smeboe Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 For biceps er det bra å trene hang-ups (opptrekk) Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Vil obliques få særlig bank av markløft da? Har alltid vært av den oppfattning at i baseøvelser er du ikke sterkere en ditt svakeste ledd. for eksempel, dersom du er svak i triceps, og greier X reps med X antall kilo i benk, vil pectorialis fortsatt ha mer å gi når tricepsene gir opp. Om dette er korrekt ville jeg ha trodd du måtte gi deg med markløft lenge før obliquene er kjørt optimalt. Får uansett testet det snart, da jeg hadde tenkt å kjøre Markløft på samme dag som disse eventuelle øvelsene 7966320[/snapback] Det er helt riktig at du ikke er sterkere en ditt svakeste ledd, men jeg kan vedde hatten min på at ditt svakeste ledd ikke er obliques. Du har garantert ikke underutviklet obliques. Jeg vil si at du får kjørt obliques nok gjennom markløft, sittups, knebøy ++. Men det er ikke noe galt i å trene denne muskelen, men jeg vil tro at du får mye mer igjen i det lange løp av å trene tungt på baseøveleser. Men prøv det, og skaff deg dine egene erfaringer, da det er dette som teller for deg Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) Da har jeg forresten vært på årets første sykkeltur!! Dette var både godt og vondt på samme tid. Meget bra å komme seg ut å få klaret opp hodet og litt frisk luft ned i lungene. Men ikke så godt for rumpa og den elendige kondisen, men siden jeg ikke har syklet på nesten et halvt år, så er det kanskje ikke så rart. Trener jo litt cardio på vinteren å, men da er det som regel en halvtime på mølla, og det er ikke det samme Endret 18. februar 2007 av kengdal Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Sykling er artig avveksling. Jeg er dog mer glad i fjellturer som cardio-økter, men det er ganske sesongbegrenset. Studier + sommerjobb gjør det ikke stort lettere. Jeg gleder meg til det blir bedre føre for å jogge ute, eller eventuelt sykle ute. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) Sykling er artig avveksling. Jeg er dog mer glad i fjellturer som cardio-økter, men det er ganske sesongbegrenset. Studier + sommerjobb gjør det ikke stort lettere. Jeg gleder meg til det blir bedre føre for å jogge ute, eller eventuelt sykle ute. 7970490[/snapback] Fjellet er meget fint, men siden det ikke er noe fjell rundt meg foretrekker jeg sykkel. Jeg pleier å jogge litt i skogen på sommeren, men synes det er artigere å sykle. Det som er så fint er at du får dekt ulike områder fort, og det er lettere å legge opp "nye" løyper. Endret 18. februar 2007 av kengdal Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 men jeg kan vedde hatten min på at ditt svakeste ledd ikke er obliques Da er vi jo enige, og der har du grunnen til at jeg velger å inkludere noe som går mer direkte på dette Har ikke så mange øvelser i splitten jeg kjører nå for tiden uansett, så jeg bruker gjerne noen ekstra minutt for å slite meg ekstra ut! Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Det er helt riktig at du ikke er sterkere en ditt svakeste ledd, men jeg kan vedde hatten min på at ditt svakeste ledd ikke er obliques. Du har garantert ikke underutviklet obliques. Jeg vil si at du får kjørt obliques nok gjennom markløft, sittups, knebøy ++. Men det er ikke noe galt i å trene denne muskelen, men jeg vil tro at du får mye mer igjen i det lange løp av å trene tungt på baseøveleser. Men prøv det, og skaff deg dine egene erfaringer, da det er dette som teller for deg 7970417[/snapback] Poenget hans var vel akkurat det at de andre musklene kneler før han kjenner det i obliques, og da må han trene obliques på andre måter. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Nå blir jeg faen bare deprimert, trodde jeg hadde influensa. Viste seg og være kyssesyka. FY faen, jeg blir så lei. Ingen trening på 4 uker, og ingen alkohol. Hva i helvete skal jeg da gjøre?! Spille wow?! Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Nå blir jeg faen bare deprimert, trodde jeg hadde influensa. Viste seg og være kyssesyka. FY faen, jeg blir så lei. Ingen trening på 4 uker, og ingen alkohol. Hva i helvete skal jeg da gjøre?! Spille wow?! 7972195[/snapback] Kjør streching 45min, 5 ganger i uka i de 4 ukene Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Poenget hans var vel akkurat det at de andre musklene kneler før han kjenner det i obliques, og da må han trene obliques på andre måter. 7972160[/snapback] Nei, dere overanalysere dette alt formye. Obliques får mer en nok trening, så jeg mener dette er mot sin henskikt. Men som jeg sa, prøv å skaff erfaring rundt dette, da det er det som fungerer for deg som teller. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Nå blir jeg faen bare deprimert, trodde jeg hadde influensa. Viste seg og være kyssesyka. FY faen, jeg blir så lei. Ingen trening på 4 uker, og ingen alkohol. Hva i helvete skal jeg da gjøre?! Spille wow?! 7972195[/snapback] Føler med deg!! Legene trodde jeg hadde dette i fjor, men fant da ut at det bare var "virus". Men hadde dette i kroppen i 2 månder med minimalt med trening. Ikke noe morro. Sett av all den tiden du bruker på trening, til å lese om trening/anatomi/ernæring. Så du får optimalisert treingene enda mer når du begynner igjen. Good luck Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Nå blir jeg faen bare deprimert, trodde jeg hadde influensa. Viste seg og være kyssesyka. FY faen, jeg blir så lei. Ingen trening på 4 uker, og ingen alkohol. Hva i helvete skal jeg da gjøre?! Spille wow?! 7972195[/snapback] Føler med deg!! Legene trodde jeg hadde dette i fjor, men fant da ut at det bare var "virus". Men hadde dette i kroppen i 2 månder med minimalt med trening. Ikke noe morro. Sett av all den tiden du bruker på trening, til å lese om trening/anatomi/ernæring. Så du får optimalisert treingene enda mer når du begynner igjen. Good luck 7973064[/snapback] Ja dette blir nok et helvete, nettopp startet i ny jobb også. Men skal faen ikke la dette stanse meg, 95kg skal jeg bli. Selv om jeg nå nok må moderere meg litt på tidskjemaet. Ja jeg skal i tillegg lese til et par eksamener for og få studiekompetanse. Nå vurderer jeg og ta forskjellige kurs innen ernæring å, må bare finne ut hvilke tilbud man kan finne i Tromsø på kveldstid. Dette var egentlig grusomt, nettopp kommet fra slankeleiren(militæret), så fikk jeg dette. Først trodde han at jeg hadde streptokokk hals, men så ville jeg være sikker så han tok en test for kyssesyke å. Ble bingo der ja. Egentlig litt glad at jeg sa meg villig til og vente litt til, å ikke bare ta antibiotika og gå. Kjipt og trent i 2 måneder med kyssesyke. Det hadde vært demotiverende, å enn hvis jeg hadde havnet på storfylla. Eller dratt på Thai boxinga, og fått meg en spark i milten Uansett så må jeg bare gjøre det beste ut av det, skal dra til foreldrene mine denne uka og bare slappe av med fotball og cola. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Nå blir jeg faen bare deprimert, trodde jeg hadde influensa. Viste seg og være kyssesyka. FY faen, jeg blir så lei. Ingen trening på 4 uker, og ingen alkohol. Hva i helvete skal jeg da gjøre?! Spille wow?! 7972195[/snapback] Litt styrketreningtrening går greit, bare pass på å ikke få noen støt mot magen og ikke overbelast deg. Noen pils går vel også, men det er greit å holde seg unna uansett. Dette er hvertfall det jeg har hørt av mine leger. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Nå blir jeg faen bare deprimert, trodde jeg hadde influensa. Viste seg og være kyssesyka. FY faen, jeg blir så lei. Ingen trening på 4 uker, og ingen alkohol. Hva i helvete skal jeg da gjøre?! Spille wow?! 7972195[/snapback] Litt styrketreningtrening går greit, bare pass på å ikke få noen støt mot magen og ikke overbelast deg. Noen pils går vel også, men det er greit å holde seg unna uansett. Dette er hvertfall det jeg har hørt av mine leger. 7973235[/snapback] Vært hos to leger, og snakket med en kompis som er ute i praksis som lege. Sier at jeg ikke vil ha noe fremgang whatsoever de 3 første ukene, det beste jeg gjør er ren avslapping. Men skal nok trene litt etterhvert ja. Ja et par pils slår nok ikke ihjel levra, men tror nok jeg venter til jeg har konstatert at jeg ikke har leverbetennelse lenger. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Når man har forkjølelse / på grensen til influensa, hvordan er det å trene da og hvor mye får man ut av treningen? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Sier at jeg ikke vil ha noe fremgang whatsoever de 3 første ukene, det beste jeg gjør er ren avslapping. 7973384[/snapback] Fremgang vil du nok neppe ha, men når det er snakk om 1-2 måneder så kan man hvertfall vedlikeholde litt. Det er jo koselig å trene litt også. Når man har forkjølelse / på grensen til influensa, hvordan er det å trene da og hvor mye får man ut av treningen? 7973490[/snapback] Det passer veldig bra å legge ei hvileuke på akkurat det tidspunktet Fremgangen vil være ræva, og du vil bli tregere frisk. Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Gjett hvem som skal begynne å pumpe bein denne uken? Trenger litt eksplosivitet til sesongen starter. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Sier at jeg ikke vil ha noe fremgang whatsoever de 3 første ukene, det beste jeg gjør er ren avslapping. 7973384[/snapback] Fremgang vil du nok neppe ha, men når det er snakk om 1-2 måneder så kan man hvertfall vedlikeholde litt. Det er jo koselig å trene litt også. 7973546[/snapback] Skal ta meg 3 uker fri, så starte litt rolig. Får se hvordan kroppen føles da, å man kan jo ikke være for lenge vekke fra gymmet. Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Skal ta meg 3 uker fri, så starte litt rolig. Får se hvordan kroppen føles da, å man kan jo ikke være for lenge vekke fra gymmet. 7973661[/snapback] Har nettop startet på'n igjen etter 4 mnd borte fra treningen. Det var rett tilbake til 60 i benk og helt kake i kroppen dagen etter Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Er jo litt deilig å da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå