Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Noen som har et treningssenter, i Oslo området, å anbefale med godt utvalg for styrketrening? Bruker for øyeblikket Fresh Fitness, og fra tid til annen er det litt snaut med utstyr, det å måtte vente på at det skal bli ledig ved benk pressen eller knebøystativet er noe kjipt til tider.

Bare Trening på Kalbakken har god plass og god utstyr. 4 squat racks, 4 benker (+ 1 incline, 1 decline), 5 justerbare benker, haugevis av manualer. Den på Carl Berner har ikke like bra utstyr, imo.

Aldri stått i kø, men jeg tjener vanligvis fra 11-16 og da er det ikke så fullt. Har hørt at det er ganske fullt fra kl 18 og utover kvelden, men drar aldri på de tidene.

Interessant, den på Kalbakken er jo ikke langt unna heller akkurat. Du har ikke peiling på om Bare Trening har noe prøvetime?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er på ingen måte eufori, det er mer behov enn lyst det går på, enda. Er faretruende nært 3-siffra vekt :(

Målte TKV nå, 53%, men igjen, akkurat stått opp(er turnusarbeider) og ikke drukket noe enda så den er nok reelt sett litt høyere men langt ifra 70%.

Forøvrig drikker jeg kun saft og kaffe, kuttet ut brus og annet for lenge siden...

Hva står TKV for?  :)

Lenke til kommentar

Er på ingen måte eufori, det er mer behov enn lyst det går på, enda. Er faretruende nært 3-siffra vekt :(

Målte TKV nå, 53%, men igjen, akkurat stått opp(er turnusarbeider) og ikke drukket noe enda så den er nok reelt sett litt høyere men langt ifra 70%.

Forøvrig drikker jeg kun saft og kaffe, kuttet ut brus og annet for lenge siden...

Hva står TKV for?  :)

Total Vannmengde i kroppen målt i % og kg

Lenke til kommentar

Noen som har et treningssenter, i Oslo området, å anbefale med godt utvalg for styrketrening? Bruker for øyeblikket Fresh Fitness, og fra tid til annen er det litt snaut med utstyr, det å måtte vente på at det skal bli ledig ved benk pressen eller knebøystativet er noe kjipt til tider.

Bare Trening på Kalbakken har god plass og god utstyr. 4 squat racks, 4 benker (+ 1 incline, 1 decline), 5 justerbare benker, haugevis av manualer. Den på Carl Berner har ikke like bra utstyr, imo.

Aldri stått i kø, men jeg tjener vanligvis fra 11-16 og da er det ikke så fullt. Har hørt at det er ganske fullt fra kl 18 og utover kvelden, men drar aldri på de tidene.

Interessant, den på Kalbakken er jo ikke langt unna heller akkurat. Du har ikke peiling på om Bare Trening har noe prøvetime?

Jeg tror det koster 100 kr eller 50 kr for prøvetime. 

Senteret er ubetjent store deler av uken så det er ingen som kan slippe deg inn for å vise deg rundt, men du kan se halvparten av senteret fra inngangen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror det koster 100 kr eller 50 kr for prøvetime. 

Senteret er ubetjent store deler av uken så det er ingen som kan slippe deg inn for å vise deg rundt, men du kan se halvparten av senteret fra inngangen.

Takker, får ta meg en tur bortom og se tenker jeg :)

Lenke til kommentar

Fuck påskeferien, totalt ødlagt all trenig. Jaja, satser på at det går fort opp igjen...

Haha gjør nok det, liten pause er heller ikke dumt! :) Det som er litt irriterende, er at mange treningssentre driver å setter opp kortere åpningtider i ferier.... Har aldri skjønt det, altså er det virkelig ingen som vil jobbe i ferien? Er jo heller ikke den store kostnaden å betale litt overtid, et par ganger i året. Det at så å si ingen av de mer "kjente" gym kjedene holder åpent 24/7, er også et mysterium for meg. Det trengs faktisk ikke personell for å holde åpent. De fleste stendene har jo brikke/kort systemer for adgang... 

