bIsk0p Skrevet 6. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2015 (endret) Etter å ha fått komt bra igang med treningen igjen, gått ned 10 kilo siden jul og begynner å nærme meg tidligere løft. Tenkte jeg skulle begynne på 5x5 stronglift for å få litt mer struktur og plan på treningen. Men ser at programmet er laget for annenhver dags trening. Nå er ikke hverdagene mine så lette å forutse noe som gjør at jeg trener når jeg kan. Hvordan påvirker det programmet/progresjonen å ta to dager på rad eller to dagers pause? EDIT: fant svaret selv, mulig 5x5 ikke passer for meg.. Endret 6. mai 2015 av bIsk0p Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 6. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2015 Poster du svaret her? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 6. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2015 Poster du svaret her? Hvis det var meg du siktet til; Can I train two days in a row? No. Your body and mind need days off to recover. You might be able to get away with training two days in a row the first weeks when the weights are still light. But as the weight on the bar increases, you’ll need those days off inbetween two workouts to recover, get stronger and gain muscle. And you’ll be happy you have days off the recover. If you feel like doing more because the workout feels too light, up the intensity by increasing the weight. Add 5kg/10lb each workout or more, then go back to the 2.5kg/5lb increments once the workout is challenging. Read more: http://stronglifts.com/5x5/#How_long_should_I_rest_between_exercises 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 6. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2015 Har cheat days noe for seg? Har vært på deff siden mars, og ser ingen stor forskjell. Har heller ikke gått ned så utrolig mye i styrke, men muligens litt muskelmasse. Har hørt noe om at kroppen går i "sparemodus" eller noe, kan det være tilfellet her? Spiser omtrent dette hver dag, men middagen varierer: to brødskiver om morgenen, tre skiver på skolen og en kyllingfilet og ganske lite ris. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 6. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2015 Jeg skal skrive et lengre skriv om valg av treningsprogram og metode snart, da jeg har lest mye om dette i det siste. Men kort sagt så kan man helt fint kjøre et program som 5x5 og variere det slik at det passer ens egen hverdag. 1 Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 6. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2015 Har cheat days noe for seg? Har vært på deff siden mars, og ser ingen stor forskjell. Har heller ikke gått ned så utrolig mye i styrke, men muligens litt muskelmasse. Har hørt noe om at kroppen går i "sparemodus" eller noe, kan det være tilfellet her? Spiser omtrent dette hver dag, men middagen varierer: to brødskiver om morgenen, tre skiver på skolen og en kyllingfilet og ganske lite ris. Er dietten din på deff bastert på brødskiver? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 6. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2015 Stort sett det som er enkelt lage til skolen og det som går kjappest å lage til frokost. Ellers hender det at jeg tar et egg til frokost. Lenke til kommentar
War Skrevet 6. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2015 Det er forlite kcal og forlite protein, når det er saken så stemmer "sparemodus mer" da vil massen ryke først mens det dyrebare fettet spares. Nå er det så lite kcal at man ikke han beholde denne energikrevende muskelmassen. Blir litt som de sakene hvor folk har dobblet maten og halvert treningen, for å så ha rast ned i vekt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 6. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2015 Okei, men da kan jeg spise en del mer til middag da, primært kjøtt? Takker for hjelpen forresten. Lenke til kommentar
War Skrevet 6. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2015 Vekten - 10 ( x 25) burde gi rett nivå kcal til å starte med før den justeres etter resultat. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 6. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2015 Okei, får regne litt på det. Det er ikke noe galt i å gå rett opp på korrekt kcal-nivå nå? Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 6. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2015 Kreatin og proteinpulver som har utgått på dato - innafor eller ikke? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 6. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2015 Myse-pulveret er basert på melkeproteiner og vil etterhvert surne, men da skal du merke det fort ved å lukte/smake på pulveret, på lik linje med melk. Pulver har uansett mye lengre holdbarhet enn det står på etiketten, så hvis det er oppbevart tørt og ikke lukter mystisk er det bare å kjøre på. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 6. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2015 Jeg drakk nettopp et glass mjælk som viste seg å ha gått ut for 10 dager siden. Smakte fortreffelig. 2 Lenke til kommentar
War Skrevet 6. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2015 Kreatin og proteinpulver som har utgått på dato - innafor eller ikke? kreatin, ja. det første som ryker er smaken og ikke kvaliteten. norge har strenge datoer, når produktene relabes for skandinavia så får de ofte 1 år lenger holdbarhet pga andre lands regler. 1 Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 7. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2015 Hvor mange av dere trener alternativt? Jeg prøver å presse inn svømming, sykling og litt fotball når jeg kan, men for de som trener ren styrke er det kanskje ikke altfor mange alternativer som gir en særlig økning? Det måtte vel vært kampsport, rugby eller lignende, men da øker jo skaderisikoen betraktelig. Rykende fersk forskning som NRK har fått tak i sier at det kun er to idrettsgrener som "garantert" gir deg bedre helseeffekt; fotball og løping. Samtidig utelukker ikke det som kanskje er den mest selvsagte studien jeg har hørt om, at andre idrettsgrener også kan gi god helseeffekt, men det trengs mer forskning. De kan også levere et bombenedslag i form av banebrytende forskning; En gjennomgang av 69 studier viser at både løping og fotball forbedrer kondisjon og hjerte- og karfunksjon. http://www.nrk.no/viten/to-idrettsgrener-som-garantert-gjor-deg-sunnere-1.12348590 Helt intetsigende er den ikke, da den også sier at; Studier antyder at skader rammer fotballfolket for hver 700. treningstime, og løpere hver 500. treningstime. Akkurat dette er noe jeg kunne tenkt meg å lest mer om, altså skader per treningstime i forskjellige idretter. Lenke til kommentar
In Ter Face Skrevet 7. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2015 Hvor mange av dere trener alternativt? Jeg prøver å presse inn svømming, sykling og litt fotball når jeg kan, men for de som trener ren styrke er det kanskje ikke altfor mange alternativer som gir en særlig økning? Det måtte vel vært kampsport, rugby eller lignende, men da øker jo skaderisikoen betraktelig. Jeg tror det er sunt å trene variert, er ofte slitasjeskader som kommer hvis man fokuserer på kun en idrett. I tillegg til styrke trener jeg håndball og klatring fordi det er morsomt, og en løpetur i ny og ne for å holde kondisen litt ved like. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 7. mai 2015 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2015 Kondis er homo, ødlegger for gainsa! Hilsen en fyrstikk. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå