Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har tatt kreatin en god stund nå, men så er det visstnok noe med at en skal ta mer den første uka(?) eller lignende for å fylle lagrene. Det gjorde eg aldri og har tatt 5gr hver dag i månedsvis. Er ikke noe vits vel å ta mer en stund nå for å fylle opp? For regner med det som skal fylles opp er fylt opp..?

Lenke til kommentar

Har tatt kreatin en god stund nå, men så er det visstnok noe med at en skal ta mer den første uka(?) eller lignende for å fylle lagrene. Det gjorde eg aldri og har tatt 5gr hver dag i månedsvis. Er ikke noe vits vel å ta mer en stund nå for å fylle opp? For regner med det som skal fylles opp er fylt opp..?

Tar bare litt lengre tid å fylle opp lagrene med 5g/dag.
Lenke til kommentar

Har tatt kreatin en god stund nå, men så er det visstnok noe med at en skal ta mer den første uka(?) eller lignende for å fylle lagrene. Det gjorde eg aldri og har tatt 5gr hver dag i månedsvis. Er ikke noe vits vel å ta mer en stund nå for å fylle opp? For regner med det som skal fylles opp er fylt opp..?

Har du tatt det lengre enn tre uker er de fyllt opp nå. Har lest også at en bare kan ta 5 gram en dag så 24t etterpå er de fyllt opp så, du er nok good.

Lenke til kommentar

Har tatt kreatin en god stund nå, men så er det visstnok noe med at en skal ta mer den første uka(?) eller lignende for å fylle lagrene. Det gjorde eg aldri og har tatt 5gr hver dag i månedsvis. Er ikke noe vits vel å ta mer en stund nå for å fylle opp? For regner med det som skal fylles opp er fylt opp..?

 

Lurer litt på dette selv, fulgte det som sto på boksen, 5g x3 på dager man ikke trener, og 5g x4 på dager man trener, har snart tømt boksen(500g).

 

En annen ting, vil alle merke noe forbedring ved bruk av kreatin? Er det noe måte å teste om kreatinen faktisk fungerer eller ikke?

Lenke til kommentar

Det holder nok med 1 eller maks 2 scoops om dagen. Isåfall så ville jeg tatt 2 på dagen jeg trener og 1 dagen jeg har fri. Regner med at du spiser kjøtt, så da er det veldig overkill med 3-4 scoops.

 

Er veldig individuelt om du merker noe. Jeg har aldri merket noen forskjell med eller uten kreatin.

Lenke til kommentar

Lurer litt på dette selv, fulgte det som sto på boksen, 5g x3 på dager man ikke trener, og 5g x4 på dager man trener, har snart tømt boksen(500g).

 

En annen ting, vil alle merke noe forbedring ved bruk av kreatin? Er det noe måte å teste om kreatinen faktisk fungerer eller ikke?

5x4, woah! Det er altfor mye. Maks 2 per dag holder etter hva min kreatinboks sier og så og si alle andre nettsider, og som Kjetil over her sier.

Det er ulogisk å ta mer enn 20 gram om dagen for en uke max eller syv gram om dagen i flere måneder. Det er ingen bevis for at dette ville gjøre noe mer med mer kreatin. Bare bortkastet penger.

 

Folk som spiser kjøtt og fisk er mer sannsynlig å ikke merke forskjell (funker ikke) med inntak av ekstra kreatin, mot vegans. På trening vil du merke om du klarer en rep eller to ekstra og raskt opp i vekt på kort tid.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Det holder nok med 1 eller maks 2 scoops om dagen. Isåfall så ville jeg tatt 2 på dagen jeg trener og 1 dagen jeg har fri. Regner med at du spiser kjøtt, så da er det veldig overkill med 3-4 scoops.

 

Er veldig individuelt om du merker noe. Jeg har aldri merket noen forskjell med eller uten kreatin.

Ikke jeg heller... Og nå var jeg så lei av den meningsløse shakinga at jeg kutta det ut.

Skal holde meg unna i en måneds tid og deretter starte opp på nytt for å få en bedre føling med om det fungerer eller ei.

Spiser mye kjøtt(:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...