Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke slik at brukere som jevnlig bruker tråden har noe mer forkjørsrett og kan diktere hva som burde bli spurt om og ikke. Folk som ikke er innom så ofte som andre har akuratt samme rett til å spørre om saker og ting, selv om spørsmålet har blitt stilt 100 ganger før, av andre eller av samme bruker.

Men såklart, blir det overdrevet og gjort med klart overlegg at noen spør bare for "å spørre" samme spørsmålet en gang hver halvtime så er det bare å rapportere forsåvidt.

What he says..

Vi har fått noen klager ang. denne tråden så vær snille med hverandre her :) 

Lenke til kommentar

Noen som har et treningssenter, i Oslo området, å anbefale med godt utvalg for styrketrening? Bruker for øyeblikket Fresh Fitness, og fra tid til annen er det litt snaut med utstyr, det å måtte vente på at det skal bli ledig ved benk pressen eller knebøystativet er noe kjipt til tider.

Lenke til kommentar

Noen som har et treningssenter, i Oslo området, å anbefale med godt utvalg for styrketrening? Bruker for øyeblikket Fresh Fitness, og fra tid til annen er det litt snaut med utstyr, det å måtte vente på at det skal bli ledig ved benk pressen eller knebøystativet er noe kjipt til tider.

Trener selv på Evo, her er ikke styrkerommet så stort i Vestfold, men når jeg var i Oslo hadde de et svært styrkerom so var ganske tomt. Man kan jo trene på alle Evo sentrene med en adgangsbrikke, og er jo flere i Oslo 349kr/mnd uten binding, og alltid åpent fra 05-24 tror jeg. Gode dusjer har de også, som man har hjemme med slange og temperatur (y) pluss at du kan se på nett når det er flest folk på døgnet der osv statisilk

Endret av Poopadoop
Lenke til kommentar

Noen som har et treningssenter, i Oslo området, å anbefale med godt utvalg for styrketrening? Bruker for øyeblikket Fresh Fitness, og fra tid til annen er det litt snaut med utstyr, det å måtte vente på at det skal bli ledig ved benk pressen eller knebøystativet er noe kjipt til tider.

Trener selv på Evo, her er ikke styrkerommet så stort i Vestfold, men når jeg var i Oslo hadde de et svært styrkerom so var ganske tomt. Man kan jo trene på alle Evo sentrene med en adgangsbrikke, og er jo flere i Oslo 349kr/mnd uten binding, og alltid åpent fra 05-24 tror jeg. Gode dusjer har de også, som man har hjemme med slange og temperatur (y) pluss at du kan se på nett når det er flest folk på døgnet der osv statisilk

Høres jo bra ut, men denne statistikk visningen de har på sidene deres, stemmer den? Viktigste for min del er jo at styrkerommet har et god utvalg og kapasitet. Fresh Fitness har jo flere senteret i området de også, har selv bytta rundt på 3 forskjellige, men blir litt snaut til tider av enkelte stativer, og som nevnt, det å måtte stå i "kø" for å få trent er ikke akkurat noe jeg er helt fan av, da jeg liker å holde treningen kjapp og effektiv.

Lenke til kommentar

Noen som har et treningssenter, i Oslo området, å anbefale med godt utvalg for styrketrening? Bruker for øyeblikket Fresh Fitness, og fra tid til annen er det litt snaut med utstyr, det å måtte vente på at det skal bli ledig ved benk pressen eller knebøystativet er noe kjipt til tider.

Bare Trening på Kalbakken har god plass og god utstyr. 4 squat racks, 4 benker (+ 1 incline, 1 decline), 5 justerbare benker, haugevis av manualer. Den på Carl Berner har ikke like bra utstyr, imo.

Aldri stått i kø, men jeg tjener vanligvis fra 11-16 og da er det ikke så fullt. Har hørt at det er ganske fullt fra kl 18 og utover kvelden, men drar aldri på de tidene.

Endret av Mladic
Lenke til kommentar

Har endelig startet å trene igjen, men lurer på en ting, etter en økt "svever" jeg, mister på en måte helt bakkekontakten. Trenger ikke være så veldig sliten, men føles som jeg svever uansett.

Flere som opplever det samme, evt. noe jeg bør være obs på?

Lenke til kommentar

Har endelig startet å trene igjen, men lurer på en ting, etter en økt "svever" jeg, mister på en måte helt bakkekontakten. Trenger ikke være så veldig sliten, men føles som jeg svever uansett.

Flere som opplever det samme, evt. noe jeg bør være obs på?

Du heter ikke Edmund irl?  :hmm:

"

Edmund Olsen (77) er en av dem som følger oppskriften fra NTNU-forskeren. Olsen sitter med føttene foran seg, godt plantet på ei skive. Med føttene presser han skiven fra seg, så vektskivene letter fra bakken. Beinmuskulaturen får kjørt seg.

- Etter å ha trent beinpress nærmest svever jeg bortover bakken, sier Edmund Olsen."

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, langt ifra. Det gjelder heller ikke beinpress, men f.eks etter lett jogging.

Vet ikke om jeg skal tolke det som en fornærmelse eller ikke at du tror jeg er 77 år...

Synes det var en veldig fin "treff" (:

... og jeg ville absolutt tatt det som et kompliment (:

Lenke til kommentar

Var en kompis som svimla mye etter trening / mens, han chugga en god del vann om morran og problemet forsvant.

Vann er fantastisk og kan være løsningen på så mangt.

Selv drikker jeg veldig MYE vann og stort sett BARE vann.

Jeg fikk veldig gode resultater på den forrige kroppsanalysen også:

TKV (total vannmengde i kroppen målt i % og kg) = 68.4% og fikk beskjed om at 70% var "helt ultimat".

Ang. svimmelheten og "flying feeling" ville jeg sett både på vanninntaket og det generelle kostholdet som Doofen nevner lenger opp her. Kan hende du mangler noe.

Svevefølelsen kan være ren Eufori også, det trenger ikke være noe galt. Du (@Aklla) nevner at du "endelig" har begynt treningen igjen :) ....

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Er på ingen måte eufori, det er mer behov enn lyst det går på, enda. Er faretruende nært 3-siffra vekt :(

Målte TKV nå, 53%, men igjen, akkurat stått opp(er turnusarbeider) og ikke drukket noe enda så den er nok reelt sett litt høyere men langt ifra 70%.

Forøvrig drikker jeg kun saft og kaffe, kuttet ut brus og annet for lenge siden...

Lenke til kommentar

Er på ingen måte eufori......

Hihi... :rofl:

Vel, i prinsippet skal man spise og drikke så lite som mulig før en slik test.

Om man drikker mye rett før testen vil en del av vannet du har i magan og balla bli "registrert som fett".

Det blir som når man veier seg om morgenen - man går på do først og veier seg etterpå.

Da jeg tok testen, 3 timer etter jeg sto opp, hadde jeg ikke drukket noe som helst vann.

Så det tallet, om det er nøyaktig eller ikke, kan da stemme ganske bra og du har noe å jobbe med.

Men aller helst tenker jeg at dette er en oppstartsfølelse som vil forsvinne etterhvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...