Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Jada. Jeg driter i det. Er jo militærmann, må jo spille uansett. :p Så lenge det er en skade som ikke varer, så gjør det ingenting.

7900406[/snapback]

Hvem var du? Gerrard? Garcia? Kanskje det bare er jeg som later jeg er noen når jeg spiller? :whistle:

 

Selv lader jeg opp til innendørs-senior NM til helgen. Begynner å bli litt snufsen og tung i hodet, men satser på jeg holder ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående proteiner før trening som dere diskuterte lengere bak:

 

- Man burde innta proteiner før trening for å unngå forbrenning av muskelmasse. Dette sier Tech Nutrition.

 

Børge Fagerli er en mann med høy kompetanse:

''Det er en omfattende prosess å bryte ned fett og bruke det som energi. Det er færre trinn involvert i å bryte ned muskelmasse/protein, altså en raskere og enklere tilgjengelig energikilde, derfor kan man risikere å bryte ned opptil halvparten muskler og halvparten fett på en diett hvis man ikke kompenserer med økt proteininntak.''

Svaret er ja, protein før trening, er meget gunstig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jada. Jeg driter i det. Er jo militærmann, må jo spille uansett. :p Så lenge det er en skade som ikke varer, så gjør det ingenting.

7900406[/snapback]

Hvem var du? Gerrard? Garcia? Kanskje det bare er jeg som later jeg er noen når jeg spiller? :whistle:

7902925[/snapback]

 

Jeg pleide å være Owen, så vokste jeg fra det :p

Lenke til kommentar
Jada. Jeg driter i det. Er jo militærmann, må jo spille uansett. :p Så lenge det er en skade som ikke varer, så gjør det ingenting.

7900406[/snapback]

Hvem var du? Gerrard? Garcia? Kanskje det bare er jeg som later jeg er noen når jeg spiller? :whistle:

7902925[/snapback]

 

Jeg pleide å være Owen, så vokste jeg fra det :p

7903886[/snapback]

Eller han dro til Real :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg spilte ikke fotball i overgangsperioden, så jeg vokste faktisk fra det.

 

Var hos legen i dag og fikk antiflamatorisk salve til kneet. Det er ganske vondt og jeg ser forøvrig meget uproper ut i min gange rundt i basen. Jeg fikk beskjed om å holde meg i ro av legen, så sa sykesøsteren "senter for fysisk fostring... tror du han klarer det" :p

Lenke til kommentar
Jeg fikk beskjed om å holde meg i ro av legen, så sa sykesøsteren "senter for fysisk fostring... tror du han klarer det" :p

7905924[/snapback]

Selv som hobbymosjonist så hadde jeg nok ikke likt å få en beskjed om å holde meg i ro. Å være i bevegelse blir bedre og bedre jo mer man faktisk gjør det, opp til en viss grense selvsagt.

 

Jeg fikk forresten enda bedre kontakt med ryggen i dag enn før, ting begynner å gi resultater : ]

Lenke til kommentar

Og jeg sitter her rastløs og ulykkelig mens jeg tvangsrestitusjonerer meg selv.

 

Trodde jeg skulle greie 3 styrketreninger i uken på fullkroppsprogram, samt klatring på dagene jeg ikke drev styrketrening.

 

Funket helt fint frem til håndleddet sviktet og senebetendelsen i biceps kom tilbake for litt siden. Det kjipe er at jeg føler ikke egentlig at jeg overtrener, da jeg har greid å opprettholde jævlig god vektframgang i det siste. Er kjipt å måtte avslutte når du er i en slags "winning streak" :(

 

Nå er det helvetesuke med ingen klatring eller trening som går hardt utover håndledd og albuer :nei:

Endret av PandaMartin
Lenke til kommentar
Jeg ligger på ryggen i sengen med tv'n og pc'n på, klar for en skikkelig forumkveld. Ganske deilig egentlig.

7907046[/snapback]

Går for å entre de store rekker med postcounten din? :p

 

Selv må jeg nok ut og løpe nå, jævlig som jeg føler meg. Får trøste meg med at jeg ble nevnt i sammenheng med norges beste 800 meter løper i avisen i dag. :w00t:

Lenke til kommentar

Roaccutan og trening... noen som har vært på en Roaccutan kur og samtidig kjørt trening?

 

(spør om dette siden "joint pains" står under info om stoffet på vanlige bivirkinger, og siden jeg skal begynne på en kur med denne substansen i slutten av måneden.)

 

Hadde vært kjipt hvis jeg ikke kunne trent på respektivt 3 eller 6 måneders tid :hmm:

 

Ja, jeg er fullt klar over at bivirkninger er særdeles individuelt, men noen erfaringer?

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Roaccutan og trening... noen som har vært på en Roaccutan kur og samtidig kjørt trening?

 

(spør om dette siden "joint pains" står under info om stoffet på vanlige bivirkinger, og siden jeg skal begynne på en kur med denne substansen i slutten av måneden.)

 

Hadde vært kjipt hvis jeg ikke kunne trent på respektivt 3 eller 6 måneders tid :hmm:

 

Ja, jeg er fullt klar over at bivirkninger er særdeles individuelt, men noen erfaringer?

7908941[/snapback]

 

Jeg trente gjennom hele kuren - men det skal sies at da var jeg 16-17 år og trente ikke spesielt hardt. Ellers så opplevde jeg ingen ledd-smerter, men det er jo selvfølgelig individuelt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Er det farlig å spise for mye egg? Har lest at forskere har funnet ut at det ikke er det, og har sikkert lest det her på forumet og Iform også, men vil ha en bekreftelse igjen!

7925672[/snapback]

 

Alt med måte. For mye av plommen er nok ikke helt gunstig for kolesterolet for eksempel.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Personlig trener jeg stort sett 45 minutt og den generelle oppfatning tror jeg er at det er ganske ideelt. I hvertfall for personer på mitt nivå. Dette gjelder da styrketrening. Beintrening kan drøyes neste dobbelt så lenge, men det er fordi det er så gøy.

 

Jeg trener ganske intenst og effektivt med korte pauser.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Har sett en del har sagt litt forksjellig om biceps og triceps i det siste.

 

Tror det var wh1te som sa at biceps er en liten muskel, så du skal ikke trene den like mye som f.eks bryst. Det skjønner jeg jo, så derfor lurer jeg på om jeg bør forandre litt på treningsprogrammet.

 

Jeg har et 2-split programm. Den ene dagen har jeg 2 øvelser kun på biceps, og 2 som biceps og blir brukt litt på, så der kan jeg vel hvertfall kutte ut en øvelse som går kun på biceps (?).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...