SupremeX Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) Benkpress, flyes og skrå pressflyes er vel gode brystøvelser. Endret 17. februar 2007 av SupremeX Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Benkpress, flyes og skrå pressflyes er vel gode brystøvelser. 7964553[/snapback] Skråbenk, cable-cross o.l. er også gode øvelser. Har du en knust albue får du prøve å finne øvelser som holder albuen stabil og helst ikke så mye i bruk. Du kan jo høre med en instruktør på studioet ditt, tror ikke det er så dumt. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Benkpress, flyes og skrå pressflyes er vel gode brystøvelser. 7964553[/snapback] Skråbenk, cable-cross o.l. er også gode øvelser. Har du en knust albue får du prøve å finne øvelser som holder albuen stabil og helst ikke så mye i bruk. Du kan jo høre med en instruktør på studioet ditt, tror ikke det er så dumt. 7964661[/snapback] okki, skal gjøre det.. takker Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Spør du meg er det bare tull å fokusere på slike muskler. Trener du markløft, knebøy ++ blir obliques aktivisert mer en nok. Fokuser på baseøvelser da dette er alt du trenger. 7964088[/snapback] Det er greit å ha kjennskap til noen øvelser for muskelgruppa uansett. Jeg pleier å trene magen ca. 1-2 ganger i måneden, dette synes jeg er greit for litt avveksling. 7964170[/snapback] Ja det er flott å ha kjennskap til muskelgruppen, og hvis du har god kjennskap til denne så vet du at den får nok trening gjennom baseøvelser. Det er greit å trene magen, men å ha dette som et fokuspunkt mener jeg bare er tull. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Vi er ganske så enige om det, kengdal Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Vil obliques få særlig bank av markløft da? Har alltid vært av den oppfattning at i baseøvelser er du ikke sterkere en ditt svakeste ledd. for eksempel, dersom du er svak i triceps, og greier X reps med X antall kilo i benk, vil pectorialis fortsatt ha mer å gi når tricepsene gir opp. Om dette er korrekt ville jeg ha trodd du måtte gi deg med markløft lenge før obliquene er kjørt optimalt. Får uansett testet det snart, da jeg hadde tenkt å kjøre Markløft på samme dag som disse eventuelle øvelsene Lenke til kommentar
M`kululu Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 hvis du ikke har andre bekymringer i treningen over at obliquesene ikke får nok juling, da har du nok et bedre treningsopplegg ann de aller aller fleste. Lenke til kommentar
M`kululu Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Sittende militærpress i dag. Første settet; 45 for 6 reps, andre sett; 47,5 for 5 reps, tredje sett; 50kg for 3 med litt hjelp på siste. Wuhu. 7950404[/snapback] Hva er sittende militærpress? 7951828[/snapback] sittende militær er litt som knebøy i smith, det er ikke ordentlig militærpress. militærpress skal kjøres stående. skal du sitte kjør skulder- eller arnoldpress med hantler. Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Nå er det ikke det bare dette dét handler om lenger M'Kululu. Snarere om prinsippet med å prøve å isolere muskelgruppene du føler baseøvelser ikke tar ordentlig på er en god ting. Har alltid prøvd å få til dette for å få kjørt alt skikkelig når jeg først trener, men når jeg hører folk med endel mer peiling (Kengdal) argumentere for noe annet, blir jeg plutselig litt mer skeptisk. Personlig kjører jeg styrketrening som ett supplement til klatring, og siden jeg da ikke har behov for enorm beinstyrke, og ihvertfall ikke den ekstra vekten dette utgjør, blir treningsprogrammen betydelig mindre, ergo mer ting til "småting". Jeg sier "Småting" fordi for deg er kanskje ikke dette særlig viktig, men for meg innebærer vridning og bruk av obliques ganske så mye, og jeg setter jævlig lite pris på syrlige og sarkastiske svar bare fordi dette for DEG ikke utgjør særlig mye. Verden snurrer ikke rundt deg. Ellers setter jeg fortsatt pris på konstruktive innspill, selv om jeg får prøvd det ut first-hand på mandag, evt. onsdag Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 (endret) sittende militær er litt som knebøy i smith, det er ikke ordentlig militærpress. militærpress skal kjøres stående. skal du sitte kjør skulder- eller arnoldpress med hantler. 7966570[/snapback] Nei å benkpress med hantler er heller ikke benkpress. Og roing i maskin er ikke roing. jogging er ikke jogging hvis du gjør det på tredemølle. tull. Sittende militærpress med lav ryggstøtte fungerer vel så bra, som stående. Treffer akkurat de muskelgruppene du skal treffe. Det er greit å trene magen, men å ha dette som et fokuspunkt mener jeg bare er tull. smile.gif Kraftig mageparti fucker bare V-formen uansett Endret 17. februar 2007 av Hyrlen Lenke til kommentar
M`kululu Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Nå er det ikke det bare dette dét handler om lenger M'Kululu. Snarere om prinsippet med å prøve å isolere muskelgruppene du føler baseøvelser ikke tar ordentlig på er en god ting. Har alltid prøvd å få til dette for å få kjørt alt skikkelig når jeg først trener, men når jeg hører folk med endel mer peiling (Kengdal) argumentere for noe annet, blir jeg plutselig litt mer skeptisk. Personlig kjører jeg styrketrening som ett supplement til klatring, og siden jeg da ikke har behov for enorm beinstyrke, og ihvertfall ikke den ekstra vekten dette utgjør, blir treningsprogrammen betydelig mindre, ergo mer ting til "småting". Jeg sier "Småting" fordi for deg er kanskje ikke dette særlig viktig, men for meg innebærer vridning og bruk av obliques ganske så mye, og jeg setter jævlig lite pris på syrlige og sarkastiske svar bare fordi dette for DEG ikke utgjør særlig mye. Verden snurrer ikke rundt deg. Ellers setter jeg fortsatt pris på konstruktive innspill, selv om jeg får prøvd det ut first-hand på mandag, evt. onsdag 7966789[/snapback] grunnen til min syrlige kritikk var basert på det at jeg antok du var en typisk fjortiss som bruker litt mye energi på hver enkelt kroppsdel(mer presist muskel) og litt lite på baseøvelser, selv om det varr med i praten. at du er klatrer, endrer såklart bilde betraktelig, men det er faen ikke noe jeg kan gjette. Lenke til kommentar
M`kululu Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 sittende militær er litt som knebøy i smith, det er ikke ordentlig militærpress. militærpress skal kjøres stående. skal du sitte kjør skulder- eller arnoldpress med hantler. 7966570[/snapback] Nei å benkpress med hantler er heller ikke benkpress. Og roing i maskin er ikke roing. jogging er ikke jogging hvis du gjør det på tredemølle. tull. Sittende militærpress med lav ryggstøtte fungerer vel så bra, som stående. Treffer akkurat de muskelgruppene du skal treffe. Det er greit å trene magen, men å ha dette som et fokuspunkt mener jeg bare er tull. smile.gif Kraftig mageparti fucker bare V-formen uansett 7966880[/snapback] poenget var heller å poengtere at man ikke direkte kan overføre styrke i sittende militærpress til stående. fra et byggerperspektiv er sittende strengt tatt like greit. men fra et styrkeløfterperspektiv er sittende og stående militærpress ikke det samme. forøvrig sa jeg ikke at sittende militærpress ikke var militærpress, men det er jo ikke militærpress slik den er født. like lite som benkpress med hantler er benkpress Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 grunnen til min syrlige kritikk var basert på det at jeg antok du var en typisk fjortiss som bruker litt mye energi på hver enkelt kroppsdel(mer presist muskel) og litt lite på baseøvelser, selv om det varr med i praten. at du er klatrer, endrer såklart bilde betraktelig, men det er faen ikke noe jeg kan gjette. Aldri anta det verste. Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Hvis du antar det verste vil du alltid bli hyggelig overrasket Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Noen øvelser jeg kan gjøre hjemme uten noen form for apparat (ala sit-ups osv.) som går på brystet? Er 15.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 (endret) Noen øvelser jeg kan gjøre hjemme uten noen form for apparat (ala sit-ups osv.) som går på brystet? Er 15.. 7968608[/snapback] Pushups? Jo mer avstand mellom hendene, jo mer går det på brystet. Smalt grep = mer på triceps. Endret 18. februar 2007 av Slettet-p4PIYwb6 Lenke til kommentar
-Jungeldyret Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Noen øvelser jeg kan gjøre hjemme uten noen form for apparat (ala sit-ups osv.) som går på brystet? Er 15.. 7968608[/snapback] Pushups? Jo mer avstand mellom hendene, jo mer går det på brystet. Smalt grep = mer på triceps. 7968653[/snapback] Okey.. Men går ikke push-ups på biceps også? Lenke til kommentar
mushi Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Så de der greiene gir god framgang i trening av håndledd. Eller trener du dem på en annen måte? 7963514[/snapback] Bruker ikke de. Jeg bruker vekter på 2 kg hver som jeg løfter og vender i forskjellige rettninger. Fungerer faktisk overraskende bra. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Noen øvelser jeg kan gjøre hjemme uten noen form for apparat (ala sit-ups osv.) som går på brystet? Er 15.Dips? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Okey.. Men går ikke push-ups på biceps også? 7969384[/snapback] Nei. Vel, du strammer vel biceps mens du holder på, men den får tilnærmet ingen trening av pushups. Triceps derimot. Holder du et smalt grep tar den mye på triceps, holder du et bredt grep tar den mye på bryst. Få noen til å tråkke på ryggen din om du er sterk nok til å ta mer enn 15 stk (om du da ikke er ute etter utholdende muskler). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå