War Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Før søvnartiklene kom så lurte alle på hvorfor de ble så trøtte og sov så godt. Men ja placebo kurerer jo alle smerter bare man trur det funket. Hvis man kjøper zma og trur man skal sove godt og da sover godt så funka jo zma^^ Man måtte jo faktisk kjøpe den for å tru Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Sikker på Placebo? Jeg tar vanligvis to, på dager med ekstrem aktivitet tar jeg tre og drømmer jeg de utroligste ting. Men! Det kan være all aktiviteten likegodt som effekten av tilskuddet.... Lenke til kommentar
War Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Nei men hypotetisk. Jeg sov bedre og ble trøtt av zma lenge før jeg visste at det fantes forskning på det. tn.no ble nødt til å endre anbefalingene for 10 år siden på når de skal spises pga de druknet i tilbakemeldinger fra kundene om trøtthet etter trening med zma osv. Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 ZMA virker som regel så overpriset? kjøper som regel Trippel Magnesium når den er på tilbud hos coop til 50 kroner, men ser XXL selger den også for 50 kroner for 144 piller: http://www.xxl.no/trening-helse/kosthold/daglige-behov/biopharma-trippel-magnesium-kosttilskudd/p/1097888_1_style Innhold per anbefalt døgndose, 2 tabletter: Magnesium 600 mg (160 %*)Sink 10 mg (100 %*)Vitamin B6 1,4 mg (100 %*)Kobber 1 mg (100 %*)Vitamin D 10 µg (200 %*) Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Jøss, bra tips! Har lenge tenkt til og prøve zma, men synes det har vært overprisa, spørs om jeg ikke plukker med meg en slik neste gang jeg er på xxl Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 http://www.norkost.no/products/zma-360kapsler-3x120kapsler Dette er da ikke så galt, er jo halvårs forbruk. Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 (endret) Får like vell 432 piller for 150 kroner kontra 300 kroner for 360 piller, + frakt fra norkost. (3 bokser Trippel Magnesium vs 3 bokser ZMA norkost ) Føler de prøver å gjøre det mer spennende en det er ved å kalle det ZMA, men ZMA produkter har vell ofte bitte litt høyre sink og B6 verdier, men om det er verdt mye høyere pris vet jeg ikke. Endret 31. mars 2015 av Bendorama Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Ja så dæven! Nå så jeg jo at de inneholder Zn og Bvit. Halvparten av ZMA, men det holder vel åkkesom? Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 (endret) Kanskje Supermann Dukien må redde dagen her også? Endret 31. mars 2015 av Bendorama Lenke til kommentar
discostu Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Når man snakker om blodprøver her, sist jeg var hos legen og sjekket fant jeg ut at testoverdiene var greie, men hadde litt forhøyet shbg, noen som vet om effektive måter å få senket det på? Eventuelt senke østrogenet litt? Etter litt googling kom jeg frem til følgende ting som muligens kunne fikse litt på SHBG, men er litt jalla og lite forskning så har aldri giddet å prøve noe av det. Avena Sativa, Urtica Dioica/String nettles,Muira Puama. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Test E, så blir alle andre verdiene lave x) Lenke til kommentar
War Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Kjøpe "zma" i løs vekt er helt innenfor det. Har gjort det selv også. Det er nok en "zma"-merkevarenavn-fortjeneste her ja. Putte på noen bolere og flammer på boksene og skrive no fancy på. I butikken får man de i løsvekt med en vissen blomst på utsiden. 1 Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 http://www.adressa.no/pluss/nyheter/article10542646.ece Eksperten mener det er bedre å sitte i en maskin og ta beinpress enn å ta knebøy.. Lenke til kommentar
Corey Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 http://www.adressa.no/pluss/nyheter/article10542646.ece Eksperten mener det er bedre å sitte i en maskin og ta beinpress enn å ta knebøy.. Ikke pøken om jeg betaler for å lese noe ifra adressa.no, så copy + paste por favor? 4 Lenke til kommentar
War Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 (endret) Sikker bedre en sånn han og hans folk trur man skal ta knebøy. Bedre for hva, styrke, vekst? mat inn i bildet? Hjemmeraportering ? Det blir alt for mange ukjente fakorer til at det er verdt papiret det står på. For å ikke snakke om at man kan trene 4 forskjellige ting med benpress ved å flytte på føttene. Endret 31. mars 2015 av War Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 " - I jungelen av såkalte treningseksperter er det svært vanskelig å nå frem med hva god trening faktisk er. Det som er god trening for helsa har sklidd over i det som er trendy og gøy. Det kan få alvorlige konsekvenser, som store skader. For noen står det mellom liv og død, sier NTNU-forsker Eivind Wang. Samme oppskrift i 15 årIfølge Wang har oppskriften på god trening vært lik i omtrent 15 år. Forskningen han og kollegene ved det medisinske fakultet har gjort, sier at alle bør drive utholdenhets- og styrketrening. Wang kaller utholdenhetstrening for hjertetrening, og foreslår løping eller gange i motbakke som treningsform. - Trening som ikke belaster hjertet virker ikke på utholdenhet i et helseperspektiv. Yoga har eksempelvis altfor lav intensitet. Les på PLUSS: Eksperter spår trendene i 2015 For å være treningsekspert, mener Wang at høyere utdanning, som bachelor- eller mastergrad innen trening, er et minstekrav. Selv har han doktorgrad i treningsfysiologi. - Jeg gir aldri treningsråd uten at jeg har forsket på det opp, ned og i mente. Det er frustrerende når de anbefaler ulike trender som god trening. De fleste selvutnevnte ekspertene kaller seg eksperter fordi de selv har trent mye. Jeg har kjørt over mange bruer i mitt liv, men kan ikke bygge ei bru av den grunn. SuksessformelenTreningskjeder landet over har begynt å tilby økter på cirka 20 minutter. Les også: Nå skal man svette mye på kort tid Flere reklamerer med at dette er perfekt for tidsklemma. En svetter og blir andpusten, men ifølge Wang er ikke dette god trening for hjertet, dersom lengden på intervallene blir for korte eller når det ikke er snakk om helkroppsaktivitet. - Det tar minst ett minutt før hjertet kommer opp i pumpekapasitet, og det er kun da hjertet trenes. Se på kroppen som et godstog. Hvis du stopper opp idet toget har fått litt fart, kommer du ingen vei. Les også: Rune gikk fra topptrent til 225 kilo En må holde på intensiteten så lenge som mulig for at hjertet skal trenes. Fire minutters intervalldrag fire ganger er Wangs suksessformel. - Dette er ikke nytt, men effektiv trening er heller ingen motesak, sier Wang. Mellom dragene skal du ha tre minutter aktiv pause, hvor du skal løpe i snakkefart. - Ingen hjertetrening er mer effektiv enn fire gange fire-intervall løping. Kritikk til crossfitNår det kommer til styrketrening er formelen annerledes: Du skal løfte så tungt du greier, med få repetisjoner. - Muskelstyrke henger sammen med balansen og evnen til å beskytte bein og andre strukturer. En som aldri har trent styrke, har større sjanse for å ramle på isen, sier Wang. Den utrente har også svakere bein, og dermed økt risiko for å knekke dem i fallet. - Da havner en gjerne i sykeseng. For noen kan dette stå om liv eller død: Tre uker sammenhengende i senga tilsvarer 40 års aldring, sier Wang. Gjør som over 44 000 andre: Følg adressa.no på Facebook! Crossfit har vært i vinden en god stund. Treningsformen skal utføres med høy intensitet, og kombinerer styrke- og utholdenhetstrening. - Det er en kjempetabbe i crossfit: Belastningen er altfor stor i feil fase av bevegelsen. Dette kan være svært skadelig. Sammenlign det med å hoppe ut fra første eller andre etasje mange nok ganger. Du blir kjempestiv, støl og sannsynligvis skadet etter hvert, men ikke godt trent, sier Wang. Han forklarer eksentrisk trening ved å vise til øvelsen knebøy: - Når du setter deg ned i knebøy, gjør du en eksentrisk bevegelse. Når du skyver opp, gjør du en konsentrisk bevegelse. Det er oppoverbevegelsen som er viktig for funksjonell styrke. Svever etter styrkeøktDe største muskelgruppene må prioriteres, sier Wang: - Særlig beina. Skal du trene én styrkeøvelse, velg beinpress. Edmund Olsen (77) er en av dem som følger oppskriften fra NTNU-forskeren. Olsen sitter med føttene foran seg, godt plantet på ei skive. Med føttene presser han skiven fra seg, så vektskivene letter fra bakken. Beinmuskulaturen får kjørt seg. - Etter å ha trent beinpress nærmest svever jeg bortover bakken, sier Edmund Olsen." 1 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Edmund (77) ?????????? Pwahahahahahahahahhaa.... 2 Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Skeptisk til enkelte deler - men ser nå ut som det er en del fornuftige ting han sier også, spør du meg. Spesielt mot utholdenhetstrening. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 31. mars 2015 Del Skrevet 31. mars 2015 Følelsen man får når man klarer flere pullups enn forrige uke, og allerede da klarte flere enn uka før. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå