Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Noen som har erfaring med X-press? Må begynne på et treningsprogram nå, siden det bare har blitt surr hittil. 

Synes mange av programmene blir alt for avanserte. 

Lenke til kommentar

Har fått en skade eller er i ferd med å utvikle en nederst ved korsryggen. Tenkte derfor å ta en ukes pause fra knebøy, markløft, pendlay row, planke. Da ser programmet litt tynt ut, så jeg tenkte å slå sammen alle gjenværende øvelser og kjøre det 2 ganger denne uken. Det blir da dips, chins, benk, biceps Curl, overhead press. Spørsmålet er da; er dette øvelser som funker fint sammen i en økt, i det minste bare for 2 økter?

Lenke til kommentar

Nei, bytt ut øvelsene til noe som belaster annerledes. 

Det er jo ikke noe som blir bra over natta og faren vil alltid være større siden. 

 

Nå er iallefall teknikk viktigere en noen gang, så er det enda viktigere å ha en solid core. 

 

 

 

Selvdiagnostisering med dertil spørsmål om aktivitet på et forum?

Det kan slå begge veger, en lege vil nesten alltid si "dropp all trening i 50 år" 

Da blir minimerer man risker og han/hun går fri. 

 

Men dette er en livsstil som også kommer til å velte psyken, så man må finne en gylden middelveg man kan leve med. 

 

E sandvik fikk det samme, han trener som en snekker enda. 

Endret av War
Lenke til kommentar

Har flyttet for meg selv nå og merker jeg må sette opp en eller annen plan for hva jeg skal handle/spise hver uke. Har noen her noen fine sider eller egne innspill til oppskrifter med innhold av mye protein? Matprat osv er forsåvidt fine, men er ute etter noe helt simpelt med enkle instrukser og godt med næring. Hadde satt ekstremt pris på alle innspill. 

Lenke til kommentar

Har flyttet for meg selv nå og merker jeg må sette opp en eller annen plan for hva jeg skal handle/spise hver uke. Har noen her noen fine sider eller egne innspill til oppskrifter med innhold av mye protein? Matprat osv er forsåvidt fine, men er ute etter noe helt simpelt med enkle instrukser og godt med næring. Hadde satt ekstremt pris på alle innspill. 

Problemet er nesten å finne råvarer som ikke har så mye protein, for å holde prisen nede når man så si trenger 1 ,(5-6-7g) pr kg fettfrie kroppsvekt på bulk

Lenke til kommentar

Er du seriøs?

 

Selvdiagnostisering med dertil spørsmål om aktivitet på et forum?

 

:huh:

 

Hva vil du frem til? Ser ikke problemet med å spørre om jeg burde holde meg unna trening? Og ja, jeg selvdiagnostiserer meg selv med prolaps. Når jeg har nøyaktig samme symptomer og nøyaktig samme smerte som ved mine tidligere prolapser, så er jeg så vågal at jeg driver med selvdiagnostisering uten å føle at jeg driver noen risikosport.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere kostholdseksperter; Er det stor forskjell i kvaliteten på billigkjøttet i butikken og det dyre? Da tenker jeg på ernærings-delen da hovedsaklig. At det er forskjell i smak, mørhet osv får bare være. 

Tenker hovedsaklig på feks God Helg-produktene til Kiwi. Ofte de har ytrefilet av storfe. Og nå har Joker begynt med diverse biffer av storfe til en god pris hver fredag og lørdag. I min nærmeste joker-butikk var det krydderbiff (type flatbiff) til 19.90 pr. 150g. 

Jeg synes smaken er god den, i alle fall mtp prisen, og hamstrer opp slik at jeg har til neste helg.


Har det noe å si i praksis?

Lenke til kommentar

Har flyttet for meg selv nå og merker jeg må sette opp en eller annen plan for hva jeg skal handle/spise hver uke. Har noen her noen fine sider eller egne innspill til oppskrifter med innhold av mye protein? Matprat osv er forsåvidt fine, men er ute etter noe helt simpelt med enkle instrukser og godt med næring. Hadde satt ekstremt pris på alle innspill.

Masse proteinrike, bra alternativer på Linda Stuhaug sik blogg. Søk på navnet.

 

Ellers så har Scooby (søk på Scooby's workshop) masse eksempler sunne og proteinrike, ENKLE retter man kan lage. Han er selv en bodybuilder, så standarden skal være mer enn bra nok. :)

Lenke til kommentar

Dere kostholdseksperter; Er det stor forskjell i kvaliteten på billigkjøttet i butikken og det dyre? Da tenker jeg på ernærings-delen da hovedsaklig. At det er forskjell i smak, mørhet osv får bare være. 

 

Tenker hovedsaklig på feks God Helg-produktene til Kiwi. Ofte de har ytrefilet av storfe. Og nå har Joker begynt med diverse biffer av storfe til en god pris hver fredag og lørdag. I min nærmeste joker-butikk var det krydderbiff (type flatbiff) til 19.90 pr. 150g. 

 

Jeg synes smaken er god den, i alle fall mtp prisen, og hamstrer opp slik at jeg har til neste helg.

Har det noe å si i praksis?

Det har nok minimalt å si så bare hamstre i vei.

 

Det er rundt 17-21g protein pr. 100g kjøtt omtrent uansett hva slags kjøtt du kjøper (ihvertfall osm jeg har kommet over hittils).

Fett% varierer riktignok - f.eks har entrecote høyere kcal/fett-innhold enn annet, rene kjøtt.

 

Som du selv sier, det er som oftest mørheten og smaken som skiller billig fra dyrt, ev. også hvilket land kjøttet kommer fra.

Ikke minst - i noen tilfeller er dette tilbuder som butikken legger ut i håp om at folk også skal handle masse andre greier i tillegg.

 

Handler selv kjøtt i Sverige/svinesund til omtrent halve prisen av norskt kjøtt - ikke like mørt som Gilde, men hva spiller det for rolle når man har tenner som sylskarpe kniver :ph34r:

Lenke til kommentar

Jeg vil også skyte inn aspektet "bærekraftig kosthold" som jeg selv praktiserer - det som er best for miljøet er også best for helsen. For tenk litt om - hva er egentlige alternativet ved et fortsatt overforbruk? Dette er en av grunnene til at jeg spiser lite rødt kjøtt, mest i sosiale sammenhenger. Derimot blir det økologiske fotavtrykket mindre av andre typer kjøtt som fjærkre. 

Lenke til kommentar

Jeg vil også skyte inn aspektet "bærekraftig kosthold" som jeg selv praktiserer - det som er best for miljøet er også best for helsen. For tenk litt om - hva er egentlige alternativet ved et fortsatt overforbruk? Dette er en av grunnene til at jeg spiser lite rødt kjøtt, mest i sosiale sammenhenger. Derimot blir det økologiske fotavtrykket mindre av andre typer kjøtt som fjærkre. 

 

*High Five*

Spiser kun rødt kjøtt hvis jeg er på middag hos andre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...