenke til kommentar

Kan være pga melken man får i seg. Men da burde det slå ut på andre meieriprodukter vel.

Eller så har jeg lest at det er pga proteinnivået i kroppen øker når man begynner med mer proteiner. Kroppen får et surere miljø og pH verdien synker. Men hvis det er slik, så er det vel ingen vei å unngå kviser på, med mindre kroppen venner seg til dette..?

Det er i all fall ikke relatert til dette. Da hadde du dødd.  :p

 

Nå er det fem år siden medisinstudiene, men av det jeg husker så er akne noe snodige greier. Faktorer er hormonell påvirkning (testosteron) mekanisk irritasjon som utløser betennelse, komedoner/hudorm og høyhalset genser grunnet irritasjon der hvor det er hårsekker. Foreleser nevnte også andre mer usikre årsaker som sjokolade, alkohol, fet mat og melkeprodukter. Igjen, sistnevnte er usikre faktorer som meg bekjent bygger på empiri. Muligens stress også kan påvirke.

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

 

Kan være pga melken man får i seg. Men da burde det slå ut på andre meieriprodukter vel.

Eller så har jeg lest at det er pga proteinnivået i kroppen øker når man begynner med mer proteiner. Kroppen får et surere miljø og pH verdien synker. Men hvis det er slik, så er det vel ingen vei å unngå kviser på, med mindre kroppen venner seg til dette..?

Det er i all fall ikke relatert til dette. Da hadde du dødd.  :p

 

Nå er det fem år siden medisinstudiene, men av det jeg husker så er akne noe snodige greier. Faktorer er hormonell påvirkning (testosteron) mekanisk irritasjon som utløser betennelse, komedoner/hudorm og høyhalset genser grunnet irritasjon der hvor det er hårsekker. Foreleser nevnte også andre mer usikre årsaker som sjokolade, alkohol, fet mat og melkeprodukter. Igjen, sistnevnte er usikre faktorer som meg bekjent bygger på empiri. Muligens stress også kan påvirke.

 

 

Høyt proteininntak øker nitrogeninnholdet i kroppen, og da vil også det generelle syrenivået gå oppover. Som følge av dette vil du få lavere PH i kroppen, altså et surere miljø, som går ut over renheten i huden din da det ved svette gir fra seg urin og avfallsstoffer. Er dette feil?

 

Men hva slags kviser gir eventuelt proteinpulver/melk? Hormonelle kviser, de finner man oftest på underkjeven/haken. Men hva med de man får midt på kinnet? Og gir det både underjordiske kviser og røde (Pustuler) med hvitt puss inni som stikker opp i begynnelsen? Dette finnes det tydeligvis ikke svar på :hmm: Helt umulig å vite om det er pulveret eller ikke.. Får kviser utenom i ny og ne men..

Lenke til kommentar

Som mister brun helt riktig påpeker. Dette er pensum på ungdomskolen og VGS, dette er grunnleggende for å forstå liv på jorden.

 

Blodet et buffret system, vårt kropp kan automatisk regulere endringer i *begge* retninger. Hva som er forenelig med liv vil ligge +/- fra intra/ekstracellulært fra pH 6.8 til 7.8. Her snakker vi yttergrenser på begge skalaer. Det er en haug av forskjellige buffersystemer som alle bidrar. Det stemmer at et ganske så homogent kosthold over tid fra et absurd inntak av proteiner så kan det være nødvendig å buffre ytterlige med endogent kalsium med benskjørhet over tid som resultat.

 

Respirasjons syklus (Hva puster du ut?:)) , nyrer, flere forskjellige metabolitter i blod sørger for dette. Med det sagt så vil skade i en eller flere organer øke risikoen (diabetikere, skade på lunger).

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...