Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Jeg hadde ikke klart en eneste REP av double rope :p Usikker på muscleup. Det hadde skortet på teknikken, så jeg hadde sikkert ikke klart det.

Hvorfor er alltid crossfit'ere halvnakne?

Fordi man blir avsindig varm...

Jeg klarte ring muscle ups, men ikke stort mer enn de :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det alltid en risiko for skader da, så dumt å holde det mot CF. Og å dra inn styrkeløft i diskusjonen blir bare dumt. Dødskjedelig å se på, med mindre det er syke vekter, og teknikkpirk fra helvete, hvis man skal ha godkjente løft.

Tipper det er mer skader i golf enn crossfit.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du må nesten utdype det du skriver her, selv om vi har en felles forståelse for at det bare er vennskapelig trolling er det på ingen måter sikkert at folk som leser tråden som gjester eller nye brukere forstår det.

Forøvrig er jo fotball langt farligere, folk har enda ikke dødd i CF mens på fotballbanene rundt om dras folk av med hjertestans i ganske høyt tempo for tida.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde vært spennende med mer omfattende forskning på dette ja :) .

http://www.trening.no/treningstips/skadeforekomst-i-crossfit/

Forskere har analysert skadene til 132 crossfitutøvere. Resultatene viste at 1000 timers crossfit-trening gav i gjennomsnitt 3,1 skader. Av disse var syv prosent så alvorlige at de krevde operasjon.

De skadene som var mest utbredt var skader i skuldre og rygg.

Sammenlignes skadefrekvensen med andre idretter har crossfit en like høy skadefrekvens som turn og vektløfting. Men færre enn kontaktidretter som håndball og rugby.

Lenke til kommentar

Jeg tenker som så at man må drive med det man liker. Skader kommer uansett. Styrkeløftere er ikke akkurat skadefrie de heller(jeg prøver ikke å sverte styrkeløftere, jeg bruker det tross alt mye selv), men det betyr jo lite når man brenner for det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du må nesten utdype det du skriver her, selv om vi har en felles forståelse for at det bare er vennskapelig trolling er det på ingen måter sikkert at folk som leser tråden som gjester eller nye brukere forstår det.

Forøvrig er jo fotball langt farligere, folk har enda ikke dødd i CF mens på fotballbanene rundt om dras folk av med hjertestans i ganske høyt tempo for tida.

Merk at de hadde hjertefeil fra før av og hadde dødd på gymmet også.

Det er egentlig bare en digresjon for min egen del.

En del strekkskader i mark skjer når man ikke tar ut slarken mellom stang og skiver , man drar opp og så bråstopp når vektene løftes. Det løses ved å ta ut den slarken i oppspennet osv.

Om jeg skulle løftet 30 mark i raskt tempo hadde jeg ikke hatt tid til det osv.

Ikke ville jeg ha fått skuldrene over stanga heller så tyngdepunktet blir forskjellig fra rep til rep.

Det eneste jeg kan se for meg er at vektene er lettere en i 1-5rm og at man slipper unna med mer.

I CF-skade-tallene synes jeg man burde ta ut de som skader seg med tanke på overtrening.

At man løfter som noen idioter på første trening burde ikke telle negativt for cf.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Det virker for øvrig som om folk blir svære både med styrkeøløft, arnoldpumping og crossfit. Undres os litt om alle crossfittere kjører progresjon, kalkulert kalorioverskudd/deff og deloads? Det viktigste er vel in the bitter end å jobbe over tid...(?)

Bare noen tanker jeg gjør meg. Ha en fin fredagskveld :)

Lenke til kommentar

Dette er en fascinerende tråd, det må jeg bare si.

Min dag's høydepunkt er treningsøkta. Nr. 2 er å lese i denne tråden. Enkelte vil sikkert kalle mitt liv for totalt rævva.

La dem.

Her har vi sterke personliheter innen mange treningsgrener. Styrke, strongman, crossfit, cardio. Jeg glemmer ikke bort ernærings/kropps/mat-eksperten vår (har ikke peiling på hva du egentlig er lol) Dukien som har svar på absolutt alt, når han gidder, eller finner spørsmålene verdige nok til å bruke energi på de.

Crossfit er tydeligvis hatet eller elsket.

Doofen, kan du forklare litt, hvordan er en treningsuke for crossfitutøvere?

Det er forøvrig helt fantastisk å se videoene du legger ut selv om ja, jeg blir sliten av å se på de... Hehe.... Spesielt damene er fantastiske. Regner med at det motsatte kjønn sier det samme som meg og at det da er greit å si det jeg sier (:

• Liker 3
Lenke til kommentar

Uten det hadde de vel sett ut som turnere.

Ta for eks sykkel, store lår.

Der man trenger massen blir den (i cardiobaserte øvelser) , men se på arma til de som sitter på sykkel^^

appro lite tøy på gymmet, her er forrige torsdag

post-64596-0-48523300-1426285440_thumb.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar

Doofen, kan du forklare litt, hvordan er en treningsuke for crossfitutøvere?

Det er veldig individuelt.

I begynnelsen trener man tre ganger i uka og følger øktene som er satt opp.

De kan se slik ut.

Oppvarming

2 runder med

10x10 shuttle sprint

10 x air squats

10 x pullups

10 x burpees

Styrke

5x5, 4x10, emom8 etc knebøy, frontbøy, markløft, press, benkpress en gang annenhver måned :p o.s.v...

Kondisjonsøkt

Typiske crossfitøkter som "Cindy", "Helen" osv...

For min del er det litt mer komplisert satt opp, jeg trener styrke utenom øktene og kjører kondis hjemme etter vei eller i fjellet.

Om man begynner å henge etter på en del prioriterer man den til man er på nivå med andre øvelser man er sikre på.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk skaru ha Doofen, må lese meg opp litt for å forstå alt bare (:

Hva for kanal blir denne konkurransen sendt på? (si nett-tv er du snill, har hverken tv eller kanaler)

Og..... Den blonde dama jeg har sett et par ganger nå.... Vet du hvem ho er?... Hihi..

Lenke til kommentar

Ingen trening er bortkastet, øl er bare mer kcal får man trøste seg med og håpe på det beste.

Uenig og delvis enig alt ettersom mengde. Alkohol stopper prosessen med å restituere muskelen og som alle vet trenger muskelen ca. 48 timer restitusjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...