Akse Skrevet 11. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2015 Jeg treffer lats bedre med smalere grep. Kabelroing, smal nedtrekk eller chins. Alle funker bra. Lenke til kommentar
War Skrevet 11. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2015 (endret) i chins skal man trekke skuldrene bak og ned og "løfte med latsen" Da blir man 3x så svak, men det er da man trener latsen. (samme med nedtrekk) Men så skal man vippe ryggen noen cm bak så man ikke får stanga i nesa, ikke kaste seg bakover så det blir en roøvelse, som jeg må si 99% jeg ser rundt meg gjør. Ikke rart de føler den ikke "treffer" hehe Det kan hende man "treffer bedre" med smalt rogrep, men det legger skuldrene i en fyfy-posisjon. Endret 12. mai 2015 av War 1 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 11. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 11. mai 2015 Man kan fortsatt dra skuldrene bak med smalt grep. Bare å presse brystkassen fram og presse skulderbladene sammen. Drar hele stacket i kabelroen for reps med stabile og fine skuldre slik. Lenke til kommentar
War Skrevet 12. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2015 Kanskje bare jeg som ikke får til, om jeg strammer lats og presser albuene inn mot magen så stopper de 25cm fra siden av magen, i den stillingen, pga vshape, så klarer jeg ikke få hendene til å møtes forran magen en gang, så ingen smalgrep på meg. Også pga skuldrene skal helt bak før de skal ned Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 12. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2015 Man kan fortsatt dra skuldrene bak med smalt grep. Bare å presse brystkassen fram og presse skulderbladene sammen. Drar hele stacket i kabelroen for reps med stabile og fine skuldre slik. i chins skal man trekke skuldrene bak og ned og "løfte med latsen" Da blir man 3x så svak, men det er da man trener latsen. Det kan hende man "treffer bedre" med smalt rogrep, men det legger skuldrene i en fyfy-posisjon. Takk Gutta Jeg har kjørt bredt nedtrekk fast en stund nå (+ en-arms stående hantelroing innen rygg-isolasjon) og er blitt glad i den. Bortsett fra det å "kaste seg bak", som jeg mener er ganske greit skuring å unngå, synes jeg det er vanskeligere å ende opp med "juks" i denne øvelsen som igjen fører til skuldeplager over tid. Den tar som bare rakkærn her. Sittende roing med bredt grep var en øvelse jeg likte tidligere men slet med å unngå "det lille rykket" man fort får i overkroppen på hver rep. når vektene ble tunge. Sittende, smalt nedtrekk liker jeg veldig godt, lenge siden jeg har brukt, men her har jeg ikke sjangs til å gjennomføre 100% med skuldrene bak/ned i det jeg nærmer meg brystkassa og får da en liten "klype-følelse" i skruldrene den siste lille biten. Samme med sittende, smal roing - skal jeg få "stanga" helt inn på overkroppen må jeg åpne opp albuene noen cm den siste delen av draget som igjen fører til at jeg må slippe opp den sunne skulderposisjonen. Vel - grunn til at jeg funderer er at bredt nedtrekk føles som den øvelsen hvor progresjonsmulighetene vil stoppe opp først, av de totale øvelsene jeg kjører idag. Et eller annet sted vil det jo stoppe opp totalt mener jeg, inntil man legger den vekk en stund og vinkler treningen litt annerledes før man tar den opp igjen. Just planning the future En kort vlog. Hehe...Suverent akse! Takk for at du faktisk ikke tok med masse mat i videoen - er sulten! Er det ikke merkelig at jeg kan bulke på stakkarslige 24-2500kcal og klarer meg med 2200kcal ved en ev. slowbulk?? En annen med samme høyde og tyngde kan hende må opp i 35-4000kcal for å klare å legge på seg - Vil ikke han da ha en gigantisk fordel m/tanke på restitusjon og bindevev siden han får i seg dobbelt så mye næring som meg?? :eek: Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 12. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2015 https://www.facebook.com/kalibergym/videos/1081947325154199/ Hahahaha, beste gymreklamen ever! 5 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 12. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2015 Jeg benket 110 kg i dag. Det har ikke gått så mye framover det siste året, men det er jo noe. 2 Lenke til kommentar
War Skrevet 12. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2015 https://www.facebook.com/kalibergym/videos/1081947325154199/ Hahahaha, beste gymreklamen ever! Beste gymmet også Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 12. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2015 Jeg benket 110 kg i dag. Det har ikke gått så mye framover det siste året, men det er jo noe. Det er 20kg mer enn meg Lenke til kommentar
discostu Skrevet 12. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2015 Jeg benket 110 kg i dag. Det har ikke gått så mye framover det siste året, men det er jo noe. Hadde 120 for nesten 1 år siden, har aldri nærmet meg den vekten siden da 1 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 12. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2015 Treningsstudio er ikke det samme som Starbucks folk... skal dere prate kan dere gjøre det et annet sted. På Evo der jeg trener er det en liten gruppe med "pakkiser" (beklager språket, no offence til utlendinger her) som alltid står og filmer hverandre på snap, tror de er verdens sterkeste og står og snakker utelandsk i mange timer høylytt. 1 Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 12. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2015 Det går an å skrive pakistanere, når du allerede skjønner at du bør beklage deg i parentes.. 1 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 12. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 12. mai 2015 (endret) Tja, det her var sånn type "pakkiser". "Pakistanere" for min del er greia, hyggelige og snille personer som de fleste. Ordet "pakkiser" i min ordbok vil si folk som er litt høylytte, kanskje litt irriterende og ikke minst frekke av utelandsk opprinnelse. Jeg har gått på skolen med en av de så jeg vet han ikke er en av de "snille" typene EDIT: La oss nå ikke ta det offtopic heller, klagde kun på folk som driver og filmer og babler høylytt på treningssenteret som om de er hjemme. Endret 12. mai 2015 av Poopadoop 4 Lenke til kommentar
UFC Skrevet 13. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2015 Hva tenker dere om knebøy/markløft 5-6 ganger i uka? Har hørt at mange powerliftere har hatt stor suksess med dette. Lenke til kommentar
War Skrevet 13. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2015 Spørsmålet er hvordan din kropp reagerer på det, hvor mye mat du spiser, hviler ellers og trener ellers. Styrkebasert regner jeg med som baseøvelser burde være. Hvor i programmet? Hele? Må nesten vite svaret på 20 spørsmål før man kan si noe. Det er nervesystemet og ikke kjøttkakene som trenger hvilen i styrketrening og tyngre det er, lenger tid kreves. 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 13. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 13. mai 2015 Jeg benket 110 kg i dag. Det har ikke gått så mye framover det siste året, men det er jo noe. Det er jaggu bra! kjør på og full gass! Lenke til kommentar
Lami Skrevet 14. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2015 Når jeg presser skulderbladene ned i benken for støtte under benkpress, og brystet opp, så forsvinner dette på en måte med en gang jeg begynner å løfte.. Klarer ikke å presse skulderbladene ned og bak for støtte under løftet samtidig som jeg konser med løftet.. Tips? Lenke til kommentar
PhelpsTransposed Skrevet 14. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2015 Kanskje stangen ligger for høyt, så du mister spennet når du løfter av? Du "må" knipe sammen skulderbladene bak fra du ligger der og hele løftet, men mange løfter enten av for høyt, eller "hever skuldrene" i toppen av løftet (søk på scap pushup så skjønner du hva jeg mener). Lenke til kommentar
War Skrevet 14. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2015 (endret) Holde dem der, hehe Prøv forran pcen , strekk armene helt ut i lufta, så trakker du skuldrene helt bak, på meg blir det ca 15cm kortere armer da, så presser du skulderbladene helt ned. Nå i lufta prøver du å benke uten å røre skulder/bladene og sånn blir det i benken. 99% av hjernen skal fokosere på å holde de sånn under løftet, se for deg at du kniper skulderbladene sammen som om du holder noe fast med de. Det stemmer som over, høy stang ødelegger hele teknikken. Stanga skal ligge så langt frem i racket som mulig om det er flat base. Etter avløft skal kun lats alene føre stanga frem. Endret 14. mai 2015 av War Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå