Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

0,5cm økning i diameter på bicep etter jeg begynte på kreatin i januar (vel og merke jeg tok det litt i ny og ne etter mars pga mye sykdom) - da kan jeg vel konkludere med at kreatin ikke gir noe størrelseforskjell og det vil være unødvendig for meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det lite fett i den så er den nok bra, fett som harskner er det som kommer først. 

 

Det kan dog harskne på to måter, ved hydrolyse dvs vann tas opp i fettet og ved oksidasjon, men bøtta er vel lufttett. 

 

Men det er oksygen i bøtta og det er fukt i proteinpulver ( de siste 9% i isolat) //grunnen til at det ikke er 100% protein i 100% isolat) 

 

Harskning ødelegger da igjen næringsstoffer og da går det utover resten av bøtta. 

3 år gammelt hadde jeg nok kastet, og hvorfor ble det 3 år gammelt  :eek:

Lenke til kommentar

Hvordan proteinpulver blir over 3 år gammelt sier seg vel selv egentlig, over 3 år siden jeg kjøpte det og har ikke brukt opp alt :)

Ikke trent så mye med andre ord...

Men, bør vel kaste det, er det sånn med kreativ også, har noe som er like gammelt der også.

Er 100% whey proteiner om det har noe å si forresten..

Lenke til kommentar

Jeg er så jævlig varm for tiden.. Kroppen er varm. Selv om det er iskaldt på soverommet når jeg skal sove så er jeg varm og må lette på dynen. Det er så kjedelig, har ikke merket dette før jeg begynte med noe proteinpulver eller BCAA, trening generelt..

Er det noe med at hvileforbrenningen min har økt, mer muskler, eller har det ingenting med trening i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Ser noen på strongman på zebra?

Har de ikke lov å bruke hansker på den øvelsen (Frame walk) de gjør nå?

De har selvsagt ikke lov til det. Det skal være en test i reelt grep og styrke.

 

På arnold classic hadde de lov til å bruke straps, men da var framen 550kg i oppoverbakke.

Lenke til kommentar

Litt BS da, da kunne det stått melk. 

Proteintilskudd X er melk som vann og fett er tatt ut av + noe laktose. 

At man har tatt ut litt vann og fett burde ikke svarteliste noe. 

 

Skal man kutte ut kreatin pga dette må man samtidig kutte ut bær og kjøtt. 

 

Så kan man dæ av å drikk vann, burde man egentlig kutte det ut? 

Kan det være andre faktorer her? De som ble syke og brukte kreatin, levde de en livsstil som kunne føre til dette? 

De trente kanskje, derav bruken , og da kanskje de spiste bare tunfisk også? osv. 

Endret av War
Lenke til kommentar

Jeg sliter jævlig med å finne rett teknikk for smalbenk. Alle folk sier forskjellig. Noen sier skulderbredde avstand på armen, noen sier litt smalere enn skulderbredde.

Hva er rett?!? Hvis jeg har har armene rett frem og har skulderbredde kommer jeg ikke inn med albuen inntil siden av brystet. Med smalere grep gjør jeg det.

 

I tillegg, skal jeg ta skuldrene bak og ned slik som ved benkpress? Har ikke sett noen artikler med "oppskrift" skrive at man skal presse skuldrene sammen.... Help anyone, føler jeg ødelegger skuldrene mine nå.. Er så jøvlig vanskelig å ikke ha en som kan teknikkene til å se på meg. Gir opp denne jævla treningen, hver økt gir meg smerter. I dag fikk jeg smerter i skuldrene etter den dynamiske oppvarmingen. Fatter ikke hva jeg gjorde galt der men.... Ikke ble det bedre under smalbenk når jeg slet som en grønnsak med å presse sammen skuldrene bak. Venstre bare fløy opp med en gang jeg nådde toppen av løftet. Tror jeg jekker meg med til stang vekt og begynner fra scratch. Fant ut forrige uke at det var 8 reps og ikke 5 på smalbenken, som jeg har gjort siden januar............ Vel vel..

 

 

Edit: Kan jeg bytte ut smalbenk med noe som ikke krever 10 år med trening på teknikk og som ødelegger kroppen? Finner ikke øvelsen litt naturlig.

Frankpress feks? Blir ikke sammen men..

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Jeg sliter jævlig med å finne rett teknikk for smalbenk. Alle folk sier forskjellig. Noen sier skulderbredde avstand på armen, noen sier litt smalere enn skulderbredde.

Hva er rett?!? Hvis jeg har har armene rett frem og har skulderbredde kommer jeg ikke inn med albuen inntil siden av brystet. Med smalere grep gjør jeg det.

 

I tillegg, skal jeg ta skuldrene bak og ned slik som ved benkpress? Har ikke sett noen artikler med "oppskrift" skrive at man skal presse skuldrene sammen.... Help anyone, føler jeg ødelegger skuldrene mine nå.. Er så jøvlig vanskelig å ikke ha en som kan teknikkene til å se på meg. Gir opp denne jævla treningen, hver økt gir meg smerter. I dag fikk jeg smerter i skuldrene etter den dynamiske oppvarmingen. Fatter ikke hva jeg gjorde galt der men.... Ikke ble det bedre under smalbenk når jeg slet som en grønnsak med å presse sammen skuldrene bak. Venstre bare fløy opp med en gang jeg nådde toppen av løftet. Tror jeg jekker meg med til stang vekt og begynner fra scratch. Fant ut forrige uke at det var 8 reps og ikke 5 på smalbenken, som jeg har gjort siden januar............ Vel vel..

 

 

Edit: Kan jeg bytte ut smalbenk med noe som ikke krever 10 år med trening på teknikk og som ødelegger kroppen? Finner ikke øvelsen litt naturlig.

