SKAÐI Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 Mine bønner er hørt. Snakka akkrurat med en venn som lager disse flaskene på jobben sin. De er bare på 200ml og inneholder 400kcal pr. stk med en fin blanding av "de 3 store". Får de til innkjøpspris, 8kr. pr. stk Dette er vel nær sagt sykehusmat å kalle... ...sugerør medfølger... Bestilt. Hvor hvor hvor? Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 28. mars 2015 Del Skrevet 28. mars 2015 Mine bønner er hørt. Snakka akkrurat med en venn som lager disse flaskene på jobben sin. De er bare på 200ml og inneholder 400kcal pr. stk med en fin blanding av "de 3 store". Får de til innkjøpspris, 8kr. pr. stk Dette er vel nær sagt sykehusmat å kalle... ...sugerør medfølger... Bestilt. Hvor hvor hvor? Jeg tok det på PM jeg - Har gigantisk angst mot nett-offentlighet.. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Samboeren flytter ut og pga hundene får jeg ikke trent i ukedagene. Jeg tenkte å kjøpe inn noe utstyr for å trene hjemme og dra til senteret lørdag og søndag. Tips til hva jeg bør kjøpe inn og øvelser jeg kan trene hjemme? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Haha , da er det bare til å montere sondestativet.Kobler opp 4 poser og setter det som dryppert når jeg legger meg.. Nei jeg tror kanskje jeg linket litt feil der, men det er den samme drikken og samme innholdet bortsett fra at jeg bestilte de i små flasker og smaken? Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Haha , da er det bare til å montere sondestativet.Kobler opp 4 poser og setter det som dryppert når jeg legger meg.. Nei jeg tror kanskje jeg linket litt feil der, men det er den samme drikken og samme innholdet bortsett fra at jeg bestilte de i små flasker og smaken? Selv kunne jeg ha drikki spy så lenge jeg fikk i meg den næringa jeg skulle ha. 200ml væske får de fleste i seg uansett smak tror jeg Men, siden du spør, jeg testet en med "peach" igår og den var ikke dårlig ihvertfall men det er helt klart ingen McDonalds milkshake-smak heller. Litt "tjukk" i konsistensen. Jeg tror de fås tak i på apoteket - svindyre tror jeg. Kameraten min snakka om 60-70kr stk men det kan jeg ikke gå god for selv. 1 Lenke til kommentar
salve96 Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Er det en naturlig årsak til at, jeg løfter mer enn trenings-kompanjonen min i alle øvelser som benkpress, mark, knebøy osv. Mens han følger meg i kroppsvektøvelser som pullups og Dips? Vi har omtrent samme vekt, kan det ha noe med kroppsbeherskelse å si? Anser han som ett mye større "talent" enn meg, men jeg har holdt på en god stund lengre. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Kkarer litt og litt tyngre på det meste for hver gang som går nå merker jeg. Prøver å trene annenhver dag, minst 3 ganger i uka. Hender at istedenfor å lage vanlig proteinshake at jeg lager proteinmilkshake som består av et glass helmelk, en hel moden banan i biter, en stor scoop wheypulver (uten smak eller sukker), litt kanel og honning etter humøret, og noen spiseskjeer med havregryn. Var forresten ikke før nylig at jeg fant ut at når noen sier de klarer max 80kg i benk f.eks. at de snakker om en enkel gang. Trodde de mente de klarer flere rep og sett... synes allerede det var så rart at alle klarte det dobbelte enn meg..! :/ Lenke til kommentar
War Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Håper ikke treninga består av å øke når man klarer uten en plan. Isåfall må vi pakke på deg noen stalltips her. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Håper ikke treninga består av å øke når man klarer uten en plan. Isåfall må vi pakke på deg noen stalltips her. Vel, den fremgangsmåten fungerte fint for meg i en lang periode. I praksis økte jeg dog hver uke samtidig som kv gikk opp. Men jeg fulgte inget fast oppsett. Lenke til kommentar
War Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Da hadde du jo en progresjon. Om man kjenner på 40kg, så ligger man der 10-15 treninger før man prøver seg på 45 så blir det noe annet. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Selvfølgelig. Så lenge økningene ikke er for langt fra hverandre fungerer det fint. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 29. mars 2015 Del Skrevet 29. mars 2015 Skjønte ikke helt hva dere mente nå. Prøver å øke litt og litt for hver gang jeg er på treningssenteret ihvertfall, uten at det er for mye og det går ut over teknikken. Har noen ganger med fattern som runder 60 år, men han greier forsatt fint 80kg i benk og trener aktivt. Hørt mye historier om hvordan han og kompisen så opp til Arnold på 70 tallet og rekorden på 140kg i benk når de var unge, så har en grei personlig trener ihvertfall med meg ihvertfall. Lenke til kommentar
War Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 (endret) Tenkte mer på en helhet og en plan mot et mål. Finne 5rm 50kg Begynne treningen med 35 , hive på 5kg mer hver uke , med bedre teknikk også vil man klare det opp til 60 kg / 5 uker, Så deload , kutte ned til 50 , legge på 2,5kg hver uke, opp til over 60 , der det stopper se på svake ledd i øvelsen, forsterke de osv. Rett og slett styrketrene opp og få resultater VS løfte random vekt random ganger på random tidspunkt for å øke når det kjennes litt lettere. Det fungerer jo helt klart i begynnelsen, glykogenlagre og teknikk vil booste øvelsen, samt at man var litt svakere en man egentlig er genetisk med den styrken man har med dagens kropp. Men generelt sett så er randomtrenerene de som er på gymmet år etter år uten resultater. Endret 30. mars 2015 av War 1 Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 (endret) Det siste året har jeg stort sett trent etter dagsform, uten noe særlig sammenheng mellom treningene. Har nok med og være på jobb 10-12 timer om dagen (med kjøring altså) å trene 5-6 ganger i uken. Har ikke ork til å planlegge eller sette opp treningsplaner i tillegg til alt annet. Det er ikke optimalt, men i forhold til resultater på treningen så er det helt ok. Jeg trener ikke helt på måfå, men deload osv fokuserer jeg lite på for tiden:p Edit: så lenge jeg trener hardt, fokuserer på hele kroppen igjennom uken og spiser bra så vil det ikke være helt forgjeves. Edit2: Kanskje jeg skal bruke en dag i påsken til å sette opp en plan? Endret 30. mars 2015 av Kjetil_90 Lenke til kommentar
discostu Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Hvis du har tid til å trene 5-6 ganger i uken, hadde det ikke da vært bedre å følge en plan 3 ganger i uken? Tid spart og bedre program? Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 (endret) Hvis du har tid til å trene 5-6 ganger i uken, hadde det ikke da vært bedre å følge en plan 3 ganger i uken? Tid spart og bedre program? Min erfaring den siste tiden er at selve programmet er mindre viktig (- man må naturligvis ha robuste øvelser ja) i forhold til kosthold, deload og progresjon. Er enig med deg, kutte ned på uvilkårlig trening uten mål og mening, legge inn deload og spare tid og samle "krefter" Endret 30. mars 2015 av Countryman 2 Lenke til kommentar
discostu Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Hvis du har tid til å trene 5-6 ganger i uken, hadde det ikke da vært bedre å følge en plan 3 ganger i uken? Tid spart og bedre program? Min erfaring den siste tiden er at selve programmet er mindre viktig (- man må naturligvis ha robuste øvelser ja) i forhold til kosthold, deload og progresjon. Er enig med deg, kutte ned på uvilkårlig trening uten mål og mening, legge inn deload og spare tid og samle "krefter" Var vel egentlig det jeg mente også, kvalitet fremfor kvantitet Lenke til kommentar
War Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 Ja, det er bedre med ett sett 100% en 5 dårlige sett. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 30. mars 2015 Del Skrevet 30. mars 2015 (endret) Tenkte å ta meg en tur til dyrlegen for en årlig kontroll av kroppen, sjekke hva jeg har nok av og hva jeg ligger i manko i av vitaminer og alskens godsaker. Er det noen som kan tipse meg om hva jeg ber dem om å lete etter, med tanke på treningsutbytte naturligvis? Endret 30. mars 2015 av Countryman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå