Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Bedre sent enn aldri, men beste PREWO er en kopp kaffe.

Oppkvikkende og ikke fult av alt annet drit... Trener som regel rett etter jobb så tar med en kopp til kaffeautomaten, fyller den opp med så kruttsterk kaffe som mulig og blander ut med vann til den blir såpass lunka at jeg kan bælme den før jeg drar fra jobb.

Ellers kan man lage en selv med det man trenger så man slipper masse tullestoffer man betaler overpris for.

feks 200-300mg koffein

3-4g beta alanine

Hvis man ønsker og tror man får mer effekt kan man også slenge inn feks L-arginine eller citrulline, AAKG (4-6g). Gir vistnok den "no-effekten".

Annet man kan slenge inn er grønn te, BCAA, DMAE eller hvis man har DMAA (ulovlig, men virkestoffet i jack3d... så sikkert vanskelig å få tak i).

Disse ingrediensene kan gi krutt avhengig av dosering og hva man ønsker for en rimeligere penge enn å betale overpriset for kreatin.

Kan også slenge kreatin inn i miksen så har man fullverdig prewo :D

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Starter innlegget med: "Oppkvikkende og ikke fult av alt annet drit", men fortsetter med å oppsumere og anbefale den samme driten :D

Hvis du først skal gå til det skrittet å lage slike stacks, så hvorfor ikke bare kjøpe fra black market? Du er jo ikke "clean" fra før av, etter mitt synspunkt.

Hver gang denne pwo-debatten oppstår, er den alltid svart hvit: enten er du for eller imot.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Folk kjører benkpress på alle tenkelige måter. Lav ROM for å treffe spesielle deler av muskelen, høy ROM for å involvere både bryst, tri og skuldre. I tillegg blir det ofte dårlig teknikk når man løfter veldig tungt.

For mengdetrening bør man ha så korrekt teknikk som mulig, men samtidig presse seg selv.

Med ROM mener du helt opp og helt ned ikke sant? altså, man får mindre ROM ved å heve/hjelpe til ved å heve rumpa?

Det er jo greit, men om man trener et styrkeprogram og har det gøy med å løfte tyngre og tyngre, da blir det vel litt feil å ikke løfte etter konkuranseregler?

Det er et par av gutta på senteret som trener med 150-160kg i BP, men inni meg flirer jeg litt for meg selv da jeg ser den store aktiviteten i bein og rumpe..(?)..jeg kan faktisk finne på å bli litt irritert når jeg ser slikt, men det er bare min mening :wee:

• Liker 1
Lenke til kommentar

ROM = range og motion = hvor lang bevegelsesbane f.eks stanga har i benkpress.

Det er lettere for folk med korte armer og større brystkasse å benkpresse pga kortere ROM. Derfor powerliftere lager størst mulig bue i ryggen når de tar benkpress = kortere vei for stanga ned til brystkassa = enklere løft.

Så lenge man har et godt oppspenn og bra base så må folk bare benke som de vil. Men ben oppå benk, løfte opp rompa osv er vel generelt ikke anbefalt, man får et mer ustabilt løft og mer kompanseringer. Så når noe først går galt, så går det galt

Lenke til kommentar

Jepp, slik jeg og prøvde å forklare det :)

Ja man løfter som man selv vil, jeg forstår bare ikke poenget. Men om det er som Akse sier, at man gjør dette for å fin-treffe deler av muskelaturen forstår jeg det bedre, men jeg tviler på at folk flest som løfter slik tenker såpass "smart" - De gjør det vel for å få opp noen ekstra kg, ene og alene vil jeg tro(?)

Synes det er Coolt å kjøre strøken teknikk jeg da, så får det heller bli noen kg mindre. ikke at det betyr så mye for min del, jeg er ikke veldig sterk ennå har jeg funnet ut etter å ha kjørt styrke i 5-6 uker :)

Lenke til kommentar

Problemstillingen gjelder vel bare for et evt maksløft fåper jeg, for ingen her trener vel 1RM-vekter 24/7 :dremel:

Hvis man kan teknikken så løfter man mest uansett med røva så vidt nedi, for her skal det hentes krefter fra underlaget , opp gjenom ræva som så vidt er ned i benken så rett ned i basen der ryggen treffer benken.

Skal man noen gang få en strekk i benken skal det være i låret, ellers er teknikken rimlig laber.

Se for deg en som benker opp 200kg med skikkelig oppspenn, midt i løftet så sparker noen vekk føttene , trur dere det blir fullført løft da :rofl:

Nope

Lenke til kommentar

Problemstillingen gjelder vel bare for et evt maksløft fåper jeg, for ingen her trener vel 1RM-vekter 24/7 :dremel:

Hvis man kan teknikken så løfter man mest uansett med røva så vidt nedi, for her skal det hentes krefter fra underlaget , opp gjenom ræva som så vidt er ned i benken så rett ned i basen der ryggen treffer benken.

Skal man noen gang få en strekk i benken skal det være i låret, ellers er teknikken rimlig laber.

Se for deg en som benker opp 200kg med skikkelig oppspenn, midt i løftet så sparker noen vekk føttene , trur dere det blir fullført løft da :rofl:

Nope

hehe...hørtes morsomt ut, må prøves :hmm:

ja nei, det er mye gjøkeri der jeg trener - der har vi gutta som kjører 10ère med rumpa 10cm over benken i det de nærmer seg toppen.

Det er ikke kun på max-løfting de gjør det sånn.

Jeg må nok leke litt med teknikken her da jeg ikke har trent BP så veldig mye. Som du beskriver over her, at rumpa akkurat ikke tar av fra benken, da er det jo et godkjent løft også.

Selv har jeg nok gjort det litt tungt for meg selv hittils ved å tenke for mye på ikke å "jukse".

selv sliter jeg mest med å få løftet av stanga fra knektene den starter i - jeg må ligge rel. langt nede på benken for ikke å klinke til knektene på vei opp i løftene, hvilket fører til at løftet ut av knektene blir veldig skrått og ubehagelig.

Lenke til kommentar

Stanga bør ligge helt ut mot bena i racket om det er en stor flate den kan ligge på, etter avløft skal lats og kun lats alene dra den frem.

Ligger stanga over haka ca så blir det ikke lange bevegelsen.

Knektene er så lange/dype - jeg blir nødt til å ta avløftet relativt skrått opp slik at det tar en del på fremsiden av armene, ellers vil jeg slå til knektene for hver gang jeg løfter. Det kjennes helt feil ut og er også det. Avløft med lats blir derfor ikke mulig.. :hrm: ..

Hvis jeg skal ta et riktig avløft vil armene måtte ha en liten vinkel nedover i retning beina på hvert løft for å unngå knektene, da gjør jeg hele løftet med fremsiden av armene, ikke bra... :huh:...møkka-rack vil jeg tro. knektene stikker ut ca 15cm..

Lenke til kommentar

Oh den perfekte oppskriften på skulderskade.

Selv må jeg løfte 1 cm og ta den 10 frem ca for å få helt rett løftebane.

For stanga fimlet sidelengs er helt rett opp og ned i løftet ja , ser alt formange skråløftere, hvor stanga går fra bryst og skrått opp til haka i øverste posisjon.

Lenke til kommentar

Oh den perfekte oppskriften på skulderskade.

Selv må jeg løfte 1 cm og ta den 10 frem ca for å få helt rett løftebane.

For stanga fimlet sidelengs er helt rett opp og ned i løftet ja , ser alt formange skråløftere, hvor stanga går fra bryst og skrått opp til haka i øverste posisjon.

Jepp jepp...med det racket vi har har jeg ikke sjangs til å ta riktig avløft...eneste mulighet er da at en hjelper meg med avløftet hver gang.

Det er et rack av den typen med svære knekter som kan vippes helt av og helt på igjen om man vil ha knekten opp/ned et hakk.

Lenke til kommentar

Det betyr ar dagens vekt ca er lil 32kcal pr kg fettfri kroppsvekt. Du burde nå ligge på 40 iaff. Betyr jo bare ett måltid til

De oppskriften din er ganske feil for min del i hvert fall. Jeg må opp på nesten 55x fettfri vekt for å få overskudd.

Endret av Akse
Lenke til kommentar

Det betyr ar dagens vekt ca er lil 32kcal pr kg fettfri kroppsvekt. Du burde nå ligge på 40 iaff. Betyr jo bare ett måltid til

De oppskriften din er ganske feil for min del i hvert fall. Jeg må opp på nesten 55x fettfri vekt for å få overskudd.

Poenget er ikke tallene her, men forskjellen mellom de.

Kanskje han ligger på 53, da blir det 61 osv.

33 / vedlikehold er starttallet uansett før man gjør de ukentlige 200kcal -+justeringene.

-------------

Hele senteret alene har jeg aldri hatt, ikke 0400 og ikke 1930 på julaften.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...