Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Man må jo sammenligne på likt grunnlag, altså rene mot de på gear, men både styrkeløfter og strongmen(de fleste) bruker aktivt isoøvelser for å få inn ekstra volum.

 

Det sagt, høyvolum eventtrening skaper også enormt grunnlag for vekst.

 

Edit. Men nå bruker jo mange byggere baseøvelser også da.

Endret av Akse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Noen gode benøvelser til leg days? Jeg tar allerede knebøy, stiff leg deadlift, glutes bridge, hamstrings curls og leg extensions. Vanlig markløft gjør jeg på overkroppsdagene. 

Less is more?

Jeg kjører bøy, deadlift, smith lounge, bridge. Føler det blir for mye allerede. Bruker å droppe 1 av øvelsene og kjøre noe på calf om jeg følre for det.

 

Jeg kjører tungt på knebøy og SLDL, mens resten kjører jeg høyreps og ender økten med å styrke kjernemuskulaturene. Jeg føler jeg har mer energi etter knebøy og SLDL. Hvordan får du stanga over deg når du bruker benk som støtte til ryggen når du gjør glutes bridge? 

 

Har leg day fordi jeg kjører upper body/lower body split. 

Endret av Mladic
Lenke til kommentar

Skal begynne å trene igjen etter litt for lang tids pause :p

Det som er greia er at på venstre siden av ryggen min, så er det stivt som en stokk, mens på høyre side derimot... Så er det ganske mykt visst man presser der med hånda. Akkurat som det er en heidundras muskel ubalanse eller noe. 

Visst kjennes også ut som venstre side av ryggen gjør mesteparten av jobben under løft.

Hva kan det være?
 

Skal til legen neste uke å få sjekka det. 

Lenke til kommentar

 

Steker dere frossen kyllingfilet? Tenkte å surre den ikke bacon men vet ikke om jeg må tine sen først

 

Skal du steke kyllingfileten med bacon rundt ville jeg absolutt latt den tine først, hvis ikke skal det godt gjøres å få den gjennomstekt uten at bacon/utsiden blir køl. :idea:

Takk for svar, det ble til at jeg gjorde det :)

 

Hvis man slutter med Kreatin en periode, mister man vel bare vannvekt? Får vel tilbake det med en gang man begynner igjen?

Endret av General Bork Laser
Lenke til kommentar

 

 

 

Noen gode benøvelser til leg days? Jeg tar allerede knebøy, stiff leg deadlift, glutes bridge, hamstrings curls og leg extensions. Vanlig markløft gjør jeg på overkroppsdagene. 

Less is more?

Jeg kjører bøy, deadlift, smith lounge, bridge. Føler det blir for mye allerede. Bruker å droppe 1 av øvelsene og kjøre noe på calf om jeg følre for det.

 

Jeg kjører tungt på knebøy og SLDL, mens resten kjører jeg høyreps og ender økten med å styrke kjernemuskulaturene. Jeg føler jeg har mer energi etter knebøy og SLDL. Hvordan får du stanga over deg når du bruker benk som støtte til ryggen når du gjør glutes bridge? 

 

Har leg day fordi jeg kjører upper body/lower body split. 

 

 

Nå var det ikke meg du spurte, men jeg setter meg ned på gulvet og ruller stangen over før jeg løfter skuldrene opp på benken. Ofte utfører jeg øvelsen i smithmaskinen med to benker (en til beina og til skuldrene). Gjør det mye enklere å komme under stangen. To benker fordi da kan jeg gå dypere ned på bunnen, og jeg synes jeg får mer kontrollert spenn på toppen. Fikk tipset av en venninne, men vet ikke hva som er mest effektivt på papiret. :)

Endret av darkness|
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

Noen gode benøvelser til leg days? Jeg tar allerede knebøy, stiff leg deadlift, glutes bridge, hamstrings curls og leg extensions. Vanlig markløft gjør jeg på overkroppsdagene.

Less is more?

Jeg kjører bøy, deadlift, smith lounge, bridge. Føler det blir for mye allerede. Bruker å droppe 1 av øvelsene og kjøre noe på calf om jeg følre for det.

Jeg kjører tungt på knebøy og SLDL, mens resten kjører jeg høyreps og ender økten med å styrke kjernemuskulaturene. Jeg føler jeg har mer energi etter knebøy og SLDL. Hvordan får du stanga over deg når du bruker benk som støtte til ryggen når du gjør glutes bridge?

 

Har leg day fordi jeg kjører upper body/lower body split.

Nå var det ikke meg du spurte, men jeg setter meg ned på gulvet og ruller stangen over før jeg løfter skuldrene opp på benken. Ofte utfører jeg øvelsen i smithmaskinen med to benker (en til beina og til skuldrene). Gjør det mye enklere å komme under stangen. To benker fordi da kan jeg gå dypere ned på bunnen, og jeg synes jeg får mer kontrollert spenn på toppen. Fikk tipset av en venninne, men vet ikke hva som er mest effektivt på papiret. :)

Smith høres ut som et fantastisk tips her.

Lurte på akkurat det samme for en stund siden da jeg slet litt med å få Glute til å "ta på rett sted", vurderte å begynne med benk men fant ikke opp noen god løsning på å få opp stanga og valgte da heller å finne ut av øvelsen fremfor å bruke benk. Når det begynner å bli tungt er det jo helt føkkt å få opp stanga på en benk..

Lenke til kommentar

 

Du må rulle stangen over beina rett og slett, og få den opp til hoften før du er oppå benken.

Vi snakker om 200kg her(:

 

Man må sikkert gå litt på kg når man bruker benk naturligvis, men likevel. Jeg holder meg nede på gulvet (:

 

 

Men hvis du ikke klarer å løfte den fra bunnposisjon, så klarer du vel heller ikke å utføre øvelsen..?

Lenke til kommentar

 

 

 

Du må rulle stangen over beina rett og slett, og få den opp til hoften før du er oppå benken.

Vi snakker om 200kg her(:

 

Man må sikkert gå litt på kg når man bruker benk naturligvis, men likevel. Jeg holder meg nede på gulvet (:

Men hvis du ikke klarer å løfte den fra bunnposisjon, så klarer du vel heller ikke å utføre øvelsen..?
Joda, klarer å utføre øvelsen, bruker den kun fra gulv.

 

Mente bare at smith var et godt tips fra deg, til de som gjør øvelsen fra benk eller mellom benker

Endret av Countryman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Digg når man virkelig har fått inn teknikk og stance i mark til sin kropp.

 

Dro en komfortabel 220 i dag. Godt på vei mot målet på 260 i år. Er brennsikker på at det går opp før nyttår. Med 260-270 kan jeg vinne RSM neste år.

 

Dopfri NSM deltaker om 2-3 år? Hvorfor ikke :) Du hørte det her først!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Spørsmål!

 

Oppspenn i BP - finnes det en god måte å videreutvikle oppspennet på?

Synes jeg får et greit oppspenn men jeg testet idag ved først å ta oppspennet for så å prøve å føre den ene armen inn og under rygg-buen - det var ikke rare rommet her og jeg tenker jeg har en del å gå på.

 

Finnes det noen øvelser for å myke opp dette partiet på kroppen sli kat buen blir større og "kåssa" kommer lenger opp (mindre ROM)? Turn-øvelser?? :ohmy:

 

tips?

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Sjekk ut bioenergetic stool på youtube.

Takk Akse, gennialt. :)

 

Hittils tar jeg tak i stanga, løfter meg opp så langt jeg kan for så å forsøke å legge meg ned med så stor bue som mulig.

Funker det, men det er øvelser som dette jeg er ute etter - for å få laget en så stor bue med kroppen som mulig.

 

Etterhvert ser jeg vel ut som en liten ball på benken, med 2 føtter såvidt stikkende ut og hengende 3cm nedenfor benken :rofl: Bør vel stoppe før den tid slik at jeg ikke mister kraften fra fotfestet i gulvet.

Lenke til kommentar

 

Sjekk ut bioenergetic stool på youtube.

 

Nå er jeg på ingen måte ekspert på temaet, men synet på bioenergetic er ganske delt:

 

Jeg måtte se videoen uten lyd nå og det ble ganske så spesielt.. - Hva i svarte er det som skjer her ved 1.35min.???

 

Hehe..

 

Er ute etter tøye-aktige bevegelse for å bli mykere i dette partiet i kroppen. Er relativt kortvokst og får derfor ikke krummet meg altfor mye, naturligvis like mye som en "Langbein" sett i % men likevel..vil ha max. som vanlig.

 

Jeg har riktignok sett Benkere med min type skrott som virkelig får opp kassa.

 

Er nesten like sterk i BP som i Mark og Bøy, ikke at det er veldig sterkt ennå men jeg tror det er her jeg skal satse mest. Selv om Mark er veldig moro.

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Jeg måtte se videoen uten lyd nå og det ble ganske så spesielt.. - Hva i svarte er det som skjer her ved 1.35min.???

 

 

Hehe..

 

Er ute etter tøye-aktige bevegelse for å bli mykere i dette partiet i kroppen. Er relativt kortvokst og får derfor ikke krummet meg altfor mye, naturligvis like mye som en "Langbein" sett i % men likevel..vil ha max. som vanlig.

 

 

1:35 er vel det nærmeste man kommer en mann miste hodet på film, noensinne.

 

Men, on topic, søk etter "bench mobility" på youtube så kommer det opp et lass med forskjellige måter å bedre benk-teknikken sin på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...