Lenke til kommentar

Hadde en liten deload på 6mnd og nå etter en par-tre uker med trening er styrken roughly 80% tilbake men blir alltid helt ødelagt 30-35min inn i økta, idag gikk hodet rett i kjelleren idet jeg startet på dips (bare snakk om 3 sett stangroing 4 sett benk og 3 sett kabelroing) husker i gamledager begynte jeg å nærme meg dette punktet på dårlige dager etter rundt 20 sett hvor flere av de har vært rpe9+

Har vært like svak som jeg var første par øktene flere ganger etter treningsopphold før men har aldri slitt noe særlig med arbeidskapasiteten, vet at kondisjonen er bortimot lik om ikke bedre enn den var før deloaden så begynner lure på om det kan være kostholdet, lever stortsett på burger/pizza (dog ser jeg litt over macro's i ny og ned og ser greit ut der) og lurer på om det vil hjelpe om jeg inkludere sånt som egg, fisk, rent kjøtt og grønnsaker i dietten?  :hmm:

Lenke til kommentar

Fuck påskeferien, totalt ødlagt all trenig. Jaja, satser på at det går fort opp igjen...

Det gjør det nok, er i samme situasjon selv og påsken er den uka hvor det så og si aldri blir noe trening. Senk skuldrene og plukk opp stafettpinnen så er du nok tilbake på riktig spor rimelig fort. :)

Lenke til kommentar

Ja, mye fyll, lite søvn og dårlig kosthold gjør vel ikke underverk selv om man bare er borte fra trening ei uke..

Slutta av på 85 i treningssett i benken. er det realistisk og nå 100 til sommeren ? Kan vel påstå jeg er inne i avslutningen av mitt første seriøse treningsår. Og har hatt grei progresjon til nå.

Lenke til kommentar

Ja, mye fyll, lite søvn og dårlig kosthold gjør vel ikke underverk selv om man bare er borte fra trening ei uke..

Slutta av på 85 i treningssett i benken. er det realistisk og nå 100 til sommeren ? Kan vel påstå jeg er inne i avslutningen av mitt første seriøse treningsår. Og har hatt grei progresjon til nå.

Ja det er realistisk, fikser du.

"En rævva" og treningsløs uke tar ikke knekken på sånne som oss på samme måte som en toppidrettsutøver ville opplevd det.

Et par-tre treninger denne uka så merker du ikke stort til det lenger og du er bækk in bissniss :)

• Liker 4
Lenke til kommentar

Måtte teste 1RM i benk idag, tok 47,5 kg som var min gamle maks da jeg trente mye. Nå har jeg ikke trent benk på ett år :p . Sier vel noe om at jeg hadde sjukt dårlig progresjon tidligere, haha. 

Måtte løpe beep-test også. Fælt! Og kassehopp i 90 sekunder  :( .

Lenke til kommentar

Haha gjør nok det, liten pause er heller ikke dumt! :) Det som er litt irriterende, er at mange treningssentre driver å setter opp kortere åpningtider i ferier.... Har aldri skjønt det, altså er det virkelig ingen som vil jobbe i ferien? Er jo heller ikke den store kostnaden å betale litt overtid, et par ganger i året. Det at så å si ingen av de mer "kjente" gym kjedene holder åpent 24/7, er også et mysterium for meg. Det trengs faktisk ikke personell for å holde åpent. De fleste stendene har jo brikke/kort systemer for adgang...

Er det uvanlig med 24/7 sentere?

Her er 3 av 4 sentere oppe 24/7, der ene som ikke har døgnåpent er inne på ett kjøpesenter så der er det ganske naturlig at man ikke kan ha døgnåpent...

Lenke til kommentar

Er det uvanlig med 24/7 sentere?

Her er 3 av 4 sentere oppe 24/7, der ene som ikke har døgnåpent er inne på ett kjøpesenter så der er det ganske naturlig at man ikke kan ha døgnåpent...

Hvilket kjeder er det snakk om? Jeg snakket om SATS/Elexia/Fresh sentre, og disse er ikke døgnåpnet, hvertfall de jeg trener/har trent på :/ 

Lenke til kommentar

Det største er vel Toten treningssenter, de har vel en 5-6 sentere. De andre er små du aldri har hørt om :)

2 av de er ren treningtreningssaler, uten timer, PT, osv

Ett av de har antagelig noe av landets beste utstyr, ihvertfall om man skal bedømme det etter progresjonen på de som trener der ;)

Var ikke der jeg meldte meg inn, bare så det er sagt...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Hvor lang tid bør jeg bruke på å komme meg opp til max etter en deload?

Starter litt på nytt med stronglifts (3x5) med lineær progresjon nå siden jeg liker den treningsformen veldig godt, men er litt i tvil om hvor mange uker jeg skal bruke på å bygge meg opp. Går ned rundt 20% i de fleste øvelser på deloaden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...