Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Har kjørt litt myoreps selv i det siste på armer osv.

Hva synes du da?
Blir litt som supersett. Funker bra det.

Enig.

Har holdt på selv i et par måneder og må si meg meget fornøyd. :)

Det har tatt tid å komme inn i det. Først nå begynner det å fungere og gi resultater, og det selv om jeg har trent mye opp gjennom årene. Det gjør det jo bare ekstra motiverende.

Jeg ser dette nå fordi jeg har merket en voldsom progresjon i vektene de siste 1-2 ukene i motsetning til uke 1 og 2 hvor jeg knapt klarte å fullføre settene fordi "melkesyra vant over styrken".

Det som er så digg er at treningstiden går drastisk ned. Jeg trives meget godt på treningssenteret jeg altså, men effektivisering er bra uansett hva man driver med mener jeg - effektivisering gir ofte positive resultater.

Endret av Countryman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor negativt kjører dere i Mark?

Jeg tenker da på 5-reppere.

Kjører dere sakte og kontrollert ned eller slipper dere opp spennet i kroppen på vei ned og lar vektene smelle i gulvet for å spare krefter til neste rep?

Vil det hjelpe noe på styrken i Mark ved å kjøre rolige nedganger?

Begrunnelser for og imot?

Lenke til kommentar

Normen er på alle øvelser som ikke er baseøvelser eller har krevende teknikk.

Jeg tenker på om jeg kan kjøre myoreps på dips, dec benk, skulderpress og franskpress på en økt, eller om det "ikke er bra" med for mange myo-øvelser pr økt? Mente jeg leste det et sted.

Lenke til kommentar

Dips og dec benk har aldri jeg kjørt myo på, for teknikkrevende.

Ser for meg at det blir formye for helkroppsprogram basert på isolasjonsævelser.

Isåfall er det bare til å velge ut 3 øvelser man kjører det på pr fase.

Man kan også hvile normalpause mellom for eks hvert ben/arm.

Lenke til kommentar

Kjører dere sakte og kontrollert ned eller slipper dere opp spennet i kroppen på vei ned og lar vektene smelle i gulvet for å spare krefter til neste rep?

har lurt på det samme selv

jeg "slipper" stanga rett ned, men holder spennet til det smeller.

Lenke til kommentar

har lurt på det samme selv

jeg "slipper" stanga rett ned, men holder spennet til det smeller.

Samme her, fordelen med å bruke bumperplates er at man kan slippe spennet på topp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Myoreps <3 Prøvde i dag, og var ganske drøye greier.

Kan man bytte ut vanlige sett og reps helt med det?

Lenke til kommentar

Hei, lurte på om noen hadde et godt råd eller en pekepinne til meg.

Jeg liker veldig godt cable crossover maskinen, mye variert man kan få til her, men jeg sliter litt når jeg skal trene bryst, en øvelse jeg egentlig liker, men jeg føler at det er skuldrene som stopper meg i progresjon og reps, det blir skikkelig ubehagelig / vondt i skuldrene ved høy vekt eller når jeg begynner å bli sliten, føles ikke ut som et "godt" ubehag heller, føles nesten ut som om noe skal "ryke" eller ta skade om jeg tør å presse videre.

Regner med jeg kanskje har feil form i øvelsen? eller skal denne øvelsen være såpass "hard" på skuldrene? er primært øvre fremside av skulderparti som jeg kjenner det røsker i.

Hadde vært fint om det var noen tips så gjorde at jeg kanskje kunne få unyttet mer bryst og mindre skulder i denne øvelsen.

Til info så har jeg ingen skader eller tidligere skader i skuldrene.

Legger ved et bilde for å vise spesifikt øvelsen:

132_2.jpg

Lenke til kommentar

Kjører kontrollerte nedsenkinger. Det er der man holder spenn i musklaturen og får hypertrofieffekten av øvelsen.

Mye delte meninger her og det var det jeg ville ha :)

Hypertrofieffekten...jeg kan jo google såklart.. :)

Vil denne effekten gjøre meg sterkere over tid i mark? Tenker du da på 1RM, dette er ikke interessant for meg.

Lenke til kommentar

Hypertrofi er muskelvekst. Stort potensiale i den eksentriske delen av løftet. Det handler som tension over time, eller hvor lenge man har muskelen i arbeid på repetisjonen.

Endret av Akse
Lenke til kommentar

Hypertrofi er muskelvekst. Stort potensiale i den eksentriske delen av løftet. Det handler som tension over time, eller hvor lenge man har muskelen i arbeid på repetisjonen.

Ok takk skal du ha Akse. Jeg blir nødt til å lese meg opp på faguttrykkene skjønner jeg..

Hei, lurte på om noen hadde et godt råd eller en pekepinne til meg.

Jeg liker veldig godt cable crossover maskinen, mye variert man kan få til her, men jeg sliter litt når jeg skal trene bryst, en øvelse jeg egentlig liker, men jeg føler at det er skuldrene som stopper meg i progresjon og reps, det blir skikkelig ubehagelig / vondt i skuldrene ved høy vekt eller når jeg begynner å bli sliten, føles ikke ut som et "godt" ubehag heller, føles nesten ut som om noe skal "ryke" eller ta skade om jeg tør å presse videre.

Regner med jeg kanskje har feil form i øvelsen? eller skal denne øvelsen være såpass "hard" på skuldrene? er primært øvre fremside av skulderparti som jeg kjenner det røsker i.

Hadde vært fint om det var noen tips så gjorde at jeg kanskje kunne få unyttet mer bryst og mindre skulder i denne øvelsen.

Skuldre bak og ned og hold de der gjennom hele settet.

Dette er megaviktig om man skal kjøre disse øvelsene. Du sliter mindre på skuldrene, unngår skader og får bedre kontakt med brytsmuskelaturen.

Du trenger ikke kjøre så forbaska tungt i disse øvelsene. Så fort teknikken begynner å skrante, gå ned i vekt.

Lenke til kommentar

Tenker å gå tilbake til SL/madcow om noen uker, men har lyst til å hive inn noen ekstraøvelser med myo, som jeg har lekt med nå siden nyttår. Hvordan er disse programmene mtp. isolasjonsøvelser? Mener at fyren bak SL lovpriser opplegget sitt i den grad at alle former for ekstratrening er meningsløst.

Urelatert: Hvor dårlig er smith-maskin til benk? Når det ikke er skråbenk på senteret, er det bedre å drite i øvelsen dersom eneste alternativ er skråbenk i smith? Tar hantler på skråbenk selv, men har lurt litt etter å ha sett flere av de større bamsene drive både benkpress og skulderpress i denne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...