Akse Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Får man i seg nok kcal med et decent kosthold får man også nok protein. På overskudd vel og merke. Drikker selv 2l helmelk per dag. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 1. Det kan være, men det vil vel si at Truls Raastad, professor i idrettsfysiologi tar feil. 2. Helt klart, det er mer ting og tang i H-Melk, men den smaker rett og slett ikke godt Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Helmelk inneholder mer IGF-1... Just sayin... Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 (endret) Det er forskjellige måter å referer til behovet til; enten per kg eller som fettfri masse. Sistnevnte innebærer å trekke vekten av fettmassen fra kroppsvekten, deretter gange ut. Fiktivt eksempel 90 kg med 20 % kroppsfett = 72 kg ffm = 72 * (antall behov (1,2-1,8) = g protein (jenter -10%).Doffen: IGF-1 som de fleste andre peptider blir brytet ned i den strengt kontrollerte og sure PH-miljøet i magesekken,slik at bare fragmenter gjenstår. Hva angår Raastad så er han dyktig innen sitt felt, med andre ord har han stålkontroll for hva litteraturen har å si om den humane proteinsyntesen. Denne gir helt riktig lite holdepunkter for et behov 1,2-1,8g per kg kilo, gitt energibalanse som er den avhengige variabelen. Ved kalori-underskudd er det indikasjoner på at topptrente kan ha noe å hente opp mot 2> +/-, dette i en begrenset periode.Som jeg har sagt før; de fleste overvurderer sitt eget behov og ekskluderer blant annet proteiner fra belgvekster og korn, som i Norge er den kvantitative nest viktigste kilden til protein. Ved økt treningfrekvens så øker også behovet for energi - for de aller fleste vil den økte energien medføre en tilstrekkelig mengde fra kostproteiner. I tillegg så fokuserer personer innen trening gjerne allerede på proteinrike matvarer. Til slutt så blir den endogene proteinsyntesen mer effektivt jo bedre trent slik at behovet vil ytterlige gå litt ned.Jeg kunne ha dristet meg til å si at det er om noe utfordrende å ikke få behovet dekt, snarere enn å få det. Endret 3. april 2015 av Dukien 3 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Og dette har jo blitt diskutert her en haug med ganger før, og det samme blir konkludert hver gang. For de aller fleste som driver styrketrening er fokus på passelig kaloriinntak og treningskvalitet viktigere. Det er nok ikke mange, selv av følgere i denne tråden som gir kroppen ordentlig grunnlag for vekst gjennom trening. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 ...Kremt...enig Akse. La nå likevel nye lesere/følgere få lære dette. Ikke noe særlig å rykke tilbake til side 4 for så å lese og lære seg opp. Og til @Evelen1`s forsvar, om man ser totalt bort i fra melking: Du har et godt poeng, det er vanvittig fort gjort å fokusere for mye på proteininntaket/overstige det daglige/nødvendige proteininntaket - Som @Dukien sier: Mange overdriver sitt behov. For min egen del er jeg tilbake på tunfiskboksen for å få et kompakt proteinmåltid. Hvorfor`? Jo fordi jeg liker å kose meg med fett og karbs til en rævva film på kveldstid. Jeg kutter rett og slett ned på fett og karbs så godt det lar seg gjøre på dagen (bortsett fra frokosten) for å kunne kose meg som en hvilken som helst sofagris på kvelden etter at jobb og trening er unnagjort. 2 Lenke til kommentar
Corey Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Står ikke dette på side 1 til Akse sitt forsvar? Og i tillegg står det vel godt forklart i trådtittel! Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 (endret) Står ikke dette på side 1 til Akse sitt forsvar? Og i tillegg står det vel godt forklart i trådtittel! Joda, og det var da vel ikke ment som noe angrep på Akse??? Det jeg skrev var til "alle deltagernes forsvar", spesiet til @Evelen1. Det er trøttsomt (og u-produktivt) å få kjeft for noe man ikke forstår, selv om man har lest det og i tillegg er blitt forklart det/hvordan ting fungerer. Der finnes vel garantert en eller annen eksperttråd her inne du kan lese i, hvor absolutt alle kan alt? Edit: HER - opprettet en tråd for å unngå uromomenter fra amatører. Endret 3. april 2015 av Countryman 2 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 @Dukien, jo men der gjenstår mer om man drikker helmelk. Enn så minutiøst så tar jeg det! Lenke til kommentar
Corey Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Står ikke dette på side 1 til Akse sitt forsvar? Og i tillegg står det vel godt forklart i trådtittel! Joda, og det var da vel ikke ment som noe angrep på Akse??? Det jeg skrev var til "alle deltagernes forsvar", spesiet til @Evelen1. Det er trøttsomt (og u-produktivt) å få kjeft for noe man ikke forstår, selv om man har lest det og i tillegg er blitt forklart det/hvordan ting fungerer. Der finnes vel garantert en eller annen eksperttråd her inne du kan lese i, hvor absolutt alle kan alt? Edit: HER - opprettet en tråd for å unngå uromomenter fra amatører. Jeg leste ikke det som et angrep på Akse (jeg direkte kopierte dine ord), men begynner å lure på om jeg skal lese resten som et angrep på meg? For å utdype: Det står i trådtittelen hva du skal gjøre hvis du er nybegynner! Altfor ofte sporer denne tråden av i spørsmål som "Hvordan gjør jeg mark?" eller klassikeren "hvilket program skal jeg BYTTE til?". Det står på side 1. Det er også trøttsomt og uproduktivt å forklare grunnleggende ting som dette som står på side 1. 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Jeg også spør stadig vekk om tips til hvordan man kan perfeksjonere teknikk i feks mark. Det trenger ikke bety at jeg er nybegynner av den grunn, i mange tilfeller tvert imot. Ja jeg angrep deg, helt bevisst. Du skrek fordi noen lurte på en ting som for deg faller naturlig å vite. Selv har jeg opplevd å bli skreket til for så å frykte nettet i mange dager etterpå. Jeg sier bare at om noe faller deg for dumt, la det da være. Alle burde være velkomne her og det er opp til hver enkelt å bruke tid /energi på å svare på de enkleste tingene. 3 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Nånå... Alle bør kunne skli innom side 1, den er jo i trådtittelen for en grunn. 2 Lenke til kommentar
Corey Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Jeg også spør stadig vekk om tips til hvordan man kan perfeksjonere teknikk i feks mark. Det trenger ikke bety at jeg er nybegynner av den grunn, i mange tilfeller tvert imot. Ja jeg angrep deg, helt bevisst. Du skrek fordi noen lurte på en ting som for deg faller naturlig å vite. Selv har jeg opplevd å bli skreket til for så å frykte nettet i mange dager etterpå. Jeg sier bare at om noe faller deg for dumt, la det da være. Alle burde være velkomne her og det er opp til hver enkelt å bruke tid /energi på å svare på de enkleste tingene. Denne samtalen blir for dum for meg. Forstår ikke hva du prøver implisere, men antar samtalen imellom meg og evelyn som jeg ikke kjenner meg igjen i? Eskalerte den på noe som helst vis? Nei! Det var 2 individer som var uenige i et standpunkt. Men siden vi allerede er igang, så kaaanskje du av alle burde ta en brøkdel av dine spørsmål/samtaler med war på privaten? Just a hint! 2 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Skli i vei... Prøver bare å beskytte de (meg inkludert) som ikke er like "smarte" som de fleste her inne ønsker man skal være. Føkk neglisjering av uvitende... Glem det, jeg bare liker ikke å få kjeft fordi jeg er dummere enn deg. 3 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Jeg også spør stadig vekk om tips til hvordan man kan perfeksjonere teknikk i feks mark. Det trenger ikke bety at jeg er nybegynner av den grunn, i mange tilfeller tvert imot. Ja jeg angrep deg, helt bevisst. Du skrek fordi noen lurte på en ting som for deg faller naturlig å vite. Selv har jeg opplevd å bli skreket til for så å frykte nettet i mange dager etterpå. Jeg sier bare at om noe faller deg for dumt, la det da være. Alle burde være velkomne her og det er opp til hver enkelt å bruke tid /energi på å svare på de enkleste tingene. Denne samtalen blir for dum for meg. Forstår ikke hva du prøver implisere, men antar samtalen imellom meg og evelyn som jeg ikke kjenner meg igjen i? Eskalerte den på noe som helst vis? Nei! Det var 2 individer som var uenige i et standpunkt. Men siden vi allerede er igang, så kaaanskje du av alle burde ta en brøkdel av dine spørsmål/samtaler med war på privaten? Just a hint! Hva i alle dager mener du med det? Lenke til kommentar
Corey Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Hva i alle dager mener du med det? Så jeg skrev alt det, så var dette svaret jeg fikk? Sinnstemning: 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 (endret) Skli i vei... Prøver bare å beskytte de (meg inkludert) som ikke er like "smarte" som de fleste her inne ønsker man skal være. Føkk neglisjering av uvitende... Glem det, jeg bare liker ikke å få kjeft fordi jeg er dummere enn deg. Det er ikke neglisjering, er man så lat at man ikke gidder lete litt fortjener man faktisk ikke svar. Om noen skriver: "jeg har lett overalt men..." så svarer jeg så lenge jeg føler jeg vet hva jeg svarer om... Endret 3. april 2015 av Doofen Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Skli i vei... Prøver bare å beskytte de (meg inkludert) som ikke er like "smarte" som de fleste her inne ønsker man skal være. Føkk neglisjering av uvitende... Glem det, jeg bare liker ikke å få kjeft fordi jeg er dummere enn deg. Det er ikke neglisjering, er man så lat at man ikke gidder lete litt fortjener man faktisk ikke svar. Om noen skriver: "jeg har lett overalt men..." så svarer jeg så lenge jeg føler jeg vet hva jeg svarer om... Men han fikk svar! det var et skrik! Det er det som er poenget mitt. 1 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Jeg synes du er en usympatisk tulling Corey. Du driter i alle andre og spytter og trakaserer på folk som ikke kan like mye som deg. Ikke minst så morer du deg over at det går til helvete med folk, sett gjennom videoer du har lagt ut her. Jeg lar meg ihvertfall ikke mobbe. Og anser meg som ferdig i denne diskusjonen, som jeg selv satt igang. 6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå