Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når vi alt er inne på kritisk tenkning og Dunning Kruger ble nevnt.

Når skal noen slamre inn i hodet på Helene Drage at hun er et offer for seg selv?

 

Hun har sett klin lik ut siden post nummer en på fitnessbloggen og hun poster det samme som da og bare med nyere treningsklær... Faith in humanity o.s.v.

Spesielt med tanke på så mange som bifaller henne...

 

#skytmegomverdenskalfortsettedenveien

 

 

http://www.klikk.no/mote/kamille/livsstil/article1588423.ece

Lenke til kommentar

50kg slike bær er da ett helt gram!

God kilde er det ikke, tenkte da på de som er livredd det.

Spiser de kjøtt og fisk 2-3 ganger om dagen for å ha et proteinrikt kosthold uten tilskudd så er det vel ikke naturlig at det er snakk om opp til ett gram de får i seg^^

Ca 50% mindre en man får i seg av Kre-Alkalyn og andre jallaprodukter.

 

At det er en god kilde er det ingen som mener håper jeg, men at de klarer å unngå det helt trur jeg ikke noe på.

 

Planteetende mennesker har lavere verdier en kjøttetende i forsøk, så lave at noen burde ta det som tilskudd, så at man får i seg noe stemmer nok.

 

 

Feite folk som skylder på at de er happy nå har nok bare gitt opp.

Kunne de fødes på ny i morgen i 6pac eller som de er i dag så hadde de nok ikke bare valgt sånn som de er i dag.

Endret av War
Lenke til kommentar

Etter en periode på 6-7-8 uker med bulking tar jeg av og til 1 uke, evt 1 drøy uke deff for å få bort litt overflødig. Denne uka er rolig og kun med kroppsvektstrening, slik at jeg har en deload og er klar til nye eventyr når jeg er ferdig med deffen.

 

Gjør i alle fall slik sommersesongen.

 

Tanker?

Sliter litt med å bli klok på om det er dumt å ha en deff på 1 uke deff UTEN vekter, eller om det ikke er noe stress.

Lenke til kommentar

hvileuka kan være helt uten trening om du vil på kcal-vedlikehold.

skal du deffe uten å stimulere blir det værre. tenker kroppsvekt gjør susen for en uke, men skal du deffe vidre også?

Nei, en uke eller halvannen uke med en hard og fin deff gjør susen, så da er jeg klar for ny bulk.i halvannen måned.

 

Hvis jeg forstår det sånn at det ikke høres hodeløst ut, så gjør jeg nok det! :)

Lenke til kommentar

Etter en periode på 6-7-8 uker med bulking tar jeg av og til 1 uke, evt 1 drøy uke deff for å få bort litt overflødig. Denne uka er rolig og kun med kroppsvektstrening, slik at jeg har en deload og er klar til nye eventyr når jeg er ferdig med deffen.

 

Gjør i alle fall slik sommersesongen.

 

Tanker?

Sliter litt med å bli klok på om det er dumt å ha en deff på 1 uke deff UTEN vekter, eller om det ikke er noe stress.

Det er bare bortkastet tid. Ingenting vil skje på den uken. Du vil få lavere væskeinnhold i kroppen, som fylles opp med en gang du begynner å spise igjen.

 

Sommeren er her, og du får ikke gjort noe nå med mindre du skal på ferie i slutten av august.

 

Se an målene dine. Føler du deg ukomfortabel i kroppen din kan du jo kjøre en 2-3 måneders deff og bli kvitt fettet mens du jobber med styrken. Evt kjøre på og bygge masse eb periode til med litt lavere overskudd.

Lenke til kommentar

Har gjort det et par ganger før og synes det fungerer. En del væske på vekta, men i speilet er det liten tvil om at jeg får ned fettprosenten med 7-10 dager underskudd.

 

"Brandon Carter" gjør 3 uker på / 1 av 365 dager i året. Der jeg har lest om det, og passer jo greit på sommeren.

Lenke til kommentar

Har gjort det et par ganger før og synes det fungerer. En del væske på vekta, men i speilet er det liten tvil om at jeg får ned fettprosenten med 7-10 dager underskudd.

 

"Brandon Carter" gjør 3 uker på / 1 av 365 dager i året. Der jeg har lest om det, og passer jo greit på sommeren.

Hvor stort underskudd, og hva er vekten din?
Lenke til kommentar

Etter en deff 87-89kg.

 

Etter en 6-7-8 uker som nå med overskudd er jeg 92-93kg. Jeg teller ikke kcal hver dag, men av og til, og vet ca hvor jeg ligger. Inntaket avhenger også en del av aktivitet, da jeg løper en del i forb med jobb og fotball.

 

Overskudd: i overkant av 3000 kcal, og en del mer hvis jeg løper.

Underskudd avhenger av hvor lenge jeg kjører deff, men 1 uke eller 2 kan jeg fint ligge på 1800-2000 kcal uavhengig av aktivitetsnivå. Dvs på løpedagene sørger jeg for å få veldig godt med proteiner siden det er et stort underskudd.

 

Synes det fungerer, og jeg spiser masse grønt så jeg føler meg relativt mett og bra hele dagen.

 

Er forøvrig klar over at det beste for gainzene helt sikkert er å ligge i overskudd over lengre perioder, men tror og håper noe som dette kan fungere da både liker å være på den %-en, og jeg er litt avhengig av det på fotballen og delvis jobben.

 

Jeg har følt meg litt frem på det her og ikke fått noen spess hjelp annen enn inspirasjon på internettet, så all tilbakemelding mottas gjerne.

 

Edit: Da har jeg lagt også gjerne tatt deload denne uken eller disse to ukene med underskudd, før ny bulk med ny progresjon

Endret av Lærevillig
Lenke til kommentar

Det eneste du manipulerer med disse korte intervallene med overskudd og underskudd er væskebalansen. Man får ikke bygd nevneverdig med muskelmasse på to måneder, og man får kanskje brent av en kg med fett på ti dager.

 

Jeg sier ikke at du ikke skal gjøre det hvis du trives med det, men kanskje 6mnd/3mnd er noe du kan prøve? Evt. leangains.

Lenke til kommentar

For å sette det på spissen - vil ikke fremgangen være seg lik om man kjører bulk/deffeperioder på 2/1mnd som ved 6/3mnd?

Liker selv å utføre arbeidsoppgaver så nøye som overhodet mulig, men fremgangsforskjellen vil vel være minimal så lenge bulken alltid går videre og forbi den forrige syklusen?

 

Jeg har ikke gjort dette så veldig lenge og tenker bare høyt her, men jeg forstår @lærevillig veldig godt ved å ha opplevd at en kjapp deff får meg til å føle meg veldig mye bedre etterpå.

Selv hadde jeg som plan å deffe 4kg men endte opp med 2..fordi det føltes som 5 og det kjentes godt å få ned trykket i kroppen en anelse.

 

Skal selv forsøke en leanere gain nå da, slik at jeg kan kjøre lengre perioder.

Gøy å teste litt forskjellig og lærer mye - det eventuelle tapet vet man jo ikke omfanget av likevel og man vil kanskje få mer ut av å føle seg bra fremfor å tenke maksimal progresjon over en periode på flere år(?)

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

 

 

To fridager, som er en for mange. Og idag har det blitt en halv sjokoladeplate, en halv pose tortillachips og noen glass Cola Zero.. MY GAINZ...!! :hm:

 

Someone, tell me its okay...

Det er greit, råkte ut for masse pils i går og i dag starta dagen med sjokolade og saltstenger. FML...

3 Singha og en pose med gresshopper til kvelds på meg igår.. Proteinrikt i det minste (:

Lenke til kommentar

Klart, om det får en til å føle seg bedre å gå ned to kg, er jo det flott. Det sagt, Hvis man går ned fra 90kg til 88kg ved normal fettprosent, vil den visuelle forskjellen være liten. Men man skal absolutt ikke undervurdere det mentale

aspektet ved å ta en pause fra overskudd.

 

Jeg liker dog den litt mer langsiktige tilnærmingen når det kommer til kroppsendringer. Det være seg at man får bygd en 3-5kg muskelmasse i en bulkefase, og drar av en 5-10kg fett når en deffer.

 

Jeg liker også leangains, men det er definitivt ikke for alle. Det blir slitsomt å skulle nifølge energiinntak.

Lenke til kommentar

Har du maten på gulvet, eller fotavtrykk på benken?

 

Lærevillig, kanskje du kommer best ut med et lite overskudd, så du "gainer med 6pac" , litt satt på spissen.

Tregere fremgang, men slipper å deffe og kan ha fremgang i deffeperioden også som veier noe opp.

Problemet er at kosten blir ekstra streng og linjen mellom å få resultater eller ikke blir tynn.

 

Selv liker jeg å gaine når jeg gainer og deffe når jeg deffer.

Så har man sen sikre siden som øker mest volum og styrke, supergain-überkcal. .

Resultatene blir bedre, men steike å feit man blir også.

 

 

Inntrykket av fettprosent og resultater kan være litt misvisende.

De man hører og ser om er jo de som har fått til noe, top 1% som har noe å vise.

Kanskje genetisk og kanskje noe attåt.

Ting som kanskje er lovlige i landet de er i, men superbol for oss på berget.

 

Så når man ser på seg selv og ser på insta og youtube, så blir det som å kjøre familiebilen sin inn på formel-1-banen og tru at man har verdens dårligste bil, men egentlig har man en normal bil som alle andre.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...