Frankpress feks? Blir ikke sammen men..

For det første - foreslår at man kutter ut øvelser man ikke får til ,selv etter langsommelige forsøk på å få til teknikken. Øvelser hvor man får vondt i kroppen er ikke bra - Jeg kan f.eks ikke kjøre dips, har ikke sjangs og er like glad.

 

Om du absolutt vil fortsette å kjøre smalbenk - Ikke tenk at stanga skal gå i like rett vertikal linje som i BP. Tenkt albuene inn mot kroppen hele veien ned, dvs at stanga`s linje blir en anelse "buet" ned i retning av balla på vei ned, motsatt linje på vei opp.

Kjører du rett vertikal linje med smalt grep vil du mest sannsynlig ødelegge håndleddene dine i tillegg.

 

Du kan gjøre forsøk på dette hjemme i for av push-ups med smalt grep.

I stedet for å tenke på stanga`s bue/linje nedover tenker du istedet overkroppen oppover/fremover på vei ned - Dette blir ganske så i nærheten av samme bevegelse men her lager du den lille retningsbuen med kroppen i stedet for med stanga.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

For det første - foreslår at man kutter ut øvelser man ikke får til ,selv etter langsommelige forsøk på å få til teknikken. Øvelser hvor man får vondt i kroppen er ikke bra - Jeg kan f.eks ikke kjøre dips, har ikke sjangs og er like glad.

 

 

Uenig i første punkt av innlegget, og istedenfor å utbrodere noe massivt poster jeg bare en vidoy som forteller mitt standpunkt:

 

https://www.youtube.com/watch?v=U5HptdT5VSY

 

Just for the record er resten av innlegget legit. Ville bare ha min mening på trykk at jeg synes man skal fortsette å prøve til man får noe til.

Lenke til kommentar

En øvelse man får til, men hater, det er øvelsen man bør fokusere på ja. 

Er den vond etter å ha lært teknikken, så er den vel for jalla vs mobilitet eller annet. 

 

Dips og andre utvalgte øvelser får jeg bare albu-smerter av, da trener jeg heller noe annet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg sliter jævlig med å finne rett teknikk for smalbenk. Alle folk sier forskjellig. Noen sier skulderbredde avstand på armen, noen sier litt smalere enn skulderbredde.

Hva er rett?!? Hvis jeg har har armene rett frem og har skulderbredde kommer jeg ikke inn med albuen inntil siden av brystet. Med smalere grep gjør jeg det.

 

I tillegg, skal jeg ta skuldrene bak og ned slik som ved benkpress? Har ikke sett noen artikler med "oppskrift" skrive at man skal presse skuldrene sammen.... Help anyone, føler jeg ødelegger skuldrene mine nå.. Er så jøvlig vanskelig å ikke ha en som kan teknikkene til å se på meg. Gir opp denne jævla treningen, hver økt gir meg smerter. I dag fikk jeg smerter i skuldrene etter den dynamiske oppvarmingen. Fatter ikke hva jeg gjorde galt der men.... Ikke ble det bedre under smalbenk når jeg slet som en grønnsak med å presse sammen skuldrene bak. Venstre bare fløy opp med en gang jeg nådde toppen av løftet. Tror jeg jekker meg med til stang vekt og begynner fra scratch. Fant ut forrige uke at det var 8 reps og ikke 5 på smalbenken, som jeg har gjort siden januar............ Vel vel..

 

 

Edit: Kan jeg bytte ut smalbenk med noe som ikke krever 10 år med trening på teknikk og som ødelegger kroppen? Finner ikke øvelsen litt naturlig.

Frankpress feks? Blir ikke sammen men..

For det første - foreslår at man kutter ut øvelser man ikke får til ,selv etter langsommelige forsøk på å få til teknikken. Øvelser hvor man får vondt i kroppen er ikke bra - Jeg kan f.eks ikke kjøre dips, har ikke sjangs og er like glad.

 

Om du absolutt vil fortsette å kjøre smalbenk - Ikke tenk at stanga skal gå i like rett vertikal linje som i BP. Tenkt albuene inn mot kroppen hele veien ned, dvs at stanga`s linje blir en anelse "buet" ned i retning av balla på vei ned, motsatt linje på vei opp.

Kjører du rett vertikal linje med smalt grep vil du mest sannsynlig ødelegge håndleddene dine i tillegg.

 

Du kan gjøre forsøk på dette hjemme i for av push-ups med smalt grep.

I stedet for å tenke på stanga`s bue/linje nedover tenker du istedet overkroppen oppover/fremover på vei ned - Dette blir ganske så i nærheten av samme bevegelse men her lager du den lille retningsbuen med kroppen i stedet for med stanga.

Jeg gjør sånn at den blir en anelse buet ned. Jeg prøver å få albuene nærmest inntil kroppen når jeg tar den ned. Men når jeg ikke vet om skuldrene skal presses sammen som støtte, og jeg gjør det, blir det rart. Så jeg kjører på uten å presse skuldrene sammen heretter!!

Sliter med å få den i noenlunde samme bane ned. Noen ganger havner den ned på magen nesten..

 

Men når jeg er på toppe av løftet, hvor skal stangen være sånn ca i forhold til kroppen? Over brystet ved kragebeinet ca? Noen ganger holder jeg stangen langt nede slik at jeg ikke får den buen, men at den går rett ned. Jeg vet ikke om dette er fyfy?

 

Men tror kanskje jeg har for mye vekt. Jeg klarer det men blir for tungt til at jeg klarer å få inn ordentlig teknikk. Så til neste trening tror jeg at jeg jekker ned 5kg. Aller helst frister det jo å droppe hele øvelsen, men jeg får se på fredag når det er smalbenk igjen. Takker for svar!

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...