*F* Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 han eksperten sier 20 minutters intervall blir for kort, for så å anbefale intervaller på 5 min... Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 (endret) Det blåser fælt idag... Endret 1. april 2015 av Countryman Lenke til kommentar
Corey Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 I dagens utgave av spalten "latterlige ting pter sier eller gjør" fikk jeg overhørt denne uttalelsen idag. 2 jenter er på den obligatoriske "lære øvelser første dagen på nytt treningssenter"-dagen. En av øvelsene di skal lære er goblet squat. Hun ene går faktisk godt under parallell når hun sier: "Oi, der kjenner jeg det i lårene!" PT irettesetter henne: "Oooh du må ikke gå så dypt! Det er farlig!" Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 Haha. Jeg hadde blitt såpass oppgitt at jeg hadde sendt en klage til senteret. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 Snip Forstår meg ikke på alle disse pt'ene altså, synes han som driver senteret jeg trener på (Som forøvrig har 3.4 diplomer om kosthold/trening rammet inn ved inngangsdøren så skulle tro at han kunne noe.) sier veldig mye rart til folk, får de til å ta knebøy i vanlige joggesko samt. tøye ut mellom hvert sett "for at de ikke skal bli støl" blandt annet. Rart hvordan sånt blir lært bort av "utdannede" folk egentlig Lenke til kommentar
Everket Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 Og du sa ingenting Corey? Det er godt gjort!!! Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 Man rekker ikke si noe, man har nok med å få haka heisa opp av gulvet... Lenke til kommentar
Corey Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 Og du sa ingenting Corey? Det er godt gjort!!! Har egentlig gitt opp hele den bransjen der for lengst. Hu PTen som lærer vekk dette er så bælfeit at man burde kanskje heller meldt hu på "The Biggest Loser" eller hva det heter. Det er vel sånn man sier "Ikke stol på en tynn kokk", vel i dette tilfellet stoler ikke jeg på en feit PT. Faktisk så hadde jeg en seriøs rant imot en av di ansatte her om dagen, hvorpå ene tingen jeg sa var "Det er ikke en fu**ings PT her som kan knebøy!" Fått mange halvskeive blikk den siste uka for å si det mildt Lenke til kommentar
Everket Skrevet 1. april 2015 Del Skrevet 1. april 2015 (endret) Jeg kom på en øvelser her om dagen. Mener det var Martin Norum som hadde en artikkel om det en gang, men etter å ha søkt langt og lenge kom jeg opp med nada. Øvelsen er egentlig veldig lik en hånds roing med frikvekt, bare at i stedet for å føre armen opp langs kroppen, så holder du vekta med håndflata mot deg og trekker armen opp og ut i 90 grader. Slik at armen står ut. Latterlig forklaring I know. Noen som forstår ? Kjempe tegning av vinkelen på armen - http://draw.to/D2ed4qj Endret 1. april 2015 av Everket Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 2. april 2015 Del Skrevet 2. april 2015 Høres ut som cuban press eller lignende Lenke til kommentar
Everket Skrevet 2. april 2015 Del Skrevet 2. april 2015 Jeg så en video av cuban press, og han hadde armen likt i en periode av løftet. Men poenget er at man har kroppen likt som på 1 hånds roing. Sånn forøverbøyd og ved hjelp av en benk. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 2. april 2015 Del Skrevet 2. april 2015 Jeg så en video av cuban press, og han hadde armen likt i en periode av løftet. Men poenget er at man har kroppen likt som på 1 hånds roing. Sånn forøverbøyd og ved hjelp av en benk. Hans tanke bak det kan jeg ikke gi noen garanterte svar på, men å rotere/ikke rotere håndleddet vil ha noe å si pga. hvordan bicepsmusklene er festet. Du kan lese om det her: https://muskelbloggis.wordpress.com/tag/brachialis/ . Lenke til kommentar
Everket Skrevet 2. april 2015 Del Skrevet 2. april 2015 Jeg er elendig å forklare, for det har ingenting med biceps å gjøre. Øvelsen er akkurat lik som en arms roing - Bare at armen er i denne vinkelen på toppen - http://draw.to/D2ed4qj Lenke til kommentar
War Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 Som en digresjon, så er en slik roøvelse dårlig. Begge bena skal være på bakken så korsryggen blir rett. Dra heller benken 90 grader forran deg og legg armen der om man vil ro slik. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 ser at det er utrolig mye proteiner i melk. Man kan vel spør seg hvorfor folk i det hele tatt gidder innta proteinpulver? Det er tilsynelatende ikke akkurat mye melk man trenger for å dekke dagsbehovet alene. Lenke til kommentar
Corey Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 ser at det er utrolig mye proteiner i melk. Man kan vel spør seg hvorfor folk i det hele tatt gidder innta proteinpulver? Det er tilsynelatende ikke akkurat mye melk man trenger for å dekke dagsbehovet alene. Eh jo? Jeg veier 90 kg, og ifølge di fleste protein-kalkulatorer skal jeg få i meg et sted imellom 150-180 gram proteiner pr. dag. I 1 liter H-melk er det 32 gram protein. Ifølge disse målingene skulle jeg da ha drukket imellom 5-6 liter pr. dag. Personlig greier jeg minst 3 liter pr. dag, men når det nærmer seg 4 liter da sliter jeg litt. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 La oss ta f.eks Tine Ekstra lett, inneholder 3,4g proteiner per 100g, det tilsvarer vel rundt 1dl melk dersom man anntar vekten er tilsvarende vann, noe jeg tror er nesten sant. http://www.tine.no/merkevarer/tinemelk/produkter/tinemelk-%C3%B8kologisk-ekstra-lett 38,4g per liter (kartong). Ihht denne kilden trenger en vanlig person ca 1g per kg kropsmasse, og idrettsutøvere opp til max 1,8g per kg kropsmasse. http://nhi.no/trening/kostrad/kostrad-ved-trening/proteinbehov-og-tilskudd-til-idrettsutovere-20678.html Meg som veier i overkant av 70kg vil da trenge som normal person under 2liter melk, og det bare dersom jeg ikke får i meg noe proteiner fra andre matkilder. Meg som idrettsutøver vil trenge rett over 3 kartonger, og det er også dersom man ser helt bort i fra resten av kostholdet Jeg ser ikke at det skal være noe problem Lenke til kommentar
Corey Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 2 Oppfølgingsspørsmål: 1. Har du virkelig hengt i denne tråden sååå lenge og ikke fått med deg regnestykket kv x 2 omgjort til gram = protein? 2. Hvem pøken er det som drikker EKSTRA LETT MELK? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 1. hva legger du i kv? 2. Ekstra lett smaker best, så det er den jeg drikker Lenke til kommentar
Corey Skrevet 3. april 2015 Del Skrevet 3. april 2015 1.Kv = kroppsvekt. 2. Personlig synes jeg ikke det. Du får jo også i deg mere næringsstoffer i h-melk (antar en viss næringsinnhold ekspert har litt å si om dette). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå