discostu Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Regner med at de får fastlønn, så det blir vel bare mer arbeid Hater når de spør om man drikker mye brus eller snuser, føler meg presset til å juge om jeg skal ha sjans til å plukke leke etterpå. Spørs sikkert på om man jobber privat eller offentlig. Kompis av meg jobber for privat firma og får lønn basert på hva han gjør, husker han fortalte om en mann som kom inn og måtte rotfylle absolutt alt han hadde i kjeften. Kompisen min gråt av glede. Det minst lønnsomme for tannlegene er vanlige rutinesjekker uten hull og liknende. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 ..så var det disse mandagsøktene da... ... Lenke til kommentar
One 7 Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Hei, hva fungerer best av skull crushers og tricep pulldown om trener for styrke? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Hei, hva fungerer best av skull crushers og tricep pulldown om trener for styrke?Franskpress Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Hvor nøyaktig er en sånn BMR-kalkulator? http://www.matvareguiden.no/sider/bmr.asp Der står det at jeg trenger 2500kcal ved lite eller ingen aktivitet (93kg,185cm,25år). Er det innafor å ligge på 1600-1700kcal inntak når jeg nå en periode ikke trener (og skal ned i vekt)? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 ville nå tatt det med en klype salt, er vel statistisk for gjenomsnittspersonen med gjeldende verdier Lenke til kommentar
War Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Hvor nøyaktig er en sånn BMR-kalkulator? http://www.matvareguiden.no/sider/bmr.asp Der står det at jeg trenger 2500kcal ved lite eller ingen aktivitet (93kg,185cm,25år). Er det innafor å ligge på 1600-1700kcal inntak når jeg nå en periode ikke trener (og skal ned i vekt)? Normen er 33kcal pr kg fettfrie kroppsvekt / trekk fra 15kg i snitt. Deretter justere man med 200kcal opp eller ned 1x pr uke etter hva vekten sier. Ingen kalkulator vet ditt aktivitersbehov, men man kan alltids regne det ut. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 2. mars 2015 Del Skrevet 2. mars 2015 Hvor nøyaktig er en sånn BMR-kalkulator? http://www.matvareguiden.no/sider/bmr.asp Der står det at jeg trenger 2500kcal ved lite eller ingen aktivitet (93kg,185cm,25år). Er det innafor å ligge på 1600-1700kcal inntak når jeg nå en periode ikke trener (og skal ned i vekt)? Du går nok ned i vekt på 3000kcal du. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 Er det noen forskjell i praksis på å drikke 9 dl vann, eller drikke 9dl vann + 1dl fun light? Gjør saften noe med vannet eller kroppen som gjør det "dårligere" enn å bare drikke vann? Klart det er bedre å drikke vann enn saft, men om man bare fokuserer på vannet, vil det ha noe å si? Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 Var det jeg tenkte! Derfor jeg for lenge siden byttet ut all sukkerfri brus med saft i stedet. Da koser man seg med "vann" i stedet. Sykt digg. Lenke til kommentar
War Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 Like mye vann i brusen Men så var det tenna da Lenke til kommentar
Nevvis Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 Saft har ofte litt snillere literpris da. Det veier tungt for en student. I den anledning kan jeg meddele at den nye Zero'oh-smaken er digg. Sprite-lignende uten kullsyre. Lenke til kommentar
discostu Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 Mye syre i saft / funlight har jeg hørt. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 Litt Lsd er da ikke så farlig. Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 (endret) Mange av disse syrene vil påvirke tennene, vann med smak med sitronsyre er et eksempel og er å anse som en "versting". Fosforsyre finner man i saft og vil gi en mindre men fortsatt en negativ påvirkning for tannhelsen. Generelt er vann den beste tørstedrikken. Endret 3. mars 2015 av Dukien Lenke til kommentar
War Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 Høres ut som tannlegen / bestemor Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 3. mars 2015 Del Skrevet 3. mars 2015 Bruker vann om man bare er tørst, men hvis man får sug etter noe mer så føler jeg saft er bedre enn brus. En ting er syren, men alt sukkeret har mye å si om man drikker feks Red Bull. Føler tennene forsvinner for hver slurk